Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Montera sportavgas själv

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -

    Montera sportavgas själv

    Hej!

    Har precis köpt mig en begagnad saab 9-3 -03 och vill få lite bättre ljud i den.

    Har tänkt att köpa mig ett sådant system: http://sv.bsr.se/produkt/sport_flow_93ss_4006317/135

    Det jag undrar nu är hur svårt är det att montera själv? Jag är väldigt omekanisk. Självklart kan jag läsa en manual och göra efter det men om man måste börja modifiera spoilers och sådant så känner jag mig inte direkt van.

    Jag har tillgång till lyft och verkstad på jobbet med massa verktyg så det är inga problem utan problemet är väl om man måste börja modifiera massor.

    Tror ni att det passar rätt på eller?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Grundladd Wrooms avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    166
    Hej och välkommen hit!

    Om man kikar på dom bilderna som fanns på sajten som du länkade till så verkar det inte som om dom har modifierat någonting för att det ska fungera.

    Men det finns säkert någon här på forumet som har ett 100% igt svar när det gäller detta.

    Lycka till.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Ja precis. Står ju i texten att den ska passa i originalupphängningarna men sedan står det ju även "Passar ej bilar med urtag i bakspoilern". Vad nu det betyder.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    298
    Medlem#
    9591
    vissa modeller har dolt slutrör,alltså ingen rörstump som syns vid bakre stötfångaren,dolt slutrör slutar strax innanför stötfångaren i en vinkel neråt,alltså ingen öppning i stötfångaren,bara titta på din stötfångare bak om du ser avgasröret,om du ser det passar detta ej din bil utan du ska ett avgassystem med dolt slutrör
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  5. #5
    Jag förstår inte? Ska det inte stå "Passar bilar med urtag i bakspoilern" ?

  6. #6
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Den sista kommentaren är ju ingenting konstigt alls om man tittar på produktbilderna. Den är tydligen avsedd att hänga nedanför kanten på en Vector-bakspoiler. Och ser man till formen på slutröret så tror jag inte det passar i aerospoilerns orginalurtag. Alternativet är ju att själv kapa lite i spoilern, men jag tycker inte det brukar bli speciellt snyggt.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ime95mos Visa inlägg
    Jag förstår inte? Ska det inte stå "Passar bilar med urtag i bakspoilern" ?
    Nej. Titta på bilderna som finns på BSR-sidan. Deras system är tillverkat för att gå under bakspoilern och bli synligt trots att originalsystemet ej syntes. Med urtag i bakspolern kommer det att se konstigt ut.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  8. #8
    Nu är jag med :-) Fåfäng som man är så trodde jag alla hade urtag. Enligt mig själv blir det snyggare om man gör urtag och sen väljer ett system som passar bilar med urtag i bakspoilern.

    Är såklart en smaksak...

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2014
    Inlägg
    12
    Medlem#
    -
    Ah. Okej. Då är jag också med.

    Jag har ett som inte syns så då borde detta passa då.

Liknande ämnen

  1. lambdasond i sportavgas?
    Av jacoblindmark i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 01:55
  2. Gällande sportavgas 9-3SS
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 13:27
  3. Montera däcken själv med enbart handkraft ?
    Av csan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:35
  4. Svårt att montera steg 4 själv?
    Av walste i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 17:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •