Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Tapatalk, funkar det inte längre?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275

    Tapatalk, funkar det inte längre?

    Jag hittar ingen info om detta.
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nej, tapatalk är inte installerat på den nya servern. Det finns en motsvarande app; forumrunner, som vi håller på att utvärdera. Det finns några inlägg om den i den stora tråden om det nya forumet.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Nej ok, finns det nån speciell anledning, tapatalk är väl nästan en hygienfråga idag på ett forum?
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

  4. #4
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Tycker också tapatalk fungerade betydligt bättre. Varför byta något som för åtminstone mig har fungerat felfritt?

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483
    Ursäkta mitt språkbruk, men fy fan för forumrunner! Där dräller det ju verkligen av reklam trots att man betalar för appen. Också bara en massa B-forum
    Nej, återanslut till Tapatalk å det snaraste. Så jäkla bekvämt att ha alla bra forum i en enda app.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  7. #7
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Reklam har jag inte sett någon, kör FR på en iPhone om det har nån betydelse. Däremot så fungerade TP klart bättre med mindre buggar mm.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Medans det utvärderas, och vi tyvärr inte får några uppdateringar i progressionen kan jag bara konstatera att forumet kommer att tappa medlemmar, värdefulla inlägg och en sökbar källa till information under tiden inget sker. Många, och alltfler använder mobilen och då är detta forum i princip omöjligt att följa. Resultat? Fler och fler använder Facebook för att prata SAAB. Inget ont om det, men sökbarheten när jag letar efter lösningen på ett problem? Finns det avhandlat här, hittar jag det inom sekunder, på FB, inte en chans. Och det spara i "evinnerliga" tider, till glädje för många.

    Så, mitt förslag är att forumet görs läsbart via Tapatalk för att inte förlora både medlemmar och värdefull information och så får moderatorer TILLSAMMANS med medlemmar utvärdera eventuella förändringar i det läge Tapatalk blir nedlusat av reklam. Än så länge har det inte hänt så varför bara stå och titta på om utfiall något händer?
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Testade ForumRunner, verkar fungera så här långt. Ni kanske borde upplysa lite tydligare att möjligheten finns, eller så har jag totalt missat allt från att Tapatalk inte skulle fungera längre och alternativ utvärderades. Dock, Tapatalk är nummer ett, och det är INTE nedlusat med reklam ...

    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Medans det utvärderas, och vi tyvärr inte får några uppdateringar i progressionen kan jag bara konstatera att forumet kommer att tappa medlemmar, värdefulla inlägg och en sökbar källa till information under tiden inget sker. Många, och alltfler använder mobilen och då är detta forum i princip omöjligt att följa. Resultat? Fler och fler använder Facebook för att prata SAAB. Inget ont om det, men sökbarheten när jag letar efter lösningen på ett problem? Finns det avhandlat här, hittar jag det inom sekunder, på FB, inte en chans. Och det spara i "evinnerliga" tider, till glädje för många.

    Så, mitt förslag är att forumet görs läsbart via Tapatalk för att inte förlora både medlemmar och värdefull information och så får moderatorer TILLSAMMANS med medlemmar utvärdera eventuella förändringar i det läge Tapatalk blir nedlusat av reklam. Än så länge har det inte hänt så varför bara stå och titta på om utfiall något händer?
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  10. #10
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Testade ForumRunner, verkar fungera så här långt. Ni kanske borde upplysa lite tydligare att möjligheten finns, eller så har jag totalt missat allt från att Tapatalk inte skulle fungera längre och alternativ utvärderades. Dock, Tapatalk är nummer ett, och det är INTE nedlusat med reklam ...
    Håller med, Tapatalk var överlägsen Forumrunner. Det känns konstigt att ha ett extra program enbart för detta forumet. De andra forumen jag besöker kör Tapatalk och det fungerar super.

  11. #11
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av Realpower Visa inlägg
    Håller med, Tapatalk var överlägsen Forumrunner. Det känns konstigt att ha ett extra program enbart för detta forumet. De andra forumen jag besöker kör Tapatalk och det fungerar super.
    Det är ju inte funktionen som är dålig med TT ytan hur reklam används/bestäms utan stcs möjlighet att påverka. Med det sagt så ser jag aldrig ngn reklam i TT om jag tänker efter.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    182
    saknade verkligen TT idag när jag satt på t-banan och behövde söka lite i forumet...

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395
    Finns ingen reklam på Tapatalk.
    Kanske läge för omvärdering av beslutet, och då med korrekt fakta?
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Citat Ursprungligen postat av peta Visa inlägg
    Finns ingen reklam på Tapatalk.
    Kanske läge för omvärdering av beslutet, och då med korrekt fakta?
    Håller med. Byt till tapatalk!
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

  15. #15
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det här mailet från Tapatalk var det som slog den sista spiken i kistan för vårt intresse för tapatalk:

    Citat Ursprungligen postat av tapatalk
    Monetization for Forum Owners – Tapatalk to begin testing ad formats

    Dear Forum Owners,

    We are excited to announce that Tapatalk is going to begin testing a free version of Tapatalk and in-app ads as a way to help you make money from mobile traffic.

    Moving from a paid app to a free app

    We recently started to offer the Tapatalk app for free for iOS devices. Since we began to test the free version, we are very happy to report a significant increase in downloads.

    Testing ad formats

    In the next few days, we will begin to test ad formats on Tapatalk. The ad formats will be integrated within topics, and there will be three formats; banner ads, app installs, and “Promoted Topics” (similar to Facebook’s Sponsored Stories).

    During this initial phase, we will be testing technical integrations. The frequency of ads will be very low, and many of your users may never see an ad.
    Med andra ord: Tapatalk är numera gratis, men hur skulle de tjäna pengar på en gratisapp om de inte tänker dra in stålar på reklam? Att vi skulle bli en reklampelare vi inte har kontroll över är inte att tänka på. Därav att vi tog beslutet att inte inför tapatalk på nya forumet. De flesta moderna mobiler kan ju dessutom tillgodogöra sig vBulletins mobila skin vilket fungerar alldeles utmärkt. Inom snar framtid kommer vi ju dessutom uppgradera till vBulletin 5 med ännu bättre funktionalitet mot mobila enheter.

  16. #16
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    För att förtydliga så är det i nuläget alltså så att det handlar om att forumägarna skall dra in pengar, men jag ser inte riktigt hur tapatalk tänker sig tjäna pengar om de inte längre tar betalt för appen utan att själva dra in pengar på reklam.
    Ungefär samtidigt som detta mail kom till tapatalkforum så anställde tapatalk själva en f.d. reklamchef från Yahoo...

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Vad kör ni för mobiler som inte kan hantera forumet helt native utan en app?

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    151
    Medlem#
    8750
    Jag har en HTC One, och har samma problem som jag skrev om i inlägg #352 i januari, dvs
    "När jag använder mobilversionen så blir något konstigt med layouten. Det känns som loggan uppe till vänster förskjuter resten av materialet åt höger."
    Mercedes C350e -17
    BMW 330i -18

  19. #19
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896
    Det handlar väl inte om att kunna hantera forumet utan att Tapatalk är grymt för att hantera forumbesökanden via mobil.

    Smidigheten känns som en stor vinst, har man undersökt hur andra forum har hanterat reklamaspekten?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  20. #20
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Än så länge är det opt-in på reklamen, men eftersom det är det som tapatalk lever på nu när appen är gratis räknar jag iskallt med att den möjligheten kommer att försvinna.

    Jag har faktiskt slutat använda mobil-skinnet eftersom det vanliga funkar tillräckligt bra. Jag skulle gärna se att någon tog sig an att fixa det, jag har inte tid med det också.
    Om vi bara fick till mobilversionen så skulle det kanske inte längre kännas så jobbigt att tapatalk är borta?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kan inte logga in på forumet med Tapatalk för Android
    Av pumpe3 i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 20:53
  2. [LÖST] Visa aktiva trådar funkar inte längre?
    Av Manick i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 14:24
  3. Hjälp - intervalltorkaren funkar inte längre 9-5 2002.
    Av desmodue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •