Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: lagt in annons i köpes

  1. #21
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Det momentet skulle mycket enkelt kunna göras automatiskt. PHP är ingen rocketscience direkt och funktionen vi pratar om här är typ två rader kod.

    Jag har varenda gång det frågats efter hjälp, pratats hosting eller diskuterats moderatorer erbjudit mig som frivillig utan att ens få så mycket som ett svar, så jag har numera antagit approachen att nu får ni höra av er om ni vill ha hjälp. Antar att den inte funkar den heller, men har ledsnat på att erbjuda min hjälp varenda gång.
    Senast redigerat av rcy den 2014-06-16 klockan 16:53.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #22
    Ändring av inläggstid finns redan till vbulletin.... Den som söker skall finna

  3. #23
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Om vi bortser från denna tråd (som nästan enbart är negativ) och svarar utifrån egna erfarenheter, fungerar annonsverksamheten dåligt?

    I mitt tycke så fungerar det väldigt bra nästan jämt, men någon gång då och då tar det ett par dygn att få sin annons godkänd/avslagen, t.ex. när alla moderatorer är upptagna en helg.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #24
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Sedan flytten till nya forumet så är det mycket färre annonser och updateras/godkänns mer sällan.

  5. #25
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Sedan flytten till nya forumet så är det mycket färre annonser och updateras/godkänns mer sällan.
    Antalet annonser kan vi nog inte göra mycket åt. Har folk inget till salu så har de inte det.
    Nu har jag ingen statistik att tillgå, men kollar jag igenom loggen så ser det ut som annonser gås igenom minst två gånger per dag, med vissa avvikelser.
    I det förra forumet så var det ungefär lika vill jag minnas.

    Men om du skulle svara ja eller nej på frågan om det fungerar dåligt, vad skulle du svara då?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419
    Jag kanske är återigen för negativ men varför det är färre annonser här är som jag ser det att många folk här(inklusive mig) tröttnat på att vänta i hur lång tid som helst på att få godkännande på att få sin annons synlig och de som har Facebook annonserar hellre på Saab köp/säljsidan där det fungerar mycket smidigare, resten har jag sett annonserar på te.x Saabklubbens forum, 900klubben samt 9000klubbens sida där man också får annonsen upplagd direkt utan problem. Innan nya forumet infördes så tog det oftast bara nån timma eller liknande men dock högst ETT dygn så var annonsen godkänd...

    Men därmed finns krav på att annonserna ska vara godkända för annars så kan moderator ställa krav på en redigering eller så kan den raderas utan förvarning.
    Senast redigerat av TurboLamko den 2014-06-17 klockan 15:41.
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  7. #27
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Men om du skulle svara ja eller nej på frågan om det fungerar dåligt, vad skulle du svara då?
    jag vet inte då jag inte har förstahandserfarenhet. STCS riktar sig inte till og900 turbo längre känns det som, går att nå folk som gör det enklare via Saabklubben och Facebook.

  8. #28
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171
    nu var det ett litet tag sen jag la in en annons, men jag irriterade mig på att jag tydligen glömt ngn uppgift, då vart annonsen underkänd och jag fick skriva en ny, den gamla raderades. Jag kanske läst slarvigt men om jag vetat detta hade jag kopierat annonstexten i ett mail, nu fick jag skriva om den från början istället.

    Vet inte hur forumen funkar, men tycker det bästa vore om annonsen las som en vanlig tråd som antingen lades ut direkt och "gömdes" om den innehåller fel, och sen tas fram igen när trådskaparen editerat sitt inlägg, alternativt var dold tills den blev godkänd.

    Jag förstår faktiskt inte varför en annons måste modereras hårdare än ett inlägg. Skriver man en kass annons så svarar ingen på den...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  9. #29
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    risig9000 har flera bra synpunkter som man kanske skulle undersöka om de går att förverkliga, men att få tillbaka sin icke godkända annons så man kan redigera utan att skriva om allt vore nog ett stort plus, blir man nekad kanske man lessnar och säljer prylarna någon annanstans och den medlem som behöver delar missar en möjlig affär vilket vore tråkigt.
    Och man kanske skulle få tillbaka sin underkända annons med kommentar om vad som är anledningen så man snabbt kan korrigera och få in den.


    Min egna erfarenhet är dock att det funkar bra överlag, MEN jag skulle uppskatta om det gick snabbare att lägga in annonser.

    Visserligen skriver jag annonsen i datorn innan så jag har den kvar om nåt strular.



    Något för klubben att tänka på är att underlätta så mycket som möjligt för att vi skall kunna fortsätta ha ett attraktivt forum.
    Färre annonser, folk som föredrar andra forum före STCS eller ansiktsboken skulle leda till en tynande tillvara vilket jag skulle bli ledsen över.


    Förslag: Kan man ha ranking på rättigheter att posta (Självklart skall man följa regler annars kan annons tas bort och varning utdelas)
    Kriterier för att bättra på rankingen kan vara: Betalande medlem, medlem på forumet sedan länge, Steg nivå, antal tidigare godkända annonser utan ingrepp av moderator.
    Högst ranking så postas annonsen direkt = själmodererad
    Lägst ranking = som nu

    Skulle funka ungefär som självscanning på ICA/Coop.

    Ett annat alternativ är att posta annonser via ett formulär så åtminstone man inte hoppa över obligatoriska uppgifter som var prylarna finns, lev. sätt, kontaktsätt mm
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #30
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 558
    Medlem#
    8163
    Mitt svar blir ja- jag tycker att säljforumet fungerar dåligt pga fördröjningarna samt i viss mån även lite omständigt att lägga in bilder Både när jag vill lägga in egna annonser (vilket inte sker ofta) samt när jag läser "nya" annonser.
    Övriga forumet tycker jag dock fungerar mycket bra

  11. #31
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    jag vet inte då jag inte har förstahandserfarenhet. STCS riktar sig inte till og900 turbo längre känns det som, går att nå folk som gör det enklare via Saabklubben och Facebook.
    STCS riktar sig till det som medlemmarna skriver om. Skriver du inget om og900 så blir det heller inte diskussion kring det.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #32
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av risig9000 Visa inlägg
    nu var det ett litet tag sen jag la in en annons, men jag irriterade mig på att jag tydligen glömt ngn uppgift, då vart annonsen underkänd och jag fick skriva en ny, den gamla raderades. Jag kanske läst slarvigt men om jag vetat detta hade jag kopierat annonstexten i ett mail, nu fick jag skriva om den från början istället.

    Vet inte hur forumen funkar, men tycker det bästa vore om annonsen las som en vanlig tråd som antingen lades ut direkt och "gömdes" om den innehåller fel, och sen tas fram igen när trådskaparen editerat sitt inlägg, alternativt var dold tills den blev godkänd.

    Jag förstår faktiskt inte varför en annons måste modereras hårdare än ett inlägg. Skriver man en kass annons så svarar ingen på den...
    Jag tror inte det finns något stöd i vBulletin för ditt förslag, tyvärr, men jag ska kolla.
    Är det så att det finns ett alternativ som gör att vi kan göra annonsen dold så måste det även finnas ett alternativ som gör att bara TS kan se den. Sen måste man lösa så att när den redigerats så ska den läggas i kö för godkännande igen.
    Jag tror som sagt inte att det är möjligt, men jag ska kolla.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #33
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    risig9000 har flera bra synpunkter som man kanske skulle undersöka om de går att förverkliga, men att få tillbaka sin icke godkända annons så man kan redigera utan att skriva om allt vore nog ett stort plus, blir man nekad kanske man lessnar och säljer prylarna någon annanstans och den medlem som behöver delar missar en möjlig affär vilket vore tråkigt.
    Och man kanske skulle få tillbaka sin underkända annons med kommentar om vad som är anledningen så man snabbt kan korrigera och få in den.


    Min egna erfarenhet är dock att det funkar bra överlag, MEN jag skulle uppskatta om det gick snabbare att lägga in annonser.

    Visserligen skriver jag annonsen i datorn innan så jag har den kvar om nåt strular.



    Något för klubben att tänka på är att underlätta så mycket som möjligt för att vi skall kunna fortsätta ha ett attraktivt forum.
    Färre annonser, folk som föredrar andra forum före STCS eller ansiktsboken skulle leda till en tynande tillvara vilket jag skulle bli ledsen över.


    Förslag: Kan man ha ranking på rättigheter att posta (Självklart skall man följa regler annars kan annons tas bort och varning utdelas)
    Kriterier för att bättra på rankingen kan vara: Betalande medlem, medlem på forumet sedan länge, Steg nivå, antal tidigare godkända annonser utan ingrepp av moderator.
    Högst ranking så postas annonsen direkt = själmodererad
    Lägst ranking = som nu

    Skulle funka ungefär som självscanning på ICA/Coop.

    Ett annat alternativ är att posta annonser via ett formulär så åtminstone man inte hoppa över obligatoriska uppgifter som var prylarna finns, lev. sätt, kontaktsätt mm
    Det finns i dag bara en liten ruta där vi kan skriva in vad som saknas i annonsen. Där finns inte plats för en hel annonstext, likt det gamla forumet, där jag faktiskt brukade kopiera in annonstexten så att de som fick sina annonser avslagna skulle slippa skriva om den om de inte sparat den på t.ex. datorn.
    Jag ska kolla om det är möjligt att återinföra den möjligheten och även be övriga moderatorer att följa det.

    Som jag ser det så jobbar vi på detta sätt just för att vi ska ha ordning och reda och på så sätt ha ett attraktivt forum, och inte ett forum där annonser skrivs hej vilt och hur som helst.
    Det ska vara rent och snyggt och alla delar ska finnas där, så som tydlig rubrik, var varan finns, pris, om den kan skickas osv.

    Ranking tror jag inte finns som alternativ, men jag ska kolla.

    vBulletin är ganska nytt för mig, och det finns säkert folk här som har bättre koll på det än vad jag har. Så har ni några förslag som ni vet finns, hojta till så ska jag kolla om det går att göra någonting vettigt av det.

    De saker som jag skrivit att jag ska se över kommer inte att ske förrän efter midsommar, då jag åker till Gotland i morgon.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #34
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Bra att du kikar på det och sitt inte vid datorn för mycket, njut av sommaren och njut av dina Saabar framförallt :-)

    Tack för att du engagerar dig!!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #35
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567
    Jag håller på att kika på allt nu.
    Det skulle vara möjligt att dela in användarna i olika grupper, där de som har hög rankning kan posta annonser utan moderering, men detta skulle kräva ett register där vi moderatorer skriver in vem som postar annonser, om annonserna är godkända, om de är medlemmar, hur många inlägg de gjort osv, vilket skulle kräva en otroligt stor arbetsinsats. Det är helt enkelt inte genomförbart i mina ögon.

    Rutan där vi skriver in anledningen till avslag har en gräns på uppskattningsvis 100 tecken, vilket inte räcker till för många annonser för att där i kunna ge annonsören en kopia på annonsen. Jag letar efter en inställning för att kunna öka den gränsen.

    Ett formulärsystem skulle, om det visade sig fungera bra, skulle vara kanon, men något sådant finns inte inbyggt i vBulletin vad jag känner till.
    Vet ni om någon addon som kan lösa detta så hojta gärna till.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419
    Jag ser att som det är just nu så är vissa annonser numera godkända lika snabbt som tidigare nu, har det blivit nån ändring på moderatorgruppen eller vad har gjorts?
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  17. #37
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924
    Ingen ändring vad jag vet, men just denna moderatorn har ganska mycket fritid just nu och loggar in på annonstjänsten flera gånger varje dag.

Liknande ämnen

  1. Såg en annons om en Saab 9-7X
    Av MJ75 i forum Allmänt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •