Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Guide: Byte av kupéfläkt på Saab NG9-3 MY03-06 med ACC

  1. #21
    Nu med allt monterat har kvittrandet försvunnit men istället dök ett dovt durrande upp. Det hörs bara på de högsta två fläkthastigheterna men är rätt irriterande. Kan tyvärr inte identifiera var det kommer ifrån. Det låter mest från konsollsidopanelen på förarsidan men där har jag inte gjort nåt så det måste vara nåt som fortplantar sig från passagerarsidan. Jag har satt dämpning mellan fläkten och nedre ramen för handskfackfästet och mellan nedre luftkanalen och "plattan" under fläkten utan att det hjälper. Har nån här råkat ut för det här probleme? Går att leva med men ändå irriterande när man gjort hela fläktbytet för att få tyst på oljud...
    SAAB 9-5 2.3t 00
    SAAB 9-3 SS 04
    SAAB 9-5 2.3t Vector 08
    SAAB 9-5ng 220hk BioPower

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Toppen! Tack så mycket för en bra guide.

  3. #23
    Funkar den här beskrivningen till en 9-3 2002 också ?

  4. #24
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    1 600
    Medlem#
    10853
    Nej, tidigare än 2003 är första generationen 9-3 som brukar benämnas OG9-3 (old generation).
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    364
    Hej!
    Bra instruktioner. Nu har jag bytt min också, pilligt och obekvämt men ..

  6. #26
    Hej o tack för en kanonguide. Har provat med att smörja min fläkt idag. Får se hur länge det funkar...

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2019
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Riktigt bra beskrivet! Det blir ännu tydligare när man börjar pilla själv. Jag sprayade mina lager med 5-56 mest för att se om det hjälper att smörja, vilket det gjorde. Dock om det återkommer lär jag skaffa något bättre smörjmedel som håller längre, om inte byta hela fläkten. Man måste ha en "spray-olja" som kan tränga in i lagren.

    Jag hade också svårt att rycka loss luftkanalen. Min lösning som fungerade bra var att dra ett vanligt spännband runt luftkanalen att rycka i. Då fick man mycket bättre grepp eftersom det är så trångt att få in händerna runt luftkanalen där den sitter.

Liknande ämnen

  1. Guide byte servopump/rör OG9-5
    Av BCN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-04-25, 18:26
  2. Byta kupéfläkt 9000 - guide?
    Av byggarn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-05-07, 13:15
  3. Byte kupefläkt SAAB 900NG 1997
    Av lws349 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 08:33
  4. Byte av Kupéfläkt med bilder Saab 9000-94
    Av George i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 21:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •