Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lågnivå på 9-3 sc 2010?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    937

    Lågnivå på 9-3 sc 2010?

    Jag har en 9-3 aero sc årsmodell 2010.
    Det sitter nog det största ljud paketet med original baslåda i skuffen och cd-växlare inbyggd i huvudenheten.
    Är inte helt nöjd med ljudet i bilen.
    Hade lite funderingar på att köpa en billig baslåda och sätta in i skuffen.

    Hur får jag signal till ett eftermarknads slutsteg i min bil?
    Ska jag köra hög eller lågnivå? Har provat hög till lågnivå omvandlare tidigare men fick det aldrig bra.

  2. #2
    Du har inte så mycket val att göra mellan låg- och högnivå; det finns ingen lågnivåsignal ut från huvudenheten. Det inbyggda slutsteget på totalt 70W driver högtalare direkt i det lilla systemet och driver slutsteget/slutstegen i de större systemen. Slutstegen förväntar sig högnivåsignal.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    937
    Citat Ursprungligen postat av Göran Larsson Visa inlägg
    Du har inte så mycket val att göra mellan låg- och högnivå; det finns ingen lågnivåsignal ut från huvudenheten. Det inbyggda slutsteget på totalt 70W driver högtalare direkt i det lilla systemet och driver slutsteget/slutstegen i de större systemen. Slutstegen förväntar sig högnivåsignal.
    Ok men om jag köper ett slutsteg med högnivå ingång. Hur kopplar man in ett sånt?

  4. #4
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Det finns hög till lågnivå omvandlar som sköter det jobbet. Köper du baslådan hos en seriös bilstereobutik så hjälper dom dig gärna och ta fram en sån.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av AndreasOstman Visa inlägg
    Ok men om jag köper ett slutsteg med högnivå ingång. Hur kopplar man in ett sånt?
    Bakom huvudenheten, vid existerande slutsteg eller någonstans på vägen. Både huvudenhet och förstärkare har etikett som visar hus anslutningen ser ut.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    23
    gjorde samma på min my07 nyss, testade själv först, men lämmnade in till slut, hos mig tog dom högnivå ut vid steget i bak, kopplade på en omkopplare, hög till lågnivå som sedan gick till baslådan, blev bra, vill man ha bättre ljud måste man byta huvudeheten, den är den svaga länken, om jag fattat det rätt.
    Saab 9-3 aero sc v6 my07

Liknande ämnen

  1. Lågnivå på 9-5 as2?
    Av Euroman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:14
  2. lågnivå 9-3-08 ???
    Av sulo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 08:42
  3. Lågnivå
    Av intruder24 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 14:40
  4. Lågnivå i AS3
    Av MR_M i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •