Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Nya funktioner för klubbmedlemmar

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Det är jag heller inte, utan jag använder vårt eminenta forum. Det är både sökbart och kategoriserat. Två - för ett forum - ganska viktiga beståndsdelar.
    Vad är det som är så bra med att vi finns på Facebook, förutom de oerhörda mängderna av användare som hittar oss där och sen blir betalande medlemmar och bidrar med sina kunskper här på forumet....?
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  2. #42
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Vill man ha riktigt snabba svar på en fråga så funkar Facebook bra. Många som har Facebook är väldigt ofta inne och kollar vad folk har skrivit och kan därför ge snabba svar.
    Tack vare vår Facebook-sida så har det skapats en köp och sälj-grupp som är väldigt populär.
    Eftersom vi har nära på 12 000 medlemmar på Facebook så måste vi ju ändå göra nånting rätt kan jag tycka.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #43
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    STCS på facebook = bamseklubben.

    Där vill man inte vara med. Fullständiga idioter som hänger där och har synpunkter på både det ena och det andra.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Att köp och sälj fungerar bra där bör ha lite att göra med att många tycker det fungerar dåligt här på forumet, samt medlemskravet här.
    Många medlemmar på Facebook dränerar tyvärr antalet besökare här på forumet.
    Facebooksidan kommer antagligen vara en stor del av det som dödar vårt traditionella forum, och sen blir det nog inte direkt lättare att få betalande medlemmar.

    Krasst sett är det så att om vi inte ser att vi får många nya besökare/betalande medlemmar här på forumet tack vare vår Facebooksida så innebär den i längden inget positivt alls. Jag har besökt forumet i snitt iaf två gånger om dagen i snart elva år och jag kan tyvärr inte se några synergieffekter pga vår Facebooksida. Kan du visa på några sådana?

    Edit: Dessutom kan väl inte direkt 12 000 likes jämställas med 12 000 aktiva medlemmar...
    Senast redigerat av murmurer den 2014-09-26 klockan 23:55.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  5. #45
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Jag håller med om att det kan finnas vissa poänger med FB, bl.a just lättillgängligheten att bara spontant slänga ut något. Tyvärr är det också nackdelen med det. Det blir ingen riktig organisation på det, med t.ex sökbarhet och liknade. Jag vet inte om det ö.h.t finns någon praktisk möjlighet att hitta gammalt material i det flödet. Det är ganska mycket ett media just för ögonblicket. Och tyvärr så försvinner ju inte den nackdelen för att man avstår från att gå med i FB-gruppen. Alla media har sina fördelar och nackdelar.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    STCS på facebook är säkert bra om din fråga inte drunknar i havet av trams, likefiske/attentionwhoring eller andra random posts/shares till gruppen. Dock blir det så sinnessjukt tradigt att se samma basic fråga, eller bild 14ggr/dag (frågor som lätt besvaras av en google sökning som leder en hit) att jag valt att ta bort den från min feed.
    Som admin för den nämnda köp/säljgruppen på fb så har den mig veterligen ingen koppling till stcs..? Kanske missat något.

    Jag förstår konceptet med sociala medier, men tycker STCS gör ett ljummet jobb när det kommer till just det. Olika plattformar kan jobba i synergi och att ha en icke-adminad grupp på fb har jag svårt o se vad de ger. Ser ju rätt ofta frågor om man får vara med i gruppen trots man ej är bet. medlem. Eller om det räcker med att vara medlem på fb för att få köra på träffarna.. kanske dags att lägga lite tid på den dedikerade facebook pagen?

    Mvh

  7. #47
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det är rätt många som jobbar med gruppen på fb. Mr Turbo gör ju endast det numera och de är väl ett par till som jobbar med uppdateringar och moderering. Är det rätt grupp du tänker på? Finns, vad jag har hört, flera likartade som gör det svårt att se vilken som är vår, ytterligare en nackdel...

  8. #48
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Ber om ursäkt, gruppen är enligt infon modererad. Dock svårt att märka i det enorma flödet som genereras.

  9. #49
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av murmurer Visa inlägg
    Att köp och sälj fungerar bra där bör ha lite att göra med att många tycker det fungerar dåligt här på forumet, samt medlemskravet här.
    Många medlemmar på Facebook dränerar tyvärr antalet besökare här på forumet.
    Facebooksidan kommer antagligen vara en stor del av det som dödar vårt traditionella forum, och sen blir det nog inte direkt lättare att få betalande medlemmar.

    Krasst sett är det så att om vi inte ser att vi får många nya besökare/betalande medlemmar här på forumet tack vare vår Facebooksida så innebär den i längden inget positivt alls. Jag har besökt forumet i snitt iaf två gånger om dagen i snart elva år och jag kan tyvärr inte se några synergieffekter pga vår Facebooksida. Kan du visa på några sådana?

    Edit: Dessutom kan väl inte direkt 12 000 likes jämställas med 12 000 aktiva medlemmar...
    Jag kan inte se att antalet annonser här på forumet har gått ner sen Facebook-gruppen startades. Det är snarare ett komplement som gör att de som vill köpa eller sälja något når ut till en bredare massa.

    Att Facebook blir vårt forums död har jag väldigt svårt att se. De som använder vår Facebookgrupp är de som har frågor som "Vad ska jag ha för tändstift i min bil?", "Ska jag ha svart eller röd tändkassett?" eller "Min AC kyler inte. Vad är fel?".
    Här på forumet så djupdyker vi i många frågor och det är lättare att föra en längre diskussion i och med sökfunktionen och "Visa dina inlägg".

    Jag har inte påstått mig kunna påvisa några synergieffekter, men jag vill minnas att bollman för inte alls så länge sedan visade att medlemsantalet på forumet fortsätter att öka.
    Hur medlemsantalet i klubben ser ut har jag ingen insyn i.

    När jag skrev 12 000 medlemmar så menade jag medlemmar och inte likes.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #50
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Jag håller med om att det kan finnas vissa poänger med FB, bl.a just lättillgängligheten att bara spontant slänga ut något. Tyvärr är det också nackdelen med det. Det blir ingen riktig organisation på det, med t.ex sökbarhet och liknade. Jag vet inte om det ö.h.t finns någon praktisk möjlighet att hitta gammalt material i det flödet. Det är ganska mycket ett media just för ögonblicket. Och tyvärr så försvinner ju inte den nackdelen för att man avstår från att gå med i FB-gruppen. Alla media har sina fördelar och nackdelar.
    Ja visst är det så. Det är därför jag ser Facebookgruppen som ett komplement till forumet. Har du en fråga du snabbt vill ha svar på så är Facebookgruppen jättebra, men sökbarheten är lika med noll.
    Har man mer avancerade frågor där en längre diskussion kommer att behövas så är forumet bättre lämpat.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #51
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av BearStyle Visa inlägg
    STCS på facebook är säkert bra om din fråga inte drunknar i havet av trams, likefiske/attentionwhoring eller andra random posts/shares till gruppen. Dock blir det så sinnessjukt tradigt att se samma basic fråga, eller bild 14ggr/dag (frågor som lätt besvaras av en google sökning som leder en hit) att jag valt att ta bort den från min feed.
    Som admin för den nämnda köp/säljgruppen på fb så har den mig veterligen ingen koppling till stcs..? Kanske missat något.

    Jag förstår konceptet med sociala medier, men tycker STCS gör ett ljummet jobb när det kommer till just det. Olika plattformar kan jobba i synergi och att ha en icke-adminad grupp på fb har jag svårt o se vad de ger. Ser ju rätt ofta frågor om man får vara med i gruppen trots man ej är bet. medlem. Eller om det räcker med att vara medlem på fb för att få köra på träffarna.. kanske dags att lägga lite tid på den dedikerade facebook pagen?

    Mvh
    Risken finns ju, som du säger, att din fråga drunknar, men då hoppas jag att medlemmarna i Facebookgruppen vet att de kan vända sig till forumet.
    Jag har ingenting med Facebookgruppen att göra mer än att jag är medlem där, så jag vet inte hur man går till väga för att få folk att hitta forumet, men jag hoppas att man försöker visa folk i den riktningen.

    Köp och säljgruppen på Facebook har ingenting med STCS att göra, men vad jag menade var att tack vare vår Facebookgrupp så har denna grupp skapats. En grupp som jag tycker fungerar väldigt bra.

    Vår grupp är givetvis inte oadministrerad. Det hoppas jag att alla vet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #52
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Det vore betydligt bättre om STCS på FB bara var annonsplats för nyheter från STCS som förening. Varför ska det vara en grupp där vem som helst kan gå med och skriva dumheter. Om det endast var information från föreningen som lades ut i flödet där så skulle de som hittar STCS på FB istället lockas in i forumet och kanske även bli medlemmar. Just nu är FB-gruppen bara fylld av trams och skräp.

  13. #53
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    Det vore betydligt bättre om STCS på FB bara var annonsplats för nyheter från STCS som förening. Varför ska det vara en grupp där vem som helst kan gå med och skriva dumheter. Om det endast var information från föreningen som lades ut i flödet där så skulle de som hittar STCS på FB istället lockas in i forumet och kanske även bli medlemmar. Just nu är FB-gruppen bara fylld av trams och skräp.


    Nu vet jag att jag inte kan se alla inlägg som görs på STCS-fb då vissa användare döljer sig, men de jag ser nu är i stilen:
    "Intressekoll" (Dvs säljes-annons som passar på forumets annonsdel.)
    "Buy my billiga ebay-prylar med saabtryck" (Företagsannonser som inte är ok på forumet då de inte är från sponsorer.)
    "Någon som kan svara på enkel fråga jag inte orkar googla på" (Fråga som passar på forumet. Frågan har redan ställts några gånger och har svarats på många gånger om och kan letas upp snabbt.)

    Inläggen gjorda av STCS är av betydligt bättre snitt. En sak som saknas på sidan för att hjälpa folk åt rätt håll är en tydlig hänvisning till detta forum. Länk till STCS-hemsida och då speciellt hur man blir medlem finns, men forumet finns det nog inte många som hittar till av de som är på fb-sidan gissar jag.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  14. #54
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378 Visa inlägg
    ... Just nu är FB-gruppen bara fylld av trams och skräp.
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  15. #55
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #56
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    ptja är ju inte något nytt att allt vi gör på internet är allmän egendom och avlysssnas eller kan avlyssnas. Snowden är ju ännu en i raden som visade detta.

    att tro att just Facebook är fjävulen är lite skevt. allt du skriver här eller på google tar google vara på och riktar reklam till dig.

    släng datorn och börja skicka brev så ökar du chansen att vara anonym. SMS eller telefonsamtal är lovligt byte det med för diverse underrättelsetjänster.


    Poängen är att varför tror du att du är så speciell att nån som faktiskt har tillgång till detta skulle bry sig om dig? du försvinner i myllret av alla miljoner människor.

    tyvärr har vi accepterat att vi konstant är övervakade av någon och att allt vi gör på internet ges vidare till ett antal extra parter.

  17. #57
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Ja jäklarns. På med foliehatten, ses i nyhetsbrevet 4ggr om året.

  18. #58
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    359
    Medlem#
    7338
    Nog kommer det ibland upp något vettigt på Facebook ändå Roger/Mioh.

    Fast det är inte så ofta....

    Personligen tipsar jag så ofta det är relevant, till vårt forum, och fördelar med att vara medlem.

    Det som är helt kass med F, är bl.a. sökbarheten, möjlighet till katalogisering (spara intressanta länkar), rättstavning och att "skrivfunktionerna" är rena 80 - talet (räknas säkert som feature...)!

    Har man följt det ett tag kan man konstatera att ett antal frågor av praktisk typ dyker upp med jämna mellanrum, och samma fråga får inte alltid samma svar...

    Leve STCS forum!


    CAT
    Senast redigerat av tallbo den 2014-11-02 klockan 18:58.
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  19. #59
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Gyttorp
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Jag söker ljuskontakter, alltså den som sitter i panelen till vänster om ratten. 1 st till en 99á-1976 och 2 till 90á 86/87.

  20. #60
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av CoAx Visa inlägg
    Jag söker ljuskontakter, alltså den som sitter i panelen till vänster om ratten. 1 st till en 99á-1976 och 2 till 90á 86/87.
    Då föreslår jag att du lägger in en annons under Marknadsplatsen.
    I den här tråden avhandlas funktioner som bara betalande klubbmedlemmar har tillgång till.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Funktioner Eftermarknadssprut
    Av Johan H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 22:12
  2. Smarta funktioner 9-3 ss?!
    Av trojlee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 01:51
  3. Funktioner i en SCC ?
    Av -= Marcus =- i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 01:06
  4. Funktioner med Tech2... ???
    Av ICE T8 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 19:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •