Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Strålkastare ng9-3 -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    87

    Question Strålkastare ng9-3 -03

    Hej på er!
    Jag åkte nyligen på en tvåa på besiktningen pga för dåligt halvljus på ena sidan. Jag har polerat glaset enligt alla konstens regler och det verkar vara linsen det är fel på.
    Jag har nu fått tag på en hel strålkastare (begagnad) som håller måtten. Problemet är att denna strålkastare har en xenonlampa och min bil har inte xenonlampor. Så funderar lite på hur jag ska göra nu. Få tag i xenonlampa och koppla så att ena sidan får xenonljus (?), dumpa hela strålkastaren, försöka få av glaset och byta insats (går det?), försöka mixtra med det elektriska så att jag kan ansluta en vanlig glödlampa (E7).....
    Kom gärna med tips på något man kan göra så är ni jättebussiga!

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Sälj den och skaffa en armatur för halogen istället. Alla andra varianter blir nog mera jobb och/eller tattig lösning.

    Alternativt uppgradera till xenon på båda sidorna. Jag ska uppgradera min eftersom halvljuset är dåligt original på halogen. Jag har försökt forska i varför det är så exremt dåligt på just ng9-3. Den största skillnaden jag kan komma på mot andra bilar är att även halogenljuset har linser och att det på något vis är sämre för ljusutbytet på halogen. Jag har två xenonarmaturer liggande plus nivågivare och styrbox. Det som återstår att lösa är ledningsnätet. Vet inte riktigt när jag får till alltihopa.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417
    Dom på besiktningen sa till att mina strålkastare var dåliga men fick ingen 2:a testade att polera upp dom och visst blev det jäkla skillnad utseende mässigt men ljuset blev inte mkt bättre.. Köpte nya halogenlyktor & jäklar vilken skillnad både ljus & utseende köpte mina på bilupplysningen.se extra bra var att det är mkt bättre & enklare lamphållare i nya lyktorna.
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

Liknande ämnen

  1. Strålkastare 9-5
    Av bosnafly i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-18, 00:17
  2. Strålkastare 9-5
    Av Cagner i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 21:06
  3. Strålkastare
    Av AeroJocke93 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 12:24
  4. Strålkastare 9-3 SS
    Av TOFFE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 21:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •