Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Angående serie nummret på min bil

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Angående serie nummret på min bil

    Tjenare, äger en saab 9-3 viggen, 5 dörrars ifrån 1999.

    Jag är nyfiken på om det går att få fram vilken av dessa 4600 bilarna det är jag äger om det ens är möjligt.

    finns inget eller inga papper på det i bilen, och chassie numret säger något helt annat det också.

    vet ej vart eller till vem jag borde vända mig för att få rätt information om detta. tack på förhand // Christoffer

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Ptja, vilken bil det är i ordningen av just Viggen är nog rätt svårt att ta reda på. De sista 6 siffrorna i chassienumret säger vilken bil det var i ordningen, på den tillverkningslinan, det året.
    Jag tror inte SAAB var riktigt så säkra på exakt hur många man tänkte tillverka när det begav sig. Att det bara blev 4600 kan ju bero på att inte fler beställde en Viggen, inte att det som med TurboX var en förutbestämd serie. Då det inte var en förutbestämd serie noterade man heller inte vilken bil i ordningen varje Viggen var.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 922
    det är ju såhär det blir när man idag oftast bygger bilar på kundorder. Det är ju liksom inget som säger att alla dessa 4600 bilarna stod på rad på bandet utan det kan ju egentligen ske helt slumpartat.

Liknande ämnen

  1. Vintage, senaste nummret, Saab!
    Av TurboCab i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 13:48
  2. SAAB 9-3 SS i en serie på TV4!
    Av Ddado i forum Allmänt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 12:27
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 19:20
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 15:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •