Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Saab 9-3 -06 SC Bluetoothfråga

  1. #1

    Saab 9-3 -06 SC Bluetoothfråga

    Hej, finns det någon som har nån aning om hur det går att koppla telefonen till bilen? Det står att bilen ska vara förberedd för bluetooth och det finns mikrofon i taket samt svars/läggapå-knapp på ratten. Har också stora stereon med touch och navigator.

    Skulle vara tacksam om någon vet hur jag går till väga för att kunna använda denna funktion
    Saab 9-3 Vector Sportcombi 1.9 TiD

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    ng9-3 före MY07 har inte någon blåtands-HF inbyggd. Fanns inte ens som tillval. Knapparna på ratten är avsedda för styrning av inbyggd telefon i bilen om man har det. Knapparna finns alltid där oavsett om bilen har det eller inte. Däremot kan den absolut ha HF-förberedelse med MIC, antenn mm. Då köper man och monterar valfri blåtands-HF, t.ex någon av Parrots modeller. Själv har jag en gammal SE HCB-400 i min.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Tusen tack för informationen !
    Saab 9-3 Vector Sportcombi 1.9 TiD

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Den Bluetooth som finns i NG9-3 2003-2006 är för att koppla en BT-handsfree till bilens inbyggda telefon. Varför man nu skulle göra det har jag svårt att förstå, bara om man skulle åka flera i bilen och vilja ha ett "privat" samtal med någon så de övriga i bilen inte hör.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Hej
    Har en bluetooth-enhet liggandes om det är av intresse. Det är en Parrot Mk6100 med tillhörande tel1-kabel, enkel o montera o funkar riktigt bra. Ansluter automatiskt, synkroniserar telefonboken o har "text to speetch" dvs säger namnet på dem som ringer om personen finns inlagd i telefonboken.
    Pm:a om intresse.
    Mvh Morgan

  6. #6
    Grundladd canard1971s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    160
    Du skriver att du har "stora stereon med touch...", vilket borde betyda att det inte är årsmodell -06, utan -07.
    Touch kom först på årsmodell 07 (bilen kan dock vara tillverkad -06), och har ett annat system för audio/telefon/bluetooth och stöd för bluetooth-HF. Jag har själv inte full koll det nya systemet, men någon annan kan säkert hjälpa till.
    Senast redigerat av canard1971 den 2014-03-25 klockan 16:51.
    Saab 900 2.0T SE Cab Mellow Yellow (1997)
    Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Sport Panorama (2012)

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Helt rätt, canard. Det är detaljerna som är viktiga. Då är det troligtvis TS som fått det om bakfoten och att det faktiskt är en MY07. Då hamnar allting i ett annat läge. Då kan vi istället hänvisa TS till den här tråden.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •