Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: lagt in annons i köpes

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591

    Angry lagt in annons i köpes

    hej

    har nu 2 dagar i rad lagt in annons under köpes,det står att den måste godkännas av moderator före publicering,men det står inte vilket århundrade,dåligt att det ska behöva ta sån tid.
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Just nu är det väldigt hög belastning på de få moderatorer som för tillfället sysslar med annonser, i och med nya forumet bland annat.
    Vi gör så gott vi kan, men ibland tar det tyvärr lång tid för annonserna att godkännas.
    Tänk också på att det är gratis att lägga in annonser. Man kan ställa högre krav om man betalar för tjänsten.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Det ännu tråkigare är att moderators inte ändrar tiden på själva annonsen, så man ser inte dom nya annonserna under "Nya inlägg".

    Dom finns alltså inlagda för 2 dagar sedan, många vet alltså inte om grejerna innan dom går in aktivt i "Säljes".

    Tycker det borde vara en enkel sak.






    För övrigt tycker jag Moderators gör ett bra jobb.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Thumbs up

    Det jag undrar nu också, hur lång tid ska det ta att få en annons godkänd? La upp en sökesannons på en BTR i fredags och fortfarande är den inte godkänd. Riktigt dålig stil faktiskt att man får vänta så länge, blir nog ingen mer annonsering på detta forumet om det fortsätter så här faktiskt!

    I övrigt så vet jag inte hur det brukar vara här bland moderatorerna då man numera inte har den tiden att hänga runt här som tidigare, men i det har gått väldigt bra annars enligt mig.
    Senast redigerat av TurboLamko den 2014-06-09 klockan 11:16.
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  5. #5
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    I det stora hela så tycker jag att annonshanteringen går väldigt bra till och flyter på riktigt bra.
    Ibland händer det dock att moderatorerna inte hinner med, och då kan det bli så här.
    Att annonsera på detta forum är helt gratis. Det enda som behövs är ett konto, så man kanske inte ska förvänta sig att vi är lika snabba som Blocket varje gång man lägger in en annons.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Tja, vi betalar ju en medlemsavgift för bland annat köp- och säljforum, så det argumentet kanske inte var det bästa ...

    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Just nu är det väldigt hög belastning på de få moderatorer som för tillfället sysslar med annonser, i och med nya forumet bland annat.
    Vi gör så gott vi kan, men ibland tar det tyvärr lång tid för annonserna att godkännas.
    Tänk också på att det är gratis att lägga in annonser. Man kan ställa högre krav om man betalar för tjänsten.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  7. #7
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 059
    Medlem#
    6220
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Tja, vi betalar ju en medlemsavgift för bland annat köp- och säljforum, så det argumentet kanske inte var det bästa ...
    Njaa, man måste inte betala något för att ha ett konto på forumet och kunna lägga in annonser, och det är just det Travis menar.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Neej, du kan inte lägga in ett komma ens utan att vara medlem ...
    Och det är ett av argumenten för att teckna medlemsskap ...
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  9. #9
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Neej, du kan inte lägga in ett komma ens utan att vara medlem ...
    Och det är ett av argumenten för att teckna medlemsskap ...
    Nja vad jag känner till behövs inte medlemskap i saab turbo club of sweden för att annonsera på marknadsplatsen, däremot måste man vara registrerad användare på vårt forum. Det är INTE samma sak.

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  10. #10
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Tycker också att det kan ta lite lång tid att få ut annonsen i etern ibland, även om jag förstår att ni har mycket annat att gå igenom också.

    En fråga är om annonserna verkligen behöver granskas? Det är inte lättare att helt enkelt ta bort de "felaktiga" annonserna i efterhand på samma sätt som resten av forumet fungerar?

    Om man verkligen skulle vilja få det idiotsäkert att skapa en annons kanske man kunde skapa den efter ett formulär? Ungefär på samma sätt som när man reggar sig som medlem på div forum. Dvs att alla rutor (såsom kontaktuppgifter, ort där varan finns, pris osv) måste vara ifyllda för att annonsen ska bli godkänd.

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419
    Jag måste ge kritik till en moderator nu som valde att enbart godkänna sin egna annons men inte ens ta sig tid att titta på min egna jag väntar på att synas samt säkert flera andra som skapat annonser tidigare än denna jag länkar till nu:

    http://forum.saabturboclub.com/showt...ommard%C3%A4ck

    Jag kanske är lite för hård nu men detta anser jag vara helt oacceptabelt faktiskt att bara tänka på sig själv och inte ta sig tid att kontrollera andras som väntar! Detta är inte kritik till alla moderatorer här nu så ni vet om detta. Annars så görs det ett bra jobb bland moderatorerna här.

    Och kan bara hålla med Realpower att granskningen innan annonsen syns borde slopas. Men att man därmed raderar annonserna som är felaktiga anser jag vara normalt, så görs på Facebooks Saab köp/sälj sida vad jag vet.

    Min annons som väntar på "godkännande" blir den sista annonseringen av delar jag vill sälja som jag gjorde på detta forumet, tyvärr...
    Senast redigerat av TurboLamko den 2014-06-13 klockan 22:19.
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Nej, det är självklart inte samma sak, det behöver inte ens påpekas. Då har jag tolkat er information felaktigt, ska leta fram den igen, för det var så jag mindes argumentationen tidigare.

    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Nja vad jag känner till behövs inte medlemskap i saab turbo club of sweden för att annonsera på marknadsplatsen, däremot måste man vara registrerad användare på vårt forum. Det är INTE samma sak.

    Mvh. Sven
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  13. #13
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av TurboLamko Visa inlägg
    Jag måste ge kritik till en moderator nu som valde att enbart godkänna sin egna annons men inte ens ta sig tid att titta på min egna jag väntar på att synas samt säkert flera andra som skapat annonser tidigare än denna jag länkar till nu:

    http://forum.saabturboclub.com/showt...ommard%C3%A4ck

    Jag kanske är lite för hård nu men detta anser jag vara helt oacceptabelt faktiskt att bara tänka på sig själv och inte ta sig tid att kontrollera andras som väntar! Detta är inte kritik till alla moderatorer här nu så ni vet om detta. Annars så görs det ett bra jobb bland moderatorerna här.

    Och kan bara hålla med Realpower att granskningen innan annonsen syns borde slopas. Men att man därmed raderar annonserna som är felaktiga anser jag vara normalt, så görs på Facebooks Saab köp/sälj sida vad jag vet.

    Min annons som väntar på "godkännande" blir den sista annonseringen av delar jag vill sälja som jag gjorde på detta forumet, tyvärr...
    Det är fint att dom vill vara moderators, inget personligt mot "Bagarn".

    Men här ser man nu en grej som en medlem av forumet vill ge kritik av, för moderators är det lätt att godkänna sin egen annons och då hamnar den tidsmässigt bland NYA INLÄGG som jag kritiserat länge.

    Sett flertalet annonser av moderators som hamnat först, mina annonser har hamnat ETT DYGN efter NYA INLÄGG.

    Tagit upp frågan med Travis men han tycker att detta fungerar bra som det är....
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Bagarn har INTE godkänt sin egen annons. Saken är att när man lägger in en annons och är moderator ellr "högre" så fastnar den inte i "nätet" utan publiceras direkt.
    Att vi valt godkännandet beror på att annars måste man lita på att andra klagar på annonsen eller att någon moderator skulle orka sitta och läsa igenom alla annonser i efterhand.
    Som det är nu finns lite av en blåslampa på moderatorerna eftersom de hela tiden får påminnelser om att det finns jobb i kön.
    Med tanke på hur många annonser ser ut så behövs godkännandet. Jag vet inte hur det ser ut nu, men förr kan nog avslagsfrekvensen varit så hög som 30-40%!
    Senast redigerat av bollman den 2014-06-14 klockan 01:25.

  15. #15
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Hej alla ni som lägger in annonser! Jag har märkt att många försöker bumpa sina annonser genom att ta bort sin gamla och lägga ut en ny identisk annons. Snälla ni, gör inte det, det blir så högt tryck på godkännandeprocessen då, och det går ut över oss alla. Personligen så tycker jag det är värre än en vanlig postbump, och sådana tar vi ju bort om vi ser några då det är ett regelbrott.

  16. #16
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Går det inte att utöka bemanningen?
    Jag är helt övertygad om att det finns många som skulle kunna rycka in och beta av annonskön om dom gavs chansen.

    Går det att utse rena "annonsmoderatörer" och bara ge dom rättigheter till annonsavdelningen?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #17
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    8163
    Det här är ingen lätt fråga då det finns många olika vinklar att ta hänsyn till, men inte heller jag tycker att just annonsdelen fungerar som den borde
    * Man vet inte hur lång tid det tar att få en annons godkänd, kan ta allt från några timmar till en halv vecka
    * Det verkar ta betydligt längre tid att få en annons godkänd "över helgen", lägger man in en annons under fredagen för att den skall ligga högt upp under helgen så godkänns den oftast följande måndag, och hamnar då långt långt ner i listan
    * Det är klart man försöker bumpa upp annonsen om den redan från början hamnar i botten på listan, vilket genererar mer arbete för moderatorerna
    * Att inte ändra inläggningstid på annonsen till när den godkändes (även jag har föreslagit detta tidigare) verkar inte vara önskvärt från moderatorernas sida, men genererar mycket frustration och extra arbete.
    Jag är övertygad om att moderatorerna lägger ner oerhört mycket tid och arbete på att hålla forumet igång och i bra skick, och i detta ingår säkerligen saker som jag inte ens kan tänka mig existerar, men köpes/säljes fungerar tyvärr inte som man kan önska. Att förslag som iaf från en utomståendes vinkel skulle lösa en stor del av problematiken avfärdas utan att man riktigt förstår varför ökar inte förståelsen till vad som är så problematiskt och varför problemen inte löses.
    /Johan

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    * Hur lång tid det tar att godkänna en annons är direkt avhängigt av moderatorernas engagemang. Även såna har ju ett liv som ni kanske vet.
    * Även moderatorer gillar att ha helgledigt, inte alla hänger här 24/7.
    * Bump är ju helt meningslöst eftersom det bara genererar en till icke godkänd annons.
    * Det är inte tekniskt möjligt att ändra inläggens tid med mindre än att manuellt ändra tidstämpeln genom att gå in i MySQL-databasen och ange en ny unix-tidsstämpel. Med andra ord: inte möjligt. Hur kan detta vara ett problem? Om man tittar i köp/sälj så ser man ju ändå bara den senast godkända? Det kan ju bara vara ett problem för de som _enbart_ kör "senaste inlägg" eller liknande och inte orkar gå in på köp/sälj och faktiskt titta.

    STCS forum är ju inte i första hand en gratis säljplattform till en snäv målgrupp. Att vi ens tillåter annonser är ju en ren tjänst och skall ju ses som en liten bonus, inte forumets huvudsakliga uppgift. Vill man ha annonser med förutsägbar ledtid, statistik och fler möjligheter hänvisas till kommersiella aktörer som Blocket. Att utöka moderatorskaran bara för att kunna godkänna annonser är otänkbart, och att sluta med godkännandeprocessen är inte heller att tänka på om vi vill behålla nivån på annonserna.

    Nu lär väl ni tycka att jag låter dryg men i slutändan kommer det ner till det här: Om man inte är nöjd med hur annonser fungerar på STCS så sluta annonsera! Om man däremot vill nå målgruppen STCS-medlemmar med sina annonser så får man helt enkelt stå ut.

  19. #19
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Nu är säkert jag också lite dryg, men ta det som konstruktiv kritik, det är så det är menat.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    * Det är inte tekniskt möjligt att ändra inläggens tid med mindre än att manuellt ändra tidstämpeln genom att gå in i MySQL-databasen och ange en ny unix-tidsstämpel. Med andra ord: inte möjligt.
    Det är 10 minuters jobb att fixa en kodsnutt i php som gör detta till en enkel knapptryckning, och det är en barnlek att integrera denna knapp i forumets interface.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Att utöka moderatorskaran bara för att kunna godkänna annonser är otänkbart
    Varför? Moderatorerna jobbar mig veterligen ideellt så det kan inte vara en kostnadsfråga, och jag är helt övertygad om att det finns folk som gärna ställer upp.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  20. #20
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Att välja moderatorer som passar in som man kan lita på är inte något som sker så himla lättvindigt! Förutom att de måste göra sig kända på forumet och visa engagemang så skall de dessutom vilja ta ansvaret, något som inte alls är så lätt att få tag på i slutändan. Det är något otroligt mycket snack och mindre hockey än i Sahara på ett sånt här forum.
    Jag är lite skeptisk till att addera ytterligare ett moment till godkännandeprocessen. Om någon då glömmer rätta tiden på ett inlägg sp kommer det ju bli ett himla liv om det.
    Mitt tips: Kontakta Travis och erbjud honom hjälp att skapa funktionen, om han också tycker det är en bra ide. Han håller redan på med en del ändringar i koden. Det gäller ju bara att göra ändringar som inte gör söner forumet nästa gång det kommer en uppdatering.

Liknande ämnen

  1. Såg en annons om en Saab 9-7X
    Av MJ75 i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •