Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Spolarvätskepump ur funktion NG900

  1. #1

    Spolarvätskepump ur funktion NG900

    Halloj, rätt var det var en dag så kommer det inge spolarvätska, pumpen funkade klockrent dagen innan, därför klurar jag på nån säkring/relä men vart fasiken sitter det/de?

    Bilen det gäller är en 900/ng ft turbo
    Mvh Andreas
    Senast redigerat av bunguz den 2014-04-03 klockan 21:28.

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 038
    Medlem#
    6220
    De flesta bilar brukar utrustas med en bok som väldigt många värkar förtränga att den finns, där i ska alla bilens säkringar stå listade och vart de finns att hitta.
    Sen finns det ju enstaka där boken fått fötter och rymt till någon solig strand på utlandet.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541
    På 9-3 årsmodell 1999 har du säkringar på två ställen, en i bakre delen av motorrummet och en i en lucka på sidan av instrumentpanelen (öppna förardörren så ser du)
    Relä finns också på två ställen. Under instrumentpanelen vid ratten och i motorrummet. Kanske är det samma på 900 ng? Om jag inte minns fel så var det något liknande på 9000. Vill dock minnas att det satt säkringar bakom handskfacket där. Enklast är nog att titta i manualen om den inte försvunnit.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 921
    fast jag tror nog mer på att det är pumpen som lagt av...........oftast så är det så det fungerar når det går sönder, ena minuten går det och nästa stendött. Jag har då bytt fler pumpar än säkringar till spolningen iallafall.

  5. #5
    Okej det vor ju bra drygt att behöva byta hela skiten, har kollat i elschemat och där ska det gå en blå/gul kabel från motorn till reläet, varken i motorutrymmets reläebox eller under ratten kommer det någon blå/gul kabel.... så jag vette fasiken var skiten sitter, om det nu skulle vara det som är paj.

    Edit: nu fungerar pumpen igen :s det kanske kan hjälpa någon annan (tveksamt), men det ända jag gjorde var att lyfta ur hela "konsolen" med reläer i motorutrymmet, raglade väl lite på alla kablar medans jag försökte hitta den blå/gula kabeln från pumpen (vilket jag inte gjorde) skruvade då bort panelen under ratten och kollade efter kabeln i den reläboxen genom att ta ner den och ragla runt på den och känna på alla reläer, sen funkade det så det var väl glappt någonstans eller så har ett relä krupit ur med tiden på någon vänster, vad vet jag. Ha det gött
    Senast redigerat av bunguz den 2014-04-06 klockan 14:55.

Liknande ämnen

  1. Bakrutespolning ur funktion NG900
    Av gbg i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 13:54
  2. Spolarvätskepump problem
    Av awnhr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 13:43
  3. [LÖST] Bakljus ur funktion NG900
    Av picks2 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 22:33
  4. Spolarvätskepump vs radio
    Av Spectre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 17:21
  5. Farthållre ur funktion ng900
    Av Bmw-Turbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 03:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •