Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 124

Ämne: Tips till dom som kör OG9-5 och OG9-3 ang trådlös musikspelning

  1. #41
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av risig9000 Visa inlägg
    På en og9-5/9-3 förstår jag inte varför man låter originalstereon sitta kvar, när det finns snygga 2-dins-lösningar? Men det är ju utanför denna tråd iofs.
    I mitt fall beror det helt enkelt på att ljudet är tillräckligt bra, jag gillar original-looken, 2-din stereo passar inte i og9-3, och ska man få rattknappar och allt att funka i en vettig stereo blir det för dyrt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #42
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    20
    Hej
    Jag vill också ha orginal styket kvar då jag tycker att den passar in bra och det var för bara 6 månader sedan jag tänkte stoppa i en KENWOOD bubbeldin med GPS och blåtand och dvd ja allt och det passar men man man måste KAPA bort den pinnen under SIDen SAMT att man måste KAPA plast korgen som stålramen som orginal stereon sitter i och det ville jag inte göra så jag stoppade tillbaka orginalet och nu finns det ingen som helst anledning att byta då jag har den NYA blåtands musik streamaren

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Tvååker, Halland
    Inlägg
    223
    Hur funkar det med att ha headset uppkopplat samtidigt via blåtand?
    9-5 aero salomon sedan -03

  4. #44
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av varaderon Visa inlägg
    Hur funkar det med att ha headset uppkopplat samtidigt via blåtand?
    Det hänger på din telefon och vad den klarar.
    Headset har ingenting med denna enhet att göra.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Tvååker, Halland
    Inlägg
    223
    Nej det förstår jag. Vad jag undrar är om det går att ha två saker uppkopplade på blåtand samtidigt utan att de stör ut varandra, så att jag kan svara i mitt headset när det ringer.
    Min telefon är en samsung s4.
    9-5 aero salomon sedan -03

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Citat Ursprungligen postat av varaderon Visa inlägg
    Nej det förstår jag. Vad jag undrar är om det går att ha två saker uppkopplade på blåtand samtidigt utan att de stör ut varandra, så att jag kan svara i mitt headset när det ringer.
    Min telefon är en samsung s4.
    Det ska gå.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  7. #47
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Blåtandsstandarden kan ha ha flera uppkopplingar samtidigt. Inga problem. Om sedan just din pryl klarar precis dom grejor du vill ha, är en helt annan sak.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #48
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    86
    Citat Ursprungligen postat av AddeA Visa inlägg
    Verkar vara en riktigt smart grej som flyttar ljudsystemet från 1997 in i 2010-talet. Jag har installerat en Parrot bluetooth-handsfree sedan tidigare. Nån som har koll på om iPhone fixar att skicka samtal till Parroten och musik till en annan enhet, dvs. vara uppkopplad mot två bluetooth-enheter samtidigt? (har läst olika bud om detta på nätet)
    Citat Ursprungligen postat av varaderon Visa inlägg
    Nej det förstår jag. Vad jag undrar är om det går att ha två saker uppkopplade på blåtand samtidigt utan att de stör ut varandra, så att jag kan svara i mitt headset när det ringer.
    Min telefon är en samsung s4.
    Jag kan nu besvara min egen och Varaderons fråga med att det fungerar utmärkt med en bluetooth-handsfree och denna A2DP-enhet samtidigt kopplade till en iPhone (då borde det absolut funka på en Android-lur också). Vid samtal kopplas ljudet in på Parroten och vid avslut startar musiken igen. Inte för att jag riktigt begriper hur, men troligtvis för att det är olika bluetooth-protokoll som nyttjas. Håller med Rcy om att ljudkvaliteten mycket väl matchar original-AS2-stereon. Sammanfattningsvis en otroligt smart pryl!
    VW Passat GTE, 9-5 Vector 2.3t SC-04 *såld*, 9k 2.3T-93 *såld*

  9. #49
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    Kul att det fanns en tråd om den här manicken, är lite sugen på en själv. Har en og9-3 '02 med AS3 och har kollat för säkerhets skull att det är fördraget för växlare vilket det verkar vara. Enda nackdelen är ju att priset är typ halva marknadsvärdet på bilen idag. Men verkar helt klart vara en smart och bra pryl, speciellt när man slipper byta till eftermarknads prylar eller ha en del sladdar liggande.
    Senast redigerat av Mr.P den 2014-10-09 klockan 18:45.

  10. #50
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    ... och ska man få rattknappar och allt att funka i en vettig stereo blir det för dyrt.
    mitt inlägg hör egenitligen till topic men väl till Vfr's kommentar

    En box från pac-audio.com löser problemet original rattknappar <-> Eftermarknadsstereo för ~250:- och ev. frakt vilket inte borde klassas som för dyrt.

    Verkar finnas bl.a. för 9-5 1997-2008, 9-3 1998-2010 och de har mycket mer än bara "rattknappsadaprar" om man kikar på utbudet till sin bil.

    Den info jag fått är följande, har dock inte provat själv ännu men det bör ju inte hindra mig från informationsspridning.
    Det kan ju ha hänt en del senaste året, både på pris och funktion då min sökning få forument ger 9 träffar mellan 2006-2013

    Det är denna adapter som fungerar. För att se hur den skall kopplas till en specifik bilmodell, sök på deras hemsida då det är krångligt att få reda på annars:
    http://www.pac-audio.com/productDeta...&CategoryID=29

    På Crutchfield har de en massa reviews på den. Som sagt är den knepig om man följer pappersbiten man får med istället för att leta upp modellspecifik manual:
    http://www.crutchfield.com/S-c1MYcsX...l-Adapter.html

    Här, t.ex., kan man köpa den. Finns även på Amazon och diverse andra eBay säljare:
    http://www.ebay.com/itm/161306751531...84.m1423.l2649
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #51
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Annonsen på blocket är borta, vet någon om personen i fråga fortfarande säljer och hur man då kommer i kontakt?

  12. #52
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    362
    http://bluesaab.blogspot.se/ kanske är samma upphovsman? De ser onekligen rätt lika ut iaf.
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  13. #53
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Tack för svaret, men tror inte det är samma person då han som skriver bloggen är i USA. Men skulle mycket väl kunna vara den sidan han han har följt.

    Känner inte riktigt att jag är tekniskt nog avancerad att tillverka en egen efter blogginstrultionerna. Får hoppas att annonsen dyker upp igen.

  14. #54
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Citat Ursprungligen postat av jon74 Visa inlägg
    Annonsen på blocket är borta, vet någon om personen i fråga fortfarande säljer och hur man då kommer i kontakt?
    Jag har kvar hans kontaktuppgifter någonstans, kan rota fram dom om så önskas.

    För övrigt en förbannat bra produkt!

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av fabbe72 Visa inlägg
    http://bluesaab.blogspot.se/ kanske är samma upphovsman? De ser onekligen rätt lika ut iaf.
    När jag läser igenom sidorna så får jag uppfattningen om att den inte är buggfri? Den som säljs funkar ju klockrent !

  16. #56
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Jag har kvar hans kontaktuppgifter någonstans, kan rota fram dom om så önskas.

    För övrigt en förbannat bra produkt!
    Hemskt gärna, skulle du kunna skicka det till mig så hade det varit mycket snällt. Har precis köpt ny 9-5a 01 som hade kablaget i bagaget. Den gamle saknade detta.

  17. #57
    Citat Ursprungligen postat av jon74 Visa inlägg
    Hemskt gärna, skulle du kunna skicka det till mig så hade det varit mycket snällt. Har precis köpt ny 9-5a 01 som hade kablaget i bagaget. Den gamle saknade detta.
    De e nog flera som är intresserad så dela med er av uppgifterna

  18. #58
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av breakdown89 Visa inlägg
    De e nog flera som är intresserad så dela med er av uppgifterna
    Rätt gissat. T.ex. jag!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  19. #59
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    På denna adressen kan ni göra ett försök, förhoppningsvis bygger han fortfarande enheterna. Bra byggkvalité och seriöst gjord elektronik på insidan, så det motiverar priset än mer

    Mikael Nyström
    e8micke@gmail.com

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  20. #60
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 519
    Har jag missat nåt i texten eller kan man köra denna på min navigator,9-5:ans Denso-enhet. 04-05 tror jag den fanns i.

    /M
    Akta skinnet!

Liknande ämnen

  1. Rek för trådlös Router till hemmet
    Av Johan H i forum Off Topic
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2022-09-27, 22:19
  2. Få 3G/4G via trådlös router? Bara simkort.
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-05, 21:04
  3. Trådlös AUX? NG9-3 -08
    Av Nille83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 23:07
  4. Behöver en ny trådlös router.
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 21:01
  5. Problem trådlös brygga + switch
    Av _mattis_ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 01:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •