Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Saab 9-3 cab 1.8t linear sport -05

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Saab 9-3 cab 1.8t linear sport -05

    Hejsan.

    Tänkte höra med er som kan
    Har en saab cab i Spanien som jag tänkte ta till Sverige i Sommar och ev sälja.
    Den har gàtt ca 10500mil, mörkblà. Fint skick och 100% rostfri.

    Är det helt hopplöst att sälja en "import" saab i Sverige?

    Vad kan man fà ungefär??

    Mvh,
    Tony


    Flyttad till verstäder och köpråd. Antar att säljråd också platsar här. Iaf bättre än i forumdelen. /Moderator
    Senast redigerat av Vfr den 2014-03-31 klockan 00:03.

  2. #2
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    en linear sport??

    jag gissar från 70-90 beroende på skick och utrustning.
    Idag finns 8 st saab NG9-3 cabbar på blocket under 90.000...

    Var sedan planen att ta hem den, ha kul i sommar och sälja i höst, då får du vara nöjd med allt över 60....

    Cabbar är lika aftertrakatde i september som isglass i januari.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    En snålspecad cab tror jag är lite svårare att sälja en en vanlig snålspecad bil, då cabköpare nog är något mer bilintresseade än medelsvensson som ska köpa en pendlar/familjebil... Så en linear är lite trist, men kan ju vara en välspecad linear... Jag tror det är ett större problem än import. Importen har det positiva att bilen är rostfri. Om bara historiken på bilen är sjysst ser nog många inte det som något stort problem.

    Har du dokumentation på att bilen är servad som den ska och inte krockad?

    En USA bil som gått via baltstaterna tror jag däremot är jäkligt svårsåld...

    Jag tror inte detta med att sälja en cab på hösten är något som påverkar priset jättemycket. Saabarna körs av många året runt, på våren är utbudet mycket större. Jag skulle tro att en fin cab går att sälja till rimliga pengar även på hösten, och att skillnaden inte är några 20.000 utan snarare ett par tusen (som en normal vinterförvaring kostar, om man nu bara vill sommarköra).

    Milen är ju rätt låga, nackdelen att det är import och linear. Jag har svårt att tro att du får mindre än 60 i höst, men kanske inte mer än 70? Men jag tror inte du får 75.000 för den nu på våren heller... Om den inte är extremt fin och har ovanligt mkt utrustning för en linear...

    Jag har för mig jag såg en lågmilad cab när jag letade att köpa min cab, den hade inte läder, inte elstolar, jag har för mig den hade nån snik-AC (jag har aldrig sett det förut på en ng9-3, men jag har det minnet eller var det nåt annat den saknade, kan man speca utan radio och CD?) - för mig gick den iallafall bort, trots pris och miltal och skick var väldigt bra...
    Senast redigerat av risig9000 den 2014-03-31 klockan 00:04.
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag tackar sà hjärtligt för era svar
    Har inte köpt den ännu men skall titta pà den imorgon.
    Men efter att ha läst vad ni skrivit är det nog bäst att glömma den.

    Det har varit 1 ägare pà den sen ny men vet ej om han har servicebok.
    I Spanien är det fà som har servicebok. Dom servar den pà sin verkstad och fàr en liten lapp som indikerar nästa serviceintervall. Och när det är dags för nästa service sà ryker den gamla lappen och en ny sätts upp.

    Lite surt att det är sà men men.

    Tack igen

  5. #5
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av risig9000 Visa inlägg
    Jag tror inte detta med att sälja en cab på hösten är något som påverkar priset jättemycket. Saabarna körs av många året runt, på våren är utbudet mycket större. Jag skulle tro att en fin cab går att sälja till rimliga pengar även på hösten, och att skillnaden inte är några 20.000 utan snarare ett par tusen (som en normal vinterförvaring kostar, om man nu bara vill sommarköra).
    Trust me...

    Jag har ju som många vet velat fram o tillbaka, och därför lagt ut min cabbe till försäljning på blocket då och då.

    Kan säga som så att på hösten får man inte många svar alls.
    På våren däremot. Första vårsolen. Värmen kommer. Folk blir knäppa av sin våryra.
    Det är man skall sälja sin cabbe (och sin båt och sin motorcykel)
    Prislappen sjunker redan efter midsommar...

    Efterfrågan är klart högre på våren. Klart högre. "Alla" vill åka cabb när solen och värmen kommer, nästan i vilket skick som helst.
    Och det är därför efterfrågan på billiga cabbar nästan uteblir på hösten.

    En fullutrustad facelift v6 aerocabbe m/08 och framåt i fint skick påverkas nog inte så mycket av årstiden.
    Men en vanlig gammal 04-05 (som jag själv har) drar inte mycket intresse till sig när det är kallt ute.
    Speciellt inte om det är en relativt snik utrustad Linear variant. (De fanns ju t.o.m. med med tygklädsel....)
    Senast redigerat av perr den 2014-03-31 klockan 12:17.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Har den stolsvärme? För stolsvärme i en cabbe förlänger säsongen avsevärt.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  7. #7
    Priset är fördelaktigt (€5900), kan du få den för €5K så köp. Tyvärr har den tygklädsel. Fin lack.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    Citat Ursprungligen postat av perr Visa inlägg
    Trust me...

    Jag har ju som många vet velat fram o tillbaka, och därför lagt ut min cabbe till försäljning på blocket då och då.

    Kan säga som så att på hösten får man inte många svar alls.
    På våren däremot. Första vårsolen. Värmen kommer. Folk blir knäppa av sin våryra.
    Det är man skall sälja sin cabbe (och sin båt och sin motorcykel)
    Prislappen sjunker redan efter midsommar...

    Efterfrågan är klart högre på våren. Klart högre. "Alla" vill åka cabb när solen och värmen kommer, nästan i vilket skick som helst.
    Och det är därför efterfrågan på billiga cabbar nästan uteblir på hösten.

    En fullutrustad facelift v6 aerocabbe m/08 och framåt i fint skick påverkas nog inte så mycket av årstiden.
    Men en vanlig gammal 04-05 (som jag själv har) drar inte mycket intresse till sig när det är kallt ute.
    Speciellt inte om det är en relativt snik utrustad Linear variant. (De fanns ju t.o.m. med med tygklädsel....)
    Kanske stämmer... jag har bara letat cab både sommar som vinter... Jag upplevde nästan att bäst tid att köpa var nog när jag köpte eller strax efter... Jag köpte just dan före midsommar, säljarn (firma) ville nog verkligen bli av med bilen för annars hade han fått ha den stående över semestern och sen troligen sänka priset eller ha den en vinter till... Vid midsommar var det många cabbar ute, och priserna började gå ned. På hösten tror jag de som tvekar kanske redan ordnat vinterförvaring etc och hellre väntar till våren än att pruta... Det finns inte många tillsalu på hösten... Men visst, just NU är det kanske som bäst att sälja?!?

    En importerad linear med tygklädsel tror jag inte är nån kioskvältare... Om du köper för att tjäna pengar är det nog ingen bra affär för det lär väl kosta 10.000 att få hem och reggad i sverige... Om du däremot vill köra/semestra genom europa enkel resa och inte behöver gå plus på affären är saken en annan?!? Det är härliga bilar i vilket fall... hoppas du hittar en bil du vill ha!
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

Liknande ämnen

  1. köpråd av en Saab 95 Linear Sport 2,0T
    Av riddaren i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 10:09
  2. Vad innebär "Linear Sport"? OG9-5
    Av Molte i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 23:23
  3. Saab 9-5 Linear Sport Combi 2,0t
    Av Jompa_H i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 10:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •