Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9000 A50 -97

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    1

    Saab 9000 A50 -97

    Hej hej....

    En arbetskollegas fader gick bort för några veckor sedan, "gubben" som varit en Saab tok lämnar efter sig en 9000 A50 som han har varit enda ägaren till!
    Jag har inte sett den själv på ett par år men kortfattat är det:

    Silver, svart A50 inredning, mellan 8-10k mil, 2,3 (dock osäker om det är 170el200hk). Jag ska fixa fram reg nummer!!

    Bilen ska säljas, men familjen vill absolut inte sälja den till någon som har några "banbils" byggar planer. Den är sparsamt använd och omhändertagen. Har sitt hem i ett värmegarage där den har trivts bra.

    Skulle vara kul att utröna vad en sådan bil skulle kunna värderas till, eller om någon direkt känner ett intresse.

    Mvh: M.björk
    Senast redigerat av _björken_ den 2014-03-17 klockan 20:17.
    Saablös!! //provkör Audi brukshink.
    Gamla Meriter

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 547
    Citat Ursprungligen postat av _björken_ Visa inlägg
    Hej hej....

    .................
    Bilen ska säljas, men familjen vill absolut sälja den till någon som har några "banbils" byggar planer. ..

    Mvh: M.björk
    Något märlig formulering - du har inte glömt "INTE" i den meningen????

    Intresse finns väl alltid ..... till rätt pris lär den gå snabbt såvida där inte finns en hake ....
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 560
    30-40.000 skulle jag gissa, osedd. Synad under luppen kan priset hamna både under och över detta.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar Visa inlägg
    30-40.000 skulle jag gissa, osedd. Synad under luppen kan priset hamna både under och över detta.
    Jag skulle nog också värdera bilen till detta, förutsatt att bilen är lika fin som jag föreställer mig den. Dvs, i mycket gott skick nära mint condition.
    DÅ borde inte 30-40 tkr vara omöjligt. Om bilen däremot uppvisar normalt slitage som rostblåsor på framskärmar och mindre skavankar i största allmänhet
    ligger nog snarare värdet på cirka 10 lax.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Samma växellåda i 9000cse -94 jämfört med -95
    Av Teet i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-09-26, 13:41
  2. [LÖST] Byta ratt från en 9000 cs -94 till en 9000 cs -97
    Av penta72 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •