Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: hjälp med glapp i airbag sökes. Därefter finns mer jobb...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18

    Question hjälp med glapp i airbag sökes. Därefter finns mer jobb...

    Hej,

    Varningslampan för airbag och den generella varningslampan(?) (triangel med utropstecken i) tänds lite då doch med medföljande plingplong. Sen slocknar den, efter en stund eller efter flera dagar. Ibland händer det ofta - flera gånger i minuten, och ibland händer inget på flera dagar.

    Jag har varit på verkstan. De säger att hela stolen måste bytas, eftersom de läser ut felkod på airbagen, och vad som är värre är att det måste in en ny stol eftersom försäkringsbolagen kommit överens med bilskrotarna att inte sälja beg stolar med airbag:en kvar.

    Jag har letat på forumet och det verkar möjligt att det är glapp i någon kontakt under stolen eller däromkring, och att det inte alls behöver bytas nåt om man kan fixa glappet. Mitt intryck är att det är ett relativt vanligt problem. Känt fel, s.a.s. Verkstan var dock ovetande om detta "kända fel".

    Så, finns det någon i Stockholmsområdet som känner till problemet och kan fixa det åt mig?

    Det gäller en 9-5 Aero 2002. Elstolar, skinn. Felkodsutläsning på verkstan indikerade airbagen på förarsidan, men jag har inte själva numret.

    När detta är löst och bilen går igenom besiktnignen finns mer att göra om någon är intresserad:
    - laddtrycket är för lågt, utläst till max 0.6bar vid full gas med blåtandsOBD + Torque appen
    - ingen värme på vänster sida.
    - lite karossarbete (stenskott som rostat, liten skada på bakskärm), med detta ligger långt ner på priolistan

    MVH

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Inte ett svar på 150 visningar Det går också bra att rekommendera någon verkstad som man tror känner till felet och kan avhjälpa det utan att byta stol...
    9-5 aero -02 kombi

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 078
    Då får du ett svar nu. Jag rekomenderar att du tar bilen till www ekman bil o båt.se Eller kort sagt EBB Det ingen kan kan dom.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Jag tackar! kontaktar dem snarast!
    9-5 aero -02 kombi

Liknande ämnen

  1. Sökes: Finns det Saab som modellbilar 1:18 ?
    Av MrDanger i forum Allmänt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2013-11-16, 10:34
  2. Behöver hjälp med uppsägning av anställning
    Av rgolsson i forum Off Topic
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 00:36
  3. Finns det en airbag höger fram, 9-3 -00? Hur vet man det?
    Av kepsmannen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 21:29
  4. SÖKES Elschema elstol+airbag og9-3
    Av Magnus Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 21:53
  5. glapp i konidämpare, hjälp mig!!
    Av Kallegogo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •