Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konstigt fel med blinkers/stereo

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Konstigt fel med blinkers/stereo

    Hej,
    Min Saab 9-3 -99 2.0t har fått ett märkligt fel. Om tändningen står i "on" utan att man startat motorn tycks allt fungera som det ska. När man sedan har startat bilen fungerar inte stereon, samt att blinkersindikatorerna hänger sig eller inte lyser alls och blinkersljudet försvinner. Det blinkar som det ska på utsidan av bilen.

    Vad kan detta bero på och är det någon som vet hur man lagar det?

    Kan tillägga att det är pixelfel både på SID och AC också om det spelar någon roll.


    Tack på förhand

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Jag bestämde mig idag för att laga pixelfel i ACC-enheten och upptäckte då av en slump att bilen blinkade när jag låste med fjärren vilket den inte gör annars. Bestämde mig därför för att starta bilen utan klimatenheten i och då funkar allt som det ska! Både blinkers och radio! Har googlat i timtals på mitt fel så detta kändes ju skitbra!

    Nu hoppas jag att någon kanske kan hjälpa mig med fortsättningen! Kan det funka att byta ut klimatenheten? Jag kan inte så mkt om bilar, själv är jag väldigt förvånad över att AC:n kunde påverka allt detta!

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 582
    Medlem#
    4156
    Kan kanske vara den som trasslat, du har ingen annan enhet att prova med (låna av någon?).

    Det skulle också kunna vara problem med DICE. Det är en central elektronikenhet som styr eller i alla fall påverkar det mesta elen i bilen.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Problemet löst! Det hjälpte att byta ACC-styrenhet.

Liknande ämnen

  1. Konstigt blinkers fel OG9-5
    Av Maddox i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 22:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •