Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Fälgar på ebay?

  1. #1

    Fälgar på ebay?

    Det skulle vara kul att höra vad folk har att säga om att köpa fälgar på ebay.

    Vågar man köpa fälgar på ebay eller är det oftast skitfälgar. Tänker just nu på en av alla dessa firmor som säljer en miljon olika fälgar (oftast fula fälgar) men ibland ser man nått billigt som ser skapligt ut.

    Jag har egentligen inga planer på att köpa men vad tycker folk här?

    //Henke

  2. #2
    Det är väl lite svårt att svara på, det finns nog både bra och dåliga fälgar på Ebay..

    Största problemet är väl att även om fälgarna är apbilliga så är frakt+tull+moms så dyrt att det inte blir så speciellt billigt till slut.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  3. #3
    Så man måste i princip köpa fälgar i Sverige om man får för dig att köpa nya någon gång?

    Känns lite som att här i Sverige finns bara dom fälgarna som alla andra redan har

  4. #4
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289
    Så länge du handlar inom EU slipper du tull+moms, då är det bara frakten som kan dra iväg. Men nu för tiden brukar det inte kosta speciellt mycket mer att frakta från t.ex. England än vad det gör inom Sverige.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    sen kan man ju fråga sig varför just ebay skulle ha skitfälgar och inte en svensk försäljare? När det gäller noname fälgar eller konstiga märken är det nog så att de tillverkas i stort sett på samma ställen allihop. Det är nog få fälgmärken som har egna fabriker utan det lejs ut färdig design eller så dekaltrimmas de bara.

  6. #6
    Det är väl främst från USA som det drar iväg, köper du från storbritanninen eller tyskland behöver frakten inte bli så dyr.

    Jag köpte en uppsättning hjul från alloywheels.com för nåt år sen (18" BBS kopior med Avon ZZ3 däck) och det gick på runt 8000 inkl frakt och tog fyra dagar från beställnig till leverans vid ytterdörren.

    Billiga kinatillverkade alufälgar kan väl vara helt okej, jag harde inga problem alls med mina, dom kommer ju inte explodera eller så. Däremot är dom väl ofta ganska tunga och finishen håller kanske lite sämre.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  7. #7
    Ja ett par kopior kanske kan bli ett alternativ i framtiden för jag kommer nog aldrig kunna lägga 25000kr på fälgar och däck. Det är ju i princip så mycket man får betala för lite mer kända märken vilket jag anser vara alldeles för dyrt.

    Men det är väll kanske dyrt att tillverka fälgar, vad vet ja.

  8. #8
    Över 6000:- för en fälg med däck? Så mycket kostar ju inte ens Hirsch fälgar, vilka märken är det du tänker på då?
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  9. #9
    Det kryllar ju av fälgar på blocket som folk säljer för 15-20 och även en bra bit över 20 tusen.

    Och ska man köpa nytt så finns det många fler för dom fantasipriserna enligt mig.

  10. #10
    Ja kanske det, men du kan ju hitta kvalitetsfälgar för mycket mindre pengar än så.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003
    Finns ett ordspråk som lyder:
    Det billigaste är aldrig det bästa. Det dyraste är sällan det bästa...
    Fredrik J

  12. #12
    Ja det är ett bra ordspråk. Man får nog fasen hålla sig till orginal Saab fälgar även i framtiden.

    Ett set alu 90 skulle inte sitta fel. Men lycka till att få tag på dom om inte nevs säljer dom nu. Dom sitter ju på 9-3an dom bygger just nu iallafall.

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003
    Citat Ursprungligen postat av SaabHenke Visa inlägg
    Ett set alu 90 skulle inte sitta fel. Men lycka till att få tag på dom om inte nevs säljer dom nu. Dom sitter ju på 9-3an dom bygger just nu iallafall.
    Har man fått igång produktionen av fälgarna borde det väl inte vara något problem men risken är ju att det är lagervaror sen konkurren man bygger av nu...
    Fredrik J

  14. #14
    Håller med, alu 90 är apsnygga, är väl bara Turbo-X fälgarna jag hellre skulle ha av oem, man får väl hoppas att alla som köper en NEVS saab vill ha 19" och säljer originalfälgarna på blocket..
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  15. #15
    Ja det får man definitivt hoppas på.

    Till alla er som har köpt en nevs saab och läser detta vill jag bara säga. Kontakta mig på något vis och sälj era alu 90 till mig innan ni lägger ut dom på blocket

Liknande ämnen

  1. Ebay TD04HL-19T
    Av ZoreX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 10:48
  2. SID 2 på ebay
    Av easyraider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 11:13
  3. Problem med ebay.
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 20:56
  4. En tydligen fin 900 CD på eBay!
    Av Geert i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •