Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Ej inlagda annonser

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536

    Ej inlagda annonser

    Jag skapade 2 nya annonser, en i fredagskväll samt en i går em, ingen av dessa har kommit ut ännu!
    Ser att det är annonser som är skapade efter mina som kommit ut. Skulle finnas under delar säljes.
    Får infon när annonsen är gjord att moderator skall godkänna, detta tyder ju på att annonsen är korrekt skapad?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Samma problem för mig, har skapat två på en vecka, ingen har publicerats.
    Vad är problemet??

    Magnus
    STCS 933

  3. #3
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Tar rrrriktigt lång tid att få annons godkänd....?
    Är det någon säpo-koll på varje eller vad
    är det frågan om...?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Tar rrrriktigt lång tid att få annons godkänd....?
    Är det någon säpo-koll på varje eller vad
    är det frågan om...?
    Uppenbarligen inte eftersom annonser har blivit godkända efter Michael Rasmussen la in sina annonser.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen Visa inlägg
    Jag skapade 2 nya annonser, en i fredagskväll samt en i går em, ingen av dessa har kommit ut ännu!
    Ser att det är annonser som är skapade efter mina som kommit ut. Skulle finnas under delar säljes.
    Får infon när annonsen är gjord att moderator skall godkänna, detta tyder ju på att annonsen är korrekt skapad?
    Jag vet inte vad som har hänt, men jag ska undersöka saken. Det handlar inte om att vi moderatorer ligger på latsidan, utan något måste ha hänt bland alla bitar och ettor och nollor.

    Vad var rubrikerna i annonserna?
    Om jag ska kolla loggen så kan jag inte leta efter användarnamn, utan måste leta efter rubrik.
    Senast redigerat av Travis den 2014-09-17 klockan 11:22.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Du vet att det första inlägget är från februari i år?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Jag tycker det funkar bra, med tanke på att annonseringen är en gratistjänst så anser jag att man kan vänta en stund för att få annonsen kontrollerad och godkänd.
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  8. #8
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Tar rrrriktigt lång tid att få annons godkänd....?
    Är det någon säpo-koll på varje eller vad
    är det frågan om...?
    Och vad är "rrrriktigt lång tid" för dig i det här fallet? Det måste man ju veta för att ö.h.t kunna bedöma om det är korrekt eller något knas...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  9. #9
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Du vet att det första inlägget är från februari i år?
    Öh... Eh... Ja, självklart...
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #10
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Och vad är "rrrriktigt lång tid" för dig i det här fallet? Det måste man ju veta för att ö.h.t kunna bedöma om det är korrekt eller något knas...
    Haha, håller med, men lite retligt är ju att man ser att flera moderatorer har varit inloggade och kommenterat i en massa trådar sedan man lagt in annonser och de ändå inte ramlat in..
    Men, jag vet ju egentligen inte era rutiner, så vem är jag att ha åsikter om det.

    Hur det går till, får ni notifikationer om att folk ansökt om att få göra inlägg i dom delarna av forumet eller gäller det att "komma ihåg" att gå in och kolla detta?

    EDIT:

    Är det "mycket jobb" med att godkänna annonser, eller är det ett klick på OK om den anses OK?

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  11. #11
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Haha, håller med, men lite retligt är ju att man ser att flera moderatorer har varit inloggade och kommenterat i en massa trådar sedan man lagt in annonser och de ändå inte ramlat in..
    Men, jag vet ju egentligen inte era rutiner, så vem är jag att ha åsikter om det.

    Hur det går till, får ni notifikationer om att folk ansökt om att få göra inlägg i dom delarna av forumet eller gäller det att "komma ihåg" att gå in och kolla detta?

    EDIT:

    Är det "mycket jobb" med att godkänna annonser, eller är det ett klick på OK om den anses OK?

    MVH
    I det gamla forumet såg man direkt på förstasidan hur många annonser som låg och väntade. Detta dessutom i röd text så det var svårt att missa.
    I det nya forumet så måste man själv komma ihåg att gå in i moderatorpanelen och titta, så det är inte alltid man kommer ihåg det.

    Det är hyfsat mycket jobb skulle jag säga att gå igenom annonser.
    Man ska se till att rubriker är bra, att annonsen ligger i rätt avdelning, att det står var varan finns någonstans. Står inte det så måste man gå in på användaren och se om denne har skrivit sin ort i sin profil.
    När det är gjort så väljer man vilka annonser som ska godkännas. Sen måste man avslå annons för annons eftersom vi vill ange varför annonsen avslås. För inte alla annonser avslås av samma anledning.

    Jag har en vision om att göra livet lite enklare för oss, men nu var det många år sedan jag höll på med programmering och jag vill ogärna sabba forumet i mina försök så jag måste hitta ett sätt att testa mig fram utan att sätta forumet på spel.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #12
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Eftersom man måste in på ett speciellt ställe för annonshanteringen så är det inget man gör varje gång man är inne. Speciellt när man inte heller ser så enkelt att det finns annonser att godkänna.

    Så att jämföra med när någon moderator varit aktiv på forumet, är inte riktigt korrekt tycker jag.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  13. #13
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    lite retligt är ju att man ser att flera moderatorer har varit inloggade och kommenterat i en massa trådar sedan man lagt in annonser och de ändå inte ramlat in..
    Eftersom man måste in på ett speciellt ställe för annonshanteringen så är det inget man gör varje gång man är inne. Speciellt när man inte heller ser så enkelt att det finns annonser att godkänna.

    Så att jämföra med när någon moderator varit aktiv på forumet, är inte riktigt korrekt tycker jag.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  14. #14
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    I det nya forumet så måste man själv komma ihåg att gå in i moderatorpanelen och titta, så det är inte alltid man kommer ihåg det.

    Det är hyfsat mycket jobb skulle jag säga att gå igenom annonser.
    Man ska se till att rubriker är bra, att annonsen ligger i rätt avdelning, att det står var varan finns någonstans. Står inte det så måste man gå in på användaren och se om denne har skrivit sin ort i sin profil.
    När det är gjort så väljer man vilka annonser som ska godkännas. Sen måste man avslå annons för annons eftersom vi vill ange varför annonsen avslås. För inte alla annonser avslås av samma anledning.
    OK, ursäkta mitt uttryck ovan, kanske lite drastiskt...

    Men, den biten med kolla personers profil ang. stad m.m ser jag ju som ett problem man skapar sig själv som moderator?
    "Avslås p.g.a ej angett ort"?

    Har man läst reglerna för annonstorgen vet man ju det, och annonsören får då göra ett nytt försök, alltså ta av SIN tid för att rätta detta, varför skall du göra det?
    Ett förslag kan ju vara att "korrekta" annonser (som alltså bara behöver skummas igenom av t.ex dig) godkänns på kortare tidsbasis iom att det inte innebär något direkt jobb för dig/er och de som är "mindre korrekta" får betas av allt eftersom, typ läggas på hög..?
    Om du som användare läser reglerna och är noga med utformningen av din annons så får man "belöning" genom att de ramlar in fortlöpande, medans de som är mindre bra utformade kanske får vänta på besked om det till någon av er "tar sig tid" att avslå samt skriva anledningen...?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Eftersom man måste in på ett speciellt ställe för annonshanteringen så är det inget man gör varje gång man är inne. Speciellt när man inte heller ser så enkelt att det finns annonser att godkänna.

    Så att jämföra med när någon moderator varit aktiv på forumet, är inte riktigt korrekt tycker jag.
    Fått det klart för mig nu, och förstår, men mitt förslag ovan kan väl övervägas..?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  15. #15
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Eftersom man måste in på ett speciellt ställe för annonshanteringen så är det inget man gör varje gång man är inne. Speciellt när man inte heller ser så enkelt att det finns annonser att godkänna.

    Så att jämföra med när någon moderator varit aktiv på forumet, är inte riktigt korrekt tycker jag.
    Hoppas ni förstår "flaset" trots allt, jag har också påpekat detta tidigare.

    Om annonsen skrevs för 2 dagar sedan och godkänns så hamnar den ju utanför "nya inlägg".
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #16
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    I det gamla forumet såg man direkt på förstasidan hur många annonser som låg och väntade. Detta dessutom i röd text så det var svårt att missa.
    I det nya forumet så måste man själv komma ihåg att gå in i moderatorpanelen och titta, så det är inte alltid man kommer ihåg det.
    Det är ju synd, just nu har jag en som ligger och väntar på er ((=
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #17
    Grundladd mazurkas avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    340
    Medlem#
    7447
    Köp och sälj har ju blivit riktigt fiasko! Hur lång tid ska det behöva ta innan annonsen godkänns?
    9-3 Aero TX Hirsch -10, 9000 2.3T Classic -98, 900 S -90
    http://www.garaget.org/aeropiloten

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Går ej lägga in annonser
    Av uffe olsson i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 10:41
  2. [LÖST] Går ej att ta bort annonser i pryltorget
    Av svedberg i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 13:08
  3. Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 01:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •