Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Allmän diskussionstråd om CardYouCar.EU

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    23

    Allmän diskussionstråd om CardYouCar.EU

    Hemsidan CardYourCar.EU har sedan några veckor tagit över distributionen av Hirsch Performance-varor från Saabsunited (?).
    De erbjuder ett flertal Hirsch-produkter som inte tidigare, eller i alla fall inte på väldigt länge, funnits i ANAs Hirsch-sortiment. Glädjande så har de flera produkter till OG 9-3 och OG 9-5, som jag tidigare upplevt varit väldigt svårt att få tag på. De har även mer lättillgängliga produkter till NG-modellerna. Beställde precis hem Hirsch interiördetaljer och bakre ljuddämpare till min 9-3 -01, återkommer i denna tråd om leveranstid och kvalitets intryck på delarna.
    Värt att notera är att det är ett tyskt företag som äger och driver hemsidan, delarna skickas alltså från Tyskland. För min order på 10kg så kostade frakten 21€ vilket i dagsläget motsvarar 185kr. Tycker det är rätt billigt för frakt Tyskland - Sverige, i övrigt hyfsade priser på hela sortimentet!

    Någon annan som har erfarenhet av CardYourCard.EU att dela med sig av?

  2. #2
    Sugmotor Malvers avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Nybro / Huskvarna
    Inlägg
    5
    Beställde själv lite godsaker till min 9-3:a därifrån i förra veckan. Jag hoppas att allt kommer att gå bra och att jag får grejerna denna veckan. Det är första gången jag beställer därifrån så jag hoppas på det bästa. Men återkommer med mer information. Tyckte också frakten var billig, jag betalade 12€ men jag beställde ju mindre saker än dig. Generellt så tycker jag fraktkostnader från Tyskland är bra. Det är tyvärr dyrare i frakt när man beställer inom Sverige många gånger än att få saker skickade från utomlands. Vilket är lite lustigt.
    2011 Saab 9-3 SC TTiD Vector. Maptun steg 1. Kallas för Draken!
    2001 Opel Vectra B 2.2i Elegance.

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Finns även en annan tråd om CYC.eu
    http://forum.saabturboclub.com/showt...tförsäljning

    Jag har lagt två ordrar. 9/2 & 13/2. Båda anlände idag den 18/2, med Posten som ombud för Fedex. CYC verkar dock inte kunna skilja på billing address & delivery address. För båda paketen levererades till fel adress, till billing address.

    Nu vet jag inte om det skulle vara så eller ej, men några monteringsdetaljer fanns inte med till det som behöver sådana, vilket man kan förutsätta ska vara med, om inget annat är angivet. Får kolla upp det.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    23
    Sökte men hittade inte den andra tråden, dock så handlar den ju specifikt om Hirsch-delarna. I den här tråden kan vi kanske bredda diskussionen, då de även säljer andra produkter.

    Det verkar ju vara hyfsade leveranstider om det går så fort som det gick för Fredrik. Har fått vänta längre än så på smådelar från Speedparts...

    Något som konfunderar mig lite är hur deras rabatter varier. Igår när jag skulle beställa lite delar så missade jag rabatten med några få minuter (den gällde fram t.o.m 2014-02-18 CET), men nu när jag surfar in på deras hemsida mindre än 12 timmar efter att jag la min order, så har de samma rabatter igen. Tycker det verkar väldigt konstigt. Har kontaktat CYC angående detta och inväntar svar.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    23
    Fick nu ett snabbt svar från CYC.
    > Message: Hello,
    > I purchased an order ( #520) about 12 hours ago. Unfortunatly i missed the discount period by a few minutes, which was sad.
    >
    > Now when I browse your parts i see that the same products are up for sale again with a discount. It\'s a bit frustrating to know that i purchased a expensive part when it was on sale just minutes earlier and a couple of hours later.
    >
    > I\'m just wondering what is your idea with this? I really can\'t see any business logics to have random discounts with only a few hours inbetween.
    >
    > Please, enlighten me.
    >
    > Best Regards,
    > ****** *****

    Svar:
    "Hi ******,
    actually it was my shop system that ended the discount period too soon and then I restarted it again. I'll adapt the price accordingly and refund what you paid too much.
    Hope that enlightened you ;-)
    Best regards
    Till"

    Verkar ju lovande det här!

  6. #6
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Hej,

    Har själv beställt lite grejer och det har nog tagit 5-6 dagar innan jag fick dom leverarat till dörren

    Hoppas att det dyker upp fler grejer till äldre Saabar

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Kaptenski Visa inlägg
    Hemsidan CardYourCar.EU har sedan några veckor tagit över distributionen av Hirsch Performance-varor från Saabsunited (?). Någon annan som har erfarenhet av CardYourCard.EU att dela med sig av?
    Då Till Drescher, som står som kontaktperson på CYC's hemsida, driver både SU och CYC så har han egentligen bara flyttat försäljningen från ett ställe till ett annat. Gissar att det är för att få lite bättre struktur på det hela. Jag personligen handlar gärna av honom, oavsett firma.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #8
    Sugmotor Malvers avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Nybro / Huskvarna
    Inlägg
    5
    Idag fick jag mina grejer (Hirsch instegslister)! Glad som bara den och leveransen tycker jag var snabb, precis som Aero++ sa runt 6 dagar. Jag saknar också monteringsanvisningar, man kanske får försöka söka upp dem på nätet. Vet inte om det finns kvar längre på Hirschs hemsida. Någon som vet vart det kan finnas??

    Annars, mycket nöjd med att beställa från CYC.
    2011 Saab 9-3 SC TTiD Vector. Maptun steg 1. Kallas för Draken!
    2001 Opel Vectra B 2.2i Elegance.

  9. #9
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Instegslisterna är hyggligt enkla.

    "Ryck" av listerna i bilen. De sitter med clips som släpper när du drar listen uppåt.
    Borra bort ditt befintliga "Vector" inlägg från baksidan där det är smält ihop & ta bort inlägget. 8-10mm borr funkar bra.
    Tejpa fast Hirsch inlägget med den dubbelhäftande tejpen.
    Återmontera i bilen genom att trycka fast instegslisten.

    Sen kan man ju pyssla lite extra så som jag gjort
    http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=2012791
    http://www.garaget.org/?car=279219&image=3166700
    http://www.garaget.org/?car=309809&image=3165065
    Senast redigerat av Fredrik / 1941 den 2014-02-21 klockan 23:00.

  10. #10
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Instegslisterna är hyggligt enkla.

    "Ryck" av listerna i bilen. De sitter med clips som släpper när du drar listen uppåt.
    Borra bort ditt befintliga "Vector" inlägg från baksidan där det är smält ihop & ta bort inlägget. 8-10mm borr funkar bra.
    Tejpa fast Hirsch inlägget med den dubbelhäftande tejpen.
    Återmontera i bilen genom att trycka fast instegslisten.

    Sen kan man ju pyssla lite extra så som jag gjort
    http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=2012791
    http://www.garaget.org/?car=279219&image=3166700
    http://www.garaget.org/?car=309809&image=3165065
    Är det inte bara att bräcka/bända loss inläggen i instegslisterna med en liten skruvmejsel. Har för mig de bara satt klistrade, i vart fall var det så på cabben (2007a).

  11. #11
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    Är det inte bara att bräcka/bända loss inläggen i instegslisterna med en liten skruvmejsel. Har för mig de bara satt klistrade, i vart fall var det så på cabben (2007a).
    Nej, på de tre jag hitintills monterat så fick inläggen borras bort, eftersom inlägget satt fast från baksidan genom smältningsteknik.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    23
    Fick ett sms från FedEx häromdagen, lyxigt med leverans till dörren. Sinnessjukt billig frakt från Tyskland må jag säga, med Posten hade kostat ca 400kr att skicka och då hade jag fått hämta det på närmaste ombud.
    Saab 9-3 Aero -02

Liknande ämnen

  1. Allmän el-fråga 9-3 SS
    Av X i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 13:20
  2. På allmän förfrågan, ett stycke blå S40
    Av Jompa X40 Nordic i forum Projekt
    Svar: 125
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:09
  3. allmän fråga om att utveckla saab 9-5
    Av cgo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 20:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •