Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 63

Ämne: Nya funktioner för klubbmedlemmar

  1. #21
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Haha, bara för att ni kör PC... Det visade sig att jag glömt sätta maxstorlek på bilder som heter ".jpg", jag hade fixat det på ".jpeg", ".gif" och ".png" men inte på ".jpg".
    Så, om man provar igen nu så bör bilderna skalas ner!

  2. #22
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Haha, bara för att ni kör PC... Det visade sig att jag glömt sätta maxstorlek på bilder som heter ".jpg", jag hade fixat det på ".jpeg", ".gif" och ".png" men inte på ".jpg".
    Så, om man provar igen nu så bör bilderna skalas ner!
    Man jag kör ju mac ;-)

    Edit:> Men laddar jag upp dem igen så funkar det. Thänk you!
    Senast redigerat av perr den 2014-03-24 klockan 22:46.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  3. #23
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Hur är tanken på att begränsa till 5 bilder / post?
    Skriver man ett inlägg av FAQ/"How to" karaktär så blir det lite avhugget om kan måste posta efter var 5é bild för att kunna fortsätta
    Jag märkte det nu när jag delade lite erfarenheter kring fälglås och fick gå runt problemet genom att lägga ihop några bilder.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #24
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Det beror väl mer på var bilderna kommer från än från vilket system. Många kameror lever nog kvar i 8+3 varför bilderna heter .jpg och inte jpeg. Det var jag som inte uppmärksammade att det fanns både jpg och jpeg som val, för det fanns sen bara gif och png så jag tittade i på 4-bokstavskombinationen. Nåväl, nu fungerar det kan vi iaf konstatera

  5. #25
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Problemet med hur många bilder/inlägg är flerbottnat:
    1. Du måste ha plats när du tankar upp stora bilder, för först sparas de, sen storleksändras de och sparas igen. 5x10MB=50MB vilket är din största total
    2. 1 kan kanske vara problem, men jag tror det är värre med spärrarna för hur lång _tid_ en uppladdning får ta. Det finns gränser för hur lång tid en exekvering får ta innan den anses som "död" och skall plockas bort. Just nu är det 60 sekunder och uppladdning av mer än 5 bilder kan ju lätt ta den tiden även med en hyfsat snabb lina och då avbryts postandet. Om jag förlänger den timeouten så finns risk för att hängda php-trådar inte dödas i tid.

    Jag skulle kunna sätta att det inte finns någon gräns för hur många bilder per inlägg, men då får man å andra sidan prova sig fram hur många som man "hinner" tanka upp på 60 sekunder.

  6. #26
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    OK, Tack

    Och tack för att du gör ett bra jobb!!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Hej,

    Nu har vi en STCS kalender i Forumet och en på hemsidan. Det är en för mycket!

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Forsheda
    Inlägg
    102
    Medlem#
    9095
    Hur får man tillgång till bilduppladdningen? Hittar ingenstans där jag kan lägga in bilder i forumet..

    Samtidigt ser jag att jag inte står som klubbmedlem (dvs medlemsnummer i vänsterkanten), kanske har med det att göra?
    SAAB 9-3 2,0t BP SC Vector 2010
    SAAB 9-5 2,3t BP SC Vector 2007 med tomatlåda ## SÅLD ##
    SAAB 9-5 2,3t SE-paket (Sedan) 2001 ## SÅLD ##

  9. #29
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Precis! Det är bara medlemmar i klubben som får tillgång till bilduppladdning på klubbens egen server. Om du är medlem så lägg in en tråd denna avdelningen så blir du upptaggad som klubbmedlem även här på forumet.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Forsheda
    Inlägg
    102
    Medlem#
    9095
    Lade upp en tråd där den 15/6!
    Men då vet jag att jag har gjort vad jag ska iallafall. Då väntar jag bara tills ni har möjlighet att tagga mig som klubbmedlem..
    SAAB 9-3 2,0t BP SC Vector 2010
    SAAB 9-5 2,3t BP SC Vector 2007 med tomatlåda ## SÅLD ##
    SAAB 9-5 2,3t SE-paket (Sedan) 2001 ## SÅLD ##

  11. #31
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Ah, det är jag som är långsam Det var ett tag sen jag fick en ny lista från Claes också, men jag skall se vad jag kan göra

  12. #32
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Är det här jag ska skriva in mig som medlem för att ta del av forumets extrafunktioner? Gjorde för rätt länge sedan men sen hände inget mer.

    http://forum.saabturboclub.com/forum...edlemsregister

    /M
    Akta skinnet!

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Var lugn, vi kommer troligen, inom någon vecka, strunta i allt det där och alla funktioner blir tillgängliga för alla forummedlemmar!

  14. #34
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Är det verkligen rätt väg att gå?
    Som betalande medlem borde man ju ha ett mervärde och framförallt skall vi som betalande medlemmar bekosta för de icke betalande forummedlemmarna.
    Skulle helst se extrafunktioner som ytterligare en anledning till att faktiskt sluta snåla som slanta upp de futtiga 300:- som man ändå snabbt tjänar in på rabbatter och vem har sagt att det är billigt att ha bil, vi är vi vana vid att alla skall klämma oss på pungen!! (Pengapungen såklart)
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Det här är ett komplicerat problem. Forumet tappar mer och mer medlemmar eftersom det är alldeles för enkelt att snacka på fejsbook istället. Vi behöver inte gå in på fördelar och nackdelar utan bara krasst konstatera att så är fallet. Vårt försök med att få in medlemmarna på forumet och därigenom skapa ett elektroniskt medlemsregister har misslyckats, vi har inte fått in mer än 20%, max, av årets betalande medlemmar.
    Med andra ord blir det för mycket manuell hantering för att det skall vara möjligt att skapa en koppling mellan betalande medlem och forumet och i skuggan av fejjan behöver vi locka alla vi kan till forumet!
    Vi jobbar nu på att få till snabba och enkla betalningar istället så att fler skall välja att faktiskt betala in den futtiga medlemsavgiften så klubben kan leva vidare. Vi brottas nu med kraftigt medlemstapp och väldigt korta medlemskap (de flesta är bara medlem ett enda år).
    Att kunna köpa bildelar billigt över internet gör att färre och färre anser att rabatterna som medlemskapet ger är värda 300:- och då det inte är mer än kanske 500 som utnyttjar träffarna varje år så inser man snabbt att medlemsantalet troligen kommer fortsätta falla. Det i kombination med att det inte kommer några nya saabar utan de som finns blir äldre och äldre och billigare och billigare och faktiskt försvinner gör att rekryteringsbasen också minskar.

    Styrelsen är dock väl medvetna om problemet och senast igår kväll hade vi ett 2-timmars telefonmöte där olika idéer diskuterades.

  16. #36
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Du har en poäng där så jag kan ändra mig i min punkt ovan och ni sitter ju på helhetsbilden samt att jag förmodligen är ett unicum då jag troget betalat avgiften i mer än 10år och
    vga.vgra.facebook.jpg
    Senast redigerat av HeRmAN den 2014-09-26 klockan 14:22.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #37
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289
    Hur går det med Paypal då?

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    517
    Ta bort stcs från Facebook. Facebook är bra till mycket men att ha ett internetforum där är ju bara tramsigt.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  19. #39
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av murmurer Visa inlägg
    Ta bort stcs från Facebook. Facebook är bra till mycket men att ha ett internetforum där är ju bara tramsigt.
    Har dom ett forum där också?

    Mm, en annan tillhör också VVF Våga vägra Facebook...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  20. #40
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av murmurer Visa inlägg
    Ta bort stcs från Facebook. Facebook är bra till mycket men att ha ett internetforum där är ju bara tramsigt.
    Tyvärr blir det av någon konstig anledning väldigt mycket trams där, men kan man bortse från det så tycker jag det är jättebra att vi finns på Facebook.
    Om du inte gillar gruppen så behöver du ju inte vara med.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Funktioner Eftermarknadssprut
    Av Johan H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 22:12
  2. Smarta funktioner 9-3 ss?!
    Av trojlee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 01:51
  3. Funktioner i en SCC ?
    Av -= Marcus =- i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 01:06
  4. Funktioner med Tech2... ???
    Av ICE T8 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 19:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •