Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Elstyrning backspegel

  1. #21
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 889
    Iht. (enligt) WIS må du nok desverre av med dørkledningen for å kunne trykke inn klipsene på enheten, for å få den demontert

    EDIT, sekundær tanke: I vår MY2006 var minne ifm. stoler og innfelling og automatisk avblending av speil, to separate pakker. Skulle du ha speil med automatisk avblending kan du velge de tre minneposisjonene på stolen og se om speilene i det hele tatt beveger seg. I fall de gjør dette alle veier, er det enda mer sannsynlig at det er "knappen" (reglaget) som ER feilen.
    Senast redigerat av Norrbagge den 2015-03-10 klockan 19:31. Anledning: En sekundær tanke
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2016
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    28

    Post

    Om någon som söker hamnar här så passar jag på att bolla vidare till denna tråden som behandlar detta ämne.

    Mvh David

    2 användare gillar detta inlägg



  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    29
    Medlem#
    -

    Question

    Hur är backtilt tänkt att fungera för föraren? Sitter det ihop med backväxeln eller är det en manuell tryckning? Jag har aldrig sett funktionen och är inne på min 3:e saab som jag inser borde ha funktionen.

  4. #24
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    När du lägger i backen så skall du kunna om du vill kunna trycka på den lilla knappen under spegelreglaget så skall din högra spegel tilta ner. Den vänstra står fortfarande kvar i samma läge. Är väl typ för att man inte skall skrapa fälgar o sånt när man parkerar vid trottoaren. Vill man sen ha tillbaka högra spegeln till normalläge så lägger man helt enkellt ur backen eller trycker på den lilla knappen igen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Det är inget som sker på automatik.
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  5. #25
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av daspunner Visa inlägg
    När du lägger i backen så skall du kunna om du vill kunna trycka på den lilla knappen under spegelreglaget så skall din högra spegel tilta ner. Den vänstra står fortfarande kvar i samma läge. Är väl typ för att man inte skall skrapa fälgar o sånt när man parkerar vid trottoaren. Vill man sen ha tillbaka högra spegeln till normalläge så lägger man helt enkellt ur backen eller trycker på den lilla knappen igen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Det är inget som sker på automatik.
    Mina speglar är kass, men jag vill minnas att spegeln åker ner automatiskt när man lägger i backen... (9-3 2004)
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  6. #26
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    På min 09:a 9-5 Griffin med nya backspegelhus med minne infällning osv kan jag inte justera ned men upp på höger spegel. Men det funkar på vänster. Har provat två olika motorer/hus med samma resultat. Skumt fel. Ha ett nytt pmm styrdon liggandes dock.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Mina speglar är kass, men jag vill minnas att spegeln åker ner automatiskt när man lägger i backen... (9-3 2004)
    Det krävs en knapptryckning varenda gång för att den ska gå ner väl? På NG9-5 sker det däremot automatiskt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    På min 09:a 9-5 Griffin med nya backspegelhus med minne infällning osv kan jag inte justera ned men upp på höger spegel. Men det funkar på vänster. Har provat två olika motorer/hus med samma resultat. Skumt fel. Ha ett nytt pmm styrdon liggandes dock.
    Det där låter som knapptsatsen.. Den ger upp förr eller senare. Hade också liknande problem. Värt att byta till en som funkar eller renovera befintligt genom att plocka isär den och tvätta rent kontaktytorna.

  8. #28
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Mina speglar är kass, men jag vill minnas att spegeln åker ner automatiskt när man lägger i backen... (9-3 2004)
    Ok, detta är första SAAB:en som ens har funktionen för oss. Men jag skulle tycka det var märkligt att spegeln skull tilta ner per automatik. Är ju faktiskt rätt sällan man faktiskt vill ha just den funktionen aktiverad när man backar. Oftast vill man ju se rakt bakåt. Tänker jag galet?
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av daspunner Visa inlägg
    Ok, detta är första SAAB:en som ens har funktionen för oss. Men jag skulle tycka det var märkligt att spegeln skull tilta ner per automatik. Är ju faktiskt rätt sällan man faktiskt vill ha just den funktionen aktiverad när man backar. Oftast vill man ju se rakt bakåt. Tänker jag galet?
    Har man knappen tilltryckt till höger och har minnesstolar så ska speglarna vinklas ner när man backar.

  10. #30
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Har man knappen tilltryckt till höger och har minnesstolar så ska speglarna vinklas ner när man backar.
    Tilltryckt till höger? Jag gör mej inte dum nu men jag fattar inte riktigt. Här har jag saxat ur min handbok till bilen och precis så funkar min iaf.
    Screenshot_20190920_075155.jpg

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av daspunner den 2019-09-20 klockan 07:56.

  11. #31
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Har rengjort knapp joystick nu i afton enligt guide här på forumet. Samma resultat som innan. Kan inte manövrera upp o med höger spegel. Men knappen för att vinkla med vid back funkar då vrider spegel ned si och sedan upp igen. Skumt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. Backspegel 9-3 -07
    Av Jakalen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 22:18
  2. Elstyrning av säten 9000
    Av Lix i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 23:21
  3. Backspegel Og 9-3 01
    Av Mailman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 02:03
  4. El-Backspegel paj...
    Av Murkas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 18:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •