Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Acc panel

  1. #1

    Acc panel

    Hej
    Har köpt en 9-5 1998 och undrar om acc panelen, har kollat nr på den som sitter i och det är nr 5046347
    skulle beställa en på bilskrota men dom sa att det inte var detta nummer.
    Fick detta svaret ! har du AC så ska du ha 4868493 enl EPC. Om du har ACC så ska du ha 4613808
    kan detta stämma och hur ser man skillnad på ac och acc.
    Kan man lita på dessa nr eller? isåfall är panelen bytad till en nyare som inte funkar så bra till denna modell
    problemet är att fläkten inte funkar och ställer man in temperaturen på den ena sidan så följer den andra sidan med
    det går inte att ha olika temperaturer inställda.
    Någon som har tips eller nr på vilken panel man ska ha

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Skillnaden på AC (Air Condition) & ACC Automatic Climate Control, är precis som det låter. AC är bara kyla när du manuellt slår på air condition medan ACC är automatik med temperturinställning som själv värmer eller kyler beroende på verklig temperatur i förhållande till inställd temperatur. Eftersom du pratar om temperaturinställning så borde det vara ACC. AC brukar bara ha en grovt justerbar "värmeventil" utan temperaturinställning. Och dessutom inte inställbart per sida.

    Vad gäller båda sidornas temperaturinställning. Har du provat att ändra temperaturinställningen på passagerarsidan? På ng9-3 är det iaf som så att du kan ställa in anläggningen till att gå i enkel temperaturzon ända tills man ändrar passagerartempen då den går över i dubbellzonsläge. Kanske är det likadant på 9-5

    Edit: Har den alltid varit så här, eller är det något som blivit senare? Har det blivit senare så är det ju förmodligen inte så det ska vara, om den inte bytt inställning.
    Senast redigerat av Vfr den 2014-02-24 klockan 20:00.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    784
    Medlem#
    4900
    Det kan vara fläkten som gett upp. det var felet på min.
    den startade ibland om jag körde i ett hål i vägen...

    men det ska såklart att justera vä/hö var för sig ändå...
    Min Svarta 9-5 AERO -00 http://www.garaget.org/?car=26131

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av classeswe Visa inlägg
    ... och ställer man in temperaturen på den ena sidan så följer den andra sidan med
    det går inte att ha olika temperaturer inställda.
    Det finns en inställning som väljer om ACC ska använda två zoner eller bara en zon. Det är nog så att din panel är inställd att bara ha en zon. Läs i instruktionsboken hur du ändrar denna inställning (har glömt bort, det var några år sedan jag sålde min 9-5:a).
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  5. #5
    fick tyvärr ingen instruktionsbok med.
    Vad är det egentligen för skillnad på acc paneler
    med olika nr.
    ska kolla fläkt och fläktmotstånd

  6. #6
    Nu funkar fläkten igen någon har bytt fläktmotstånd och inte fått i sladdarna ordentligt.
    En annan skum grej var att sladdarna till motorerna som styr luftflödet var avkopplade 3st????
    Vet inte om acc panelen är bytad och det blivit fel panel för om jag vill ha upp luften på
    framrutan så funkar inte knappen på panelen defrost utan jag måste ställa ner temperaturen
    till 15 grader då kommer luften upp till framrutan och även om jag har samma temperatur
    inställd på bägge zonerna så är vänstersidan varm och högersidan kall vilket är konstigt.
    Har testat med Tech2 men inga felkoder hittade har testat alla luftflödes motorer till acc
    med tech2 utan problem.
    Så ni som kör runt med Saab 9-5 se 1998 med fungerande acc vad har ni för nr på den??
    Tycker det verkar konstigt med bilskroten när dom säger att enligt EPC jag ska ha en panel som heter
    4613808 den enda saab som jag hittat detta nummer på är en 2003

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Göran Larsson Visa inlägg
    Det finns en inställning som väljer om ACC ska använda två zoner eller bara en zon. Det är nog så att din panel är inställd att bara ha en zon. Läs i instruktionsboken hur du ändrar denna inställning (har glömt bort, det var några år sedan jag sålde min 9-5:a).
    Detta gå bara att göra med Tech2 har jag för mig.


    Citat Ursprungligen postat av classeswe Visa inlägg
    Nu funkar fläkten igen någon har bytt fläktmotstånd och inte fått i sladdarna ordentligt.
    En annan skum grej var att sladdarna till motorerna som styr luftflödet var avkopplade 3st????
    Vet inte om acc panelen är bytad och det blivit fel panel för om jag vill ha upp luften på
    framrutan så funkar inte knappen på panelen defrost utan jag måste ställa ner temperaturen
    till 15 grader då kommer luften upp till framrutan och även om jag har samma temperatur
    inställd på bägge zonerna så är vänstersidan varm och högersidan kall vilket är konstigt.
    Har testat med Tech2 men inga felkoder hittade har testat alla luftflödes motorer till acc
    med tech2 utan problem.
    Så ni som kör runt med Saab 9-5 se 1998 med fungerande acc vad har ni för nr på den??
    Tycker det verkar konstigt med bilskroten när dom säger att enligt EPC jag ska ha en panel som heter
    4613808 den enda saab som jag hittat detta nummer på är en 2003
    Du har förväxlat kablarna till stegmotorerna på höger sida.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. Acc panel 900/9-3
    Av vip-r i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 10:03
  2. 9-3Ss panel.
    Av Driller i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 13:51
  3. Ecc panel og9-3-99
    Av alex79 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 09:21
  4. panel på 9-3 vs 900
    Av 900Karlsson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 03:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •