Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Tapatalk, funkar det inte längre?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Än så länge är det opt-in på reklamen, men eftersom det är det som tapatalk lever på nu när appen är gratis räknar jag iskallt med att den möjligheten kommer att försvinna.

    Jag har faktiskt slutat använda mobil-skinnet eftersom det vanliga funkar tillräckligt bra. Jag skulle gärna se att någon tog sig an att fixa det, jag har inte tid med det också.
    Om vi bara fick till mobilversionen så skulle det kanske inte längre kännas så jobbigt att tapatalk är borta?
    Ja det är inte tapatalk som är det viktiga egentligen , utan upplevelsen via mobil. Men där är tapatalk väldigt bra, för att inte säga bäst, dessutom har jag alla andra forum i tapatalk som jag använder. Så det suger att man inte kan ha detta forum där med.
    Testade mobilskinnet, och det är som en dålig version av en mobilsida från wap-tiden
    Plocka in tapatalk tills dom har gått över till den mörka sidan.
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

  2. #22
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Även jag har en HTC One med KitKat (4.2.2) och här är screenshots från inloggningssidan samt när man väl är inloggad:
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Märkligt.
    Om jag plockar fram min android-telefon, en Xperia Go, tror jag, med 4.1.2(?) så ser det ut så här:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #24
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    På damens iPhone 5S med iOS 7.nått så ser det ut så här:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Jag surfar på iOS 4s
    Verkar som mobilskinnet kapar eller trycker ihop sidan. Helt värdelöst.

  6. #26
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Bollman, ja så ser det ut för mig med tills jag väljer att logga in... då blir det skit.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    På ipad är det samma problem, helt ok om man inte är inloggad. Loggar man in trycks hela sidan ihop och man förlorar
    30-50% av bredden

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Jag kan förstå utgångspunkten ingen reklam i forumet. Men jag förstår trots det inte varför Tapatalk har slängts ut.
    Två skäl, det ena är att det är inte reklam idag, imorgon vet vi inte så mycket om så det vore lämpligt att omvärdera den dagen vi har reklam och kört på med nummer ett bland forumläsarna.

    Det andra, och det är knappast en nyhet, gratisversioner av appar har ofta reklam, men det är enkelt att slippa den genom att betala några kronor för appen och slipp reklamen. Så vi kan enkelt slippa reklamen om och när den kommer och ändå använda den bästa forumläsaren.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Men jag förstår trots det inte varför Tapatalk har slängts ut.
    Blev Tapatalk verkligen utslängd? Stödet försvann i samband med att hela forumplattformen byttes ut, dvs var det inte så att ingen orkade bry sig om att stoppa in stöd för Tapatalk i det nya forumet när det hotades med reklam i Tapatalk?
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Citat Ursprungligen postat av Göran Larsson Visa inlägg
    Blev Tapatalk verkligen utslängd? Stödet försvann i samband med att hela forumplattformen byttes ut, dvs var det inte så att ingen orkade bry sig om att stoppa in stöd för Tapatalk i det nya forumet när det hotades med reklam i Tapatalk?
    Jodå, du har rätt, resultatet dock tyvärr detsamma.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Jag har viss förståelse för reklamargumentet, men det är dock inte konsekvent. STCS finns aktivt även på Facebook, och där ser jag reklam hela tiden.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 481
    Jag har skrivit det förut och upprepar det igen. Stödet för Tapatalk måste åter för att jag ska vara en återkommande besökare. De andra Saab forumen, skoterforum och andra, för mig, intressanta forumen finns alla på Tapatalk men inte på andra appar. Enormt bekvämt att ha alla forum man besöker på ett och samma ställe.

    Och jag ser fortfarande inte någon reklam i TT, vilket jag däremot fick i den betalapp som rekommenderades, (av Bollman tror jag), i denna eller den andra tråden.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898
    Har också fått sluta besöka detta forum då det inte går att använda med iOS och Safari. Som andra sagt trycks innehållet ihop gärna Tapatalk som funkar med de andra forumen jag besöker.

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Framför allt till styrelsen, men även till alla medlemmar!
    Inser ni verkligen inte att vi håller på att tappa både medlemmar och kunskap i detta forum? Att det är på väg åt ett icke önskvärt håll. Idag när mobilen är det vanligaste sättet att hålla sig uppdaterad undviker man helt enkelt det som inte är lätt att använda. Man kan t ex då välja STCS FB. Inget ont om den, men sökbarheten att kunna gå tillbaka till gamla inlägg för att få hjälp finns verkligen inte i ett sånt forum, plus att nivån i mina ögon är väldigt mycket mera både seriös och fokuserad på detta forum.

    Jag vill verkligen ha kvar denna guldklimp av information, kompetens och hjälp. Tyvärr upplever jag inte styrelsen som ens i närheten av lyhörd.

    Vill vi ha forumet levande så måste något hända som gör det lättillgängligt via mobil. Lyssna på medlemmarna, tag reda på vad de vill
    Och kära styrelse, glöm inte bort att det faktiskt är medlemmarna som ÄR själva forumet.

    Och till alla medlemmar, höj er röst i detta, oavsett ni håller med mig eller inte. Ett forum är som sagt medlemmarna, utan dem, inget forum.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  15. #35
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Nu tycker jag du överdriver "liiiiite"


    tvivlar MKT på att 99% av alla besök på forumet är mobiler och dessutom kommer alla dom sluta om tapatalk inte finns.

  16. #36
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Jag besöker forumet väldigt mycket via mobilen. Kör Android och Chrome. Kör rå mobil websida, alltså inte det inbyggda forumskalet. Använder i princip endast funktionen "Nya inlägg", och jag tycker det fungerar klockrent.

    Hur många procent som är mobila enheter vs datorer är ju inga problem att ta reda på, det är ju ren statistik på webservern.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  17. #37
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Så många besöker inte forumet via mobila enheter såvitt jag kan se av vår statistik. Dessutom tappar vi redan "mängder" med användare till facebook eftersom folk är för lata för att logga in på ett forum när det är så mycket enklare att slänga ut frågor på fejjan som folk verkar tycka är synonymt med internet numera.
    Att det finns reklam i betalappen vi rekommenderade är för att där finns reklam _vi_ får betalt för, inte tapatalk. Skall man ha reklam som ger pengar via tapatalk så måste man ge dem pengar och det måste gå genom dem. Det verkar som att de struntat i den här obligatoriska reklamen än så länge, för den verkar inte ha materialiserat sig och det blev kanske lite för mycket tjafs?
    Det jag tekniskt tycker är jobbigt är att man överlämnar färg och form till tapatalk samtidigt som man måste gå med på att ge dem en bit av kakan ifall man vill dra in pengar på sitt forum. För STCS är pengar inte egentligen någon stor grej, men det betalar iaf ungefär för kostnaderna vi har för stunden.
    Om det vore som peta säger så skulle ju dessa medlemmar redan försvunnit eftersom tapatalk varit borta i 9 månader nu och besökstatistiken säger att vi ökar hela tiden.

    Jag lovar dock att vi skall titta på det mobila utseendet någon gång i framtiden, men sålänge rekommenderar jag att man kör dator-versionen av forumet istället för mobilversionen så fungerar det alldeles ypperligt, åtminstone på android och windows phone. Av ca 4000 unika besökare det senaste dygnet har ca 25% kommit med mobila enheter (varav 25% av dem från iPads!) och jag är rätt säker på att många med mig använder forumet med dator-utseendet på våra mobiler (och alldeles säkert på surfplattor), något som förresten fungerar alldeles utmärkt om man har en mobil med vettig upplösning och system, det fungerar till och med bra på min gamla Xperia Go med väldigt lågupplöst skärm!

    Sen kan man säga att styrelsen har väldigt lite med hur forumet styrs att göra. Det är vi inom IT-gruppen som har styrelsens förtroende och mandat att styra forumet som vi anser bäst.

  18. #38
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det jag tekniskt tycker är jobbigt är att man överlämnar färg och form till tapatalk samtidigt som man måste gå med på att ge dem en bit av kakan ifall man vill dra in pengar på sitt forum.
    Jag kan ju bara inte låta bli att vara lite spydig här, men att överlämna färg och form till någon annan kanske inte behöver vara en nackdel?
    Design och utseendemässigt har det ju knappast gått åt rätt håll.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #39
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Nu skall du inte vara sån Nå, jag vet inte vart Samuelf tog vägen riktigt, det var han som hade design-bollen på eget initiativ, men det har ju inte hänt galet mycket sen vi bytte forum... Jag tar inte i det ens med tång, jag vet mina begränsningar...

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    139
    Medlem#
    4694
    Saknar också tapatalk. Jag har försökt att använda mobilsidan. Och visst, den fungerar bra i sig. Men man ska ändå öppna webläsaren och ta fram ett bokmärke.
    Visst, i sak inget jobbigt. Men det blir bara inte av, det glöms bort.
    Framförallt om man är medlem i 20+ forum och alla utom ett finns i tapatalk. Då blir det lätt att det glöms bort.
    Tror inte jag varit inloggad på ett halvår.
    Kommer bara att tänka på det när man stöter på problem med bilen. Och det tycker jag är både tråkigt och synd.
    Är inte särskilt aktiv på träffar så forumet har varit enda anledningen till att man varit medlem (lite rabatter också såklart) men för första gången på 12år överväger jag faktiskt att inte betala medlemsavgiften.
    Medlem #4694
    Saab 9-5 2,0t BioPower 2006 | Saab 9-5 Aero Hirsch 2002
    I don't drive fast, I fly low.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kan inte logga in på forumet med Tapatalk för Android
    Av pumpe3 i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 20:53
  2. [LÖST] Visa aktiva trådar funkar inte längre?
    Av Manick i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 14:24
  3. Hjälp - intervalltorkaren funkar inte längre 9-5 2002.
    Av desmodue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •