Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Service 9-3 sc -06

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    17
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Bergsgnu Visa inlägg
    Jag är ledsen. Men jag fattar inte hur du menar?
    Eller jag fattar hur du menar. Men inte hur nyckeln till dom sakerna som ligger utanför dom "normala" servicepunkterna ligger där.
    Om det var så att det var så att varannan hel, varannan halv, så skulle ingen behöva varna gör tex 9-3ans dyra service vid 12000 mil.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Luxembourg
    Inlägg
    102
    Medlem#
    -
    Bra då vet jag att det inte är självklart, på min nya bil kallas 3000 mila mellanservice och 6000 milorna service... Är detta så eller är det liten och stor service mer korrekt...

    Altstå förstår jag inte begreppet mellanservice längre.

    Men när någon säger typ så här att jag vill inte köra 3000 mil på samma olja utan säger sig vilja göra en Mellanservice blir det fel enligt mig, detta är ett extra oljebyte, med eller utan filter (eller var det ocker)... Man gör väl ingen mellanservice för att byta 5 L olja och ev en pappcylinder i en burk...

    Stora saker får man lägga utanför, eller är väl oftast varannan service som då blir stor...
    Senast redigerat av exilturbo den 2014-03-23 klockan 19:04.

  3. #23
    Grundladd 900T8s avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Arvidsjaur
    Inlägg
    172
    Kör man på etanol får man inte glömma att det ska bytas olja och filter med 1500mils intervall. Har för mej att stiften ska bytas lite oftare också.
    Vet inte hur det är på 9-3:an men att stiften byts med 12000 mils intervall är inget onormalt.
    Byter man olja en gång extra mellan servicarna så är det ett extra oljebyte anser jag.
    900 I16 -88B___________________9-5 SC 2,3BP Griffin vector -09
    900 T16 AERO -89______________
    9000 2,3t -95__________________

  4. #24
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1

    Cool

    Har du en 9-3 V6 bytes tändstiften var 12.000:e mil övriga modeller byter oftare. Bränslefilter saknas på V6:an men övriga 4 cylindriga modeller har det och det skall bytas med jämna intervaller. Att byta olja och filter var 3.000:e mil känns inte bra, jag byter vår och höst vilket för mig blir var tusende mil. Olja och filter är billigt och det kan man byta själv. Man vill ju pyssla om pärlan.

Liknande ämnen

  1. Service 9-3NG?
    Av xtrem i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 23:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •