Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 124

Ämne: Tips till dom som kör OG9-5 och OG9-3 ang trådlös musikspelning

  1. #61
    Den kan köras på alla som kan hantera en cdväxlare vad jag har förstått inkl Denson (Standard med växlare där ju..)

  2. #62
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Lite av problemet på den, då får man offra CD-växlaren om man vill ha kartskivan i Navin, man kan inte få båda
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #63
    Jag kastade ut min CD växlare i 9-5an.. Där har jag denso-navin. Jag ångrar det inte en sekund. Använder inte CD. Har Saabaux kitet installerat och till det ett Parrot system som tar 3.5mm, USB, SD Kort, Bluetooth. för uppspelning av musik. Samtidigt kan fortsätta köra navin, musiken dämpas precis som vanligt när det ska snackas! Helt perfekt. Saknar INTE CD växlaren...

  4. #64
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Min CD-växlare har varit paj ett tag (i typ 5 år) och saknar den inte heller. Men kan man ha kartskivan i den?

    Är inte audiofil,får inte lyssna på "min" musik då barnen alltid är med,men barnen vill dock lyssna på bananen och sånt....

    /M
    Akta skinnet!

  5. #65
    Kartskivan har du ju där fram !

  6. #66
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Kartskivan har du ju där fram !
    kör också med kartskivan fram, använder inte cdväxlarn som är i skuffen. så då borde det lira för mig om jag skaffar mig en sådan? ( förutsatt att jag har allt annat som är rätt)
    Seat leon Cupra r-11 265hk/350Nm

  7. #67
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Jag kan ju svara på denna då jag kör med Denson i min 9-3 och kör med adaptern där bak. Fungerar klockrent på alla sätt och vis

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  8. #68
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Ja,jag vet jag är gammaldags och vill ha ha Cd fast det skulle funka
    Inne har jag en härlig Thorens
    Fast det finns ett rejält musikarkiv på server som jag styr med mobilen och stremar till förstärkaren.
    Har börjat grubbla lite på att synka en bilmusikdator från servern när bilen är inom räckhåll för mitt Wifi. Då har man alltid sin senaste musik i bilen. Fast det en bil kvar på funderandet.
    Tills dess får växlare hänga med då jag har 2 magasin som jag skiftar mellan.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #69
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Ja,jag vet jag är gammaldags och vill ha ha Cd fast det skulle funka
    Inne har jag en härlig Thorens
    Fast det finns ett rejält musikarkiv på server som jag styr med mobilen och stremar till förstärkaren.
    Har börjat grubbla lite på att synka en bilmusikdator från servern när bilen är inom räckhåll för mitt Wifi. Då har man alltid sin senaste musik i bilen. Fast det en bil kvar på funderandet.
    Tills dess får växlare hänga med då jag har 2 magasin som jag skiftar mellan.
    Jag har en sån där bluetooth i min bil och en gammal Androidtelefon som agerar mp3-spelare.
    Det fina med det är att parkerar jag tillräckligt nära huset så hoppar telefonen in på mitt wifi och jag kan synka över ny musik till bilen medan jag sitter i soffan framför tv'n.

    Bluetooth och Android funkar fantastiskt bra, jag styr allt med rattknapparna och tre sekunder efter att jag startat bilen har den parat ihop sig med telefonen och fortsätter spela precis där den slutade sist.
    En annan fördel med att ha en Android liggande i bilen är att den lätt kan användas som GPS, köra diverse appar, slå upp adresser osv.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #70
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Någon som fått tag i säljaren på blocket?
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  11. #71
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 255
    Medlem#
    6069
    Har en dylik mackapär över om någon skulle vara intresserad. Kommer på Pryltorget inom kort...
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  12. #72
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Wigglo Visa inlägg
    Har en dylik mackapär över om någon skulle vara intresserad. Kommer på Pryltorget inom kort...
    Vad innebär "dylik"?
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  13. #73
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 255
    Medlem#
    6069
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Vad innebär "dylik"?
    En sån som det pratades om från början i tråden. Annons med bild finns på pryltorget.
    SAAB A2DP kallas den i bruksanvisningen.
    96 DE LUXE -61, Volvo V60 T6 -11

  14. #74
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542
    Ingen som vet om det kommer fler för hittar inte annonsen längre?

  15. #75
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av vip-r Visa inlägg
    Ingen som vet om det kommer fler för hittar inte annonsen längre?
    Det kan ju vara så illa så att han lagt ner tillverkningen pga låg efterfrågan eller tidsbrist om detta var lite bisyssla på hobbynivå

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  16. #76
    Konstruktionsunderlagen borde ju finnas.. Hade ju varit trevligt om vi fick kontakt med ansvarig utvecklare.. Behövs kanske en partner som kan trycka ut lite bestyckade kretskort.. eller varför inte sälja det en byggsats, inköpslista till farnell med flera.

  17. #77
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Det kan ju vara så illa så att han lagt ner tillverkningen pga låg efterfrågan eller tidsbrist om detta var lite bisyssla på hobbynivå
    Jag har varit i kontakt med honom, och som ni skriver så verkar det vara på hobbynivå och har slut sålt på dem ha gjorde i första uppsättningen.
    Han berättade att många av de komponenter som krävdes bara såldes i 1000 pack, så han letade efter mindre uppsättningar.
    Men skulle han få in tillräckligt många önskemål så hade han funderingar på att göra en ny uppsättning.

    Jag har ställt mig på kö.

  18. #78
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Låter nästan som han borde driva det som ett kickstarter projekt?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #79
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Hade kontakt med snubben som gjorde bluetooth modulerna men fick svar att han inte tillverkade dem längre så jag sökte mig vidare.

    Det jag hittade var en Bluetooth/AUX modul som man sätter som en "mellan grej" på antenn kabeln. Funkar för alla bilar.

    Har för mig att det är denna då jag fick allt installerat av dem när jag ville få bättre ljud i bilen. http://www.mds.se/bt03m-6855.html

  20. #80
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Forserum
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Shadowslord Visa inlägg
    Hade kontakt med snubben som gjorde bluetooth modulerna men fick svar att han inte tillverkade dem längre så jag sökte mig vidare.

    Det jag hittade var en Bluetooth/AUX modul som man sätter som en "mellan grej" på antenn kabeln. Funkar för alla bilar.

    Har för mig att det är denna då jag fick allt installerat av dem när jag ville få bättre ljud i bilen. http://www.mds.se/bt03m-6855.html
    Kan denna styras direkt från rattknapparna?

Liknande ämnen

  1. Rek för trådlös Router till hemmet
    Av Johan H i forum Off Topic
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2022-09-27, 22:19
  2. Få 3G/4G via trådlös router? Bara simkort.
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 21:04
  3. Trådlös AUX? NG9-3 -08
    Av Nille83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 23:07
  4. Behöver en ny trådlös router.
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 21:01
  5. Problem trådlös brygga + switch
    Av _mattis_ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 01:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •