Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Singel och 9-5?? Motivera!!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322

    Singel och 9-5?? Motivera!!

    Tjena!!

    Min flcikvän och jag bestämde oss för att gå skilda vägar för en vecka sedan efter 4år....lite småtungt....

    Så nu sitter man här med en 9-5 Aero och frågan är om man ska ha kvar den. Åker långfärdsbuss till jobbet och bor 2 min gångväg från gymet/stan så behovet av en så pass stor bil känns ganska litet.

    Finns det några här som kan motivera den nu dubbelt så höga kostnaden för bilen
    Funderar starkt på att köpa en Peugeot 307 istället
    Skulle kosta mindre än hälften.....
    Pengarna är igentligen inget problem, men det känns som att nöjes & kläd utgifterna kommer öka ganska dramatiskt

    Vore det inte för att bilen e så underbar vore det inget snack....

    Nån som har några synpunkter eller tankar?? En annan vet ju inte hur det är att vara singel =(

    //Lite vilsen.
    *Sorry om det är för OT
    9-5 SC Aero -03 SÅLD!
    Audi A4 1.8T -05
    Sv650 -06

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 892
    Vänta nu!

    Det kostar "alltid" att byta bil även om du köper något billigare.
    Förstår inte hur du räknar när du tror att en Peugeot 307 kommer att kosta dig mindre än hälften? Det vet du ju inte förrän du säljer den & då kanske det visar sig att det inte var så billigt ändå?

    Tycker det här med bilbyte verkar vara nåt sätt att komma vidare efter ett pajat förhållande vilket ju är förståeligt men bilbyte är ingen garanti för något känns bättre sedan. Du skriver ju att pengarna inte är nåt problem så behåll SAAB:en.
    Någon sa att hon hellre gråter i en Jaguar än i en folkvagn så då tror jag en SAAB är bättre än en Peugeot.
    Inget ont om en 307:a, körde en sån en helg ifjol på grusvägarna runt Jyväskylä & det var lätt att känna sig som Marcus Grönholm i den men inte är det någon 9-5 Aero.

    Du ville ju har råd & det har du nu fått av en som vet hur det känns. Även om man har svårt att tro det när det känns som värst så blir det faktiskt bättre, oavsett vilken bil man har.

    Klart att du är vilsen men då kan det vara bra att stanna upp, ta reda på var man är & vart man ska istället för att bara irra runt.

    Behåll SAAB:en, bit ihop & lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 591
    hmm bilen kanske kan vara din bästa vän just nu vårda och ta hand om den. men som du säger en stor bil när man är ensam och inte använder bilen så ofta hmm men tänk om du hittar en ny tjej snart skulle du behöva 9-5:an då?
    om inte bytt till dig en annan bil typ peugeot 307 eller någon annan bil som kankse inte kostar lika mycket som saaben. finns faktiskt ingen anledning att ha en bil som amn inte använder allt för ofta. speciellt inte en som kostar massor av pengar och står stilla.
    varför inte köpa en golf 3:a en bra och billig bil istället för saaben sen kan du juh alltid köpa saab igen när du känner att du behöver en bättre och större bil.
    tyvärr saningen svider och saab är inte allt tyvärr man måste kunna gå vidare med sitt liv. bilen kanske väcker många minnen av ditt ex?
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 308

    Re: Singel och 9-5?? Motivera!!

    Citat Ursprungligen postat av eppe
    Pengarna är igentligen inget problem, men det känns som att nöjes & kläd utgifterna kommer öka ganska dramatiskt
    Fan! Inte behöver du väl kliva ut ur garderoben bara för att ni har gått skilda vägar!

    /mvh Mattias som HATAR att handla kläder...

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Är det Kombi?

    Isåfall behåll, det är tufft och va singel med kombi

    Nu när du slipper hennes tjat och ha henne som en utgift så är det väl läge att ge pärlan lite hästar?


    Mvh 32991, som också hatar att handla kläder, och är singel osv. osv
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 629
    Byt mot min cab! Precis vad du behöver till nästa sommar


    /N
    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    Citat Ursprungligen postat av 32991
    Isåfall behåll, det är tufft och va singel med kombi
    TACK!!!
    Det känns skönt att höra, har fått mycket skit för att jag kör kombi som singel.

  8. #8
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    tänk på att den lille konstiga bilen kommer att få tjacka klippkort på verkstan

  9. #9
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Så här är det:

    1)
    Som singel: Man kör nåt fränt, kanske en cab, eller toktrimmad sedan eller nåt... Helst en trång två-sitsig bil.
    Lättraggat. Tjejer gillar sånt...


    2)
    Sedan när du hittat din nya kärlek och ni blir mer seriöst ett par:
    Byt till en kombi, då framstår du som ansvarstagande, seriös och vuxen. *garv*
    ( <<<--- Svart 9-5 kombi framifrån ser ni väl!! *ler*)

    (Jag körde kombi som singel senast o bytte till en trimmad sedan när jag flyttat ihop med stumpan min... Tvärtom alltså, funkade det oxo...)


    Om jag vore dig, och skulle jag köpa en cab. Helst en 9-3 SS så klrat, men även en sänkt, vass OG 9-3 funkar, tom o med en gammal -94 cab... Tjejerna ser ingen skillnad...

    (edit: faan , mna stvara smo ne kratta)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    9-5 Kombi och singel går ju inte, byt genast bort den mot singelversionen sedan

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Hej,

    När det gäller singel och "familjebil" så finns det väl helt enkelt två alternativ:

    1) Du gillar att vara singel och vill ragga upp tjejer (som du absolut inte har tänkt dig något långvarigt engagemang med) som imponeras av en cool bil. Slutsats: Skaffa cab eller sportbil

    2) Du vill egentligen inte vara singel i längden och vill träffa en tjej som du kan dela tillvaron med. Slutsats: Skaffa en familjebil (allra helst kombi) som gör att du framstår som en ansvarstagande "potentiell familjepappa". Denna bil behöver ju självklart inte vara "utan pulver", eftersom lite lagom mos (typ 300 hk) inte märks och inte gör att du tappar de hett eftertraktade "potentiell familjepappa"-poängen. Det är detta som kallas "win-win".

    Eftersom bilen under punkt 2) oftast dessutom är billigare att äga än bilen under punkt 1) så gör det också att du har mer pengar att spendera på krogen och kläder än killen som går på punkt 1), d v s du har större möjlighet att även följa "raggningsprincipen" under punkt 1). Detta eftersom det är ytterst sällan man faktiskt raggar med bilen...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 885
    Köp ingen 307a!!!

    Känner en som har en 02a.
    Under tiden han har haft den så har han bytt följande saker på garantin:

    Bussningar fram och bak, databoxen, bakaxeln, bensinpumpen, fjäderben fram....och nu var där visst något nytt på gång.


    En annan som har en 206a har bytt följande på garantin:

    Bromsklossar runt om, skivor runt om, komplett avgassystem, upphångning till motor, fixat uppvärmningen i bakrutan...och nu ska han sälja sin 02a och köpa en 290hk 9000 -89....

    Han bytar upp sig rejält...tycker jag.

    Men i alla fall.....KÖP INGEN PEUGEOT!!!!!
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    Det är ju helbalt med stor bil o vara singel!
    Personligen skulle jag gärna ha en 9-5 kombi... hade jag råd hade jag gärna haft en cheva transport också. hel ballt! behåll bilen eller ge den till mig.

    En vän har för övrigt en 307, han är inte alls nöjd... mkt fel på den med el o grejer.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Att vara singel och köra stor bil e ju helt rätt, när du träffat en ny tjej kan ju hon skaffa en cab så täcker ni in båda behoven Behåll 9-5an, för övrigt kan man ju inte gå från svenskt till franskt, med undantag för maten, klimatet och brudarna, och tro mig: de franska brudarna tycker nog bra mycket bättre om en saab än en pega
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014
    Antar att du tänker leta efter en ny. Då behöver du Aeron. en Pega kan ju ge felaktiga, homosexuella signaler...
    Fredrik J

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Antar att du tänker leta efter en ny. Då behöver du Aeron. en Pega kan ju ge felaktiga, homosexuella signaler...


    Lyssna på honom Bob! Vet allt att du läser

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Fredrik J´s inlägg borde ju avgöra saken.

    Förstår inte varför man som singel inte kan ha en 9-5 kombi.
    bäddat för framtid och dessutom är kombin snyggare med en små sexig Hirsch-vinge.




    För övrigt för man väl passa på och tycka lite synd om dig, 4 år och sen finito. Det reder sig!.
    Må väl.


    Mvh
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  18. #18
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 432
    Varför skriver alla om 9-5 kombi? Om ni läser i signaturen så ser ni att han har en sedan.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 738
    Citat Ursprungligen postat av 9-5aero
    Varför skriver alla om 9-5 kombi? Om ni läser i signaturen så ser ni att han har en sedan.
    Same shit...


    Mvh

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av Hisrch singel avgas NG 9-3 ??
    Av perr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 23:07
  2. Modellanpassad mätarhållare "singel" 9-3 -06
    Av xenonpowerfreak i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-01, 23:22
  3. Uppgradera ng9-3 från singel cd till växlare
    Av Break out i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 09:37
  4. Motivera varför det är så viktigt med NGK?
    Av Conny L i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 00:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •