Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Saab 9-3 2003 Problem med stereon

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Unhappy Saab 9-3 2003 Problem med stereon

    Tjena min första tråd på detta forum, eftersom jag har lite problem med min ny inköpta bil.

    Det är så att jag var å köpte en Saab 9-3 Vector 03 i helgen. Men fick veta att stereon inte fungerade efter gamla ägaren hade bytt generator på den så slutade radion att fungera. Började redan då ana oråd. Lämnade in bilen på Saab i Umeå och fick veta att dem hade lyckas fått igång stereon. Men att ljudet inte lät nå bra överhuvudtaget. Dem trodde att Amp1 hade pajat som är under förarsätet. Dem skulle hur som helst ha 5000kr för en ny sådan. Kan dock tillägga att blickerljuden inte fungerade då radion inte fungerade. Men när dem hade fått igång radion så funkar blinkersljuden igen. Nått positivt i alla fall . Tror det var nån säkring nånstans som hade farit. Hursomhelst då man spelar på radion så låter det ljudet hyffsat först sen efter typ 10-15 sekunder så blir ljudet hemst. Brusande bas och mörk diskant och om man vrider på fadern som jag tror till ljudet bak så blir det bara diskant där bak. Får typ vrida diskant till max för att det ska bli bra. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är ju inte som det är på gamla bilar att bara skaffa en ny stereo som på andra bilar. Tror jag har premium 150 som jag tror det heter. 2 högtalare på instrumentpanelen, och 1 på varje framdörr, samt 2 på hatthyllan. Bilen är underbar att köra men sånt här strul har jag aldrig varit med om. Har hört att man kan skaffa aux ingång till original stereon. Men sen att ljudet blir för lågt på grund av det är fel radio eller nått annat, minns inte vad det var. Så det blir ännu ett hinder. Upptäckte även att cd spelare inte heller fungerar om man trycker på eject knappen så klickar det bara och om man väljer att spela från cd, så säger sid att det inte finns nån skiva i. Går inte heller att trycka in en annan skiva. Så skivan har väl fastnat i spelaren. Känns som detta är helt omöjligt. Ända sättet är väl att dra ett helt nytt ljud system :/. Vilket kostar både pengar och arbetstid. Så vad tycker ni jag ska göra. Försöka sälja bilen vidare eller försöka hitta nån lösning på detta. Behöver ju inte värsta ljud system men man vill ju ha hyffsat bra ljud i alla fall. Drog nog en väldigt stor nitlott på denna bil.


    Mvh

    Fredrik Hedlund
    Senast redigerat av Fredrik_Hedlund den 2014-03-22 klockan 02:32.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    500
    Medlem#
    107
    angånde sterion har jag inge svar :-( men cd verka du fått det vanliga felet på den. så är min men jag tog ut min cd o öppna locket o då kunde se hur den arm som ska kasta ut skivan inte får nått tag till utkastaren ,så jag hjälpen armen på min cd för byta skiva...ganska trökig men så gör jag för byta skiva..annars åker du till någon bildemondering o köper en begagnad för runt tusen lappen.. den är bara skifta om den är lika modell ...
    mvh
    steffe
    9-3 verII -04 175hk

Liknande ämnen

  1. Problem Saab 9-5 Aero Hirsch -2003
    Av SanoJ i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 19:38
  2. Problem med stereon, Saab 9-3 2003
    Av ejo84 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 22:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •