Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: 9-3 TX grill med Hirsch Honeycomb

  1. #1
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936

    9-3 TX grill med Hirsch Honeycomb

    Stals i Slottstaden Malmö natten till idag.
    Någon som ser att det dyker upp på en bil i Skåne får gärna tipsa mig.
    Hirschgrillen går inte att få tag i längre.
    Tips som leder till att tjuven åker fast belönas med långt mer än grillen kostar!


  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Näääää..... beklagligt att se.

    Vi har ju haft uppe detta någon gång tidigare, att de blir stöldbegärliga objekt iom tillgången på nya är = 0
    Ska man behöva låsa in bilen i kassaskåp nu också?

  3. #3
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Undrar om Hirsch håller ett lager av ersättningsdelar. Eller om slut betyder slut. Någon som vet?

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Bra gjort och montera lös allt utan och förstöra grillen totalt utan och öppna huven, eller?

    Förjävligt oavsett.

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Ska inte säga att jag är helt 100%, men vad gäller grillen så har jag fattat det som att slut betyder slut. Men det har ju dykt upp andra prylar på CYC sidan, som det tidigare hetat varit tvär slut. Så där är det ju lagerrensning även från reservdelslagret.

    Tyvärr är det som så att Hirsch-grillen inte sitter fast lika bra som original-grillen. Så för den som vet hur den är infäst, är det ingen större match i jämförelse med original. Man bör nog säkra denna grill med "Sikaflex" eller liknande för att hålla de mest klåfingriga borta.

  6. #6
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Har mailat Hirsch nu och frågat om det finns något ersättningslager.

    I vart fall jäkligt tacksam för responsen på Facebook. Hade köpt en ny TX grill på två timmar efter att jag postat info om händelsen.

  7. #7
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Hirsch har inget ersättningslager. Som väntat. De har ju dock återupptagit produktionen på vissa delar så man kan ju hopps att det kommer en ny variant på honeycomb till Griffingrillen.

    Om jag minns rätt är det väl bara att snäppa på originalgrillen utan att demontera fronten, eller? Bra att veta innan jag ger mig på det. Ny TX-grill ska anlända i morgon enligt posten.

  8. #8
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Då stämde min info vad gällde Hirsch-grillen. Man kan ju hoppas på att Nevs behåller grillens fysiska mått även på den kommande faceliften. För då kanske vi kan räkna med en ny passande Hirsch grill till vår befintliga front. Men skulle de ändra den fysiska måttsättningen är det nog inget att räkna med, då det blir för liten volym. Vissa hävdar ju att formarna är förstörda, medan annan info jag fått hävdar att det krävs en order på ca 1000 enheter för att göra en ny batch. Vi får se.

    För att montera originalgrillen ska man inte behöva ta av fronten. Den ska gå att "snäppa" i. Ev. får man lossa i övre delen av stötfångaren på kylarbalken för att komma in med handen för att kunna hålla emot bakifrån. Men jag har bara tagit av originalgrillar & monterat Hirsch, så jag är inte helt hundra på original monteringen.

  9. #9
    Helt original Nordenstroms avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Gnosjö, Småland
    Inlägg
    548
    Medlem#
    7358
    Fy fan vad tråkigt att man inte kan få ha nånting ifred!

    Bra smak hade ju tjuvarna i alla fall...

    Nä skämt åsido, riktigt tråkigt.

    Blev själv bestulen på min Raptor 700 i juli som stod inne på farsans firma, larmat och hänglås på portarna ändå.
    Men det löste polisen riktigt bra, knappt två timmar senare ringde de till mig och hade tagit två personer på en quad enligt min beskrivning!

    /Markus
    9000 Aero -96. Supra MKIV -95. Golf MK6 R -10. M3 E46 -03.
    Radical PR06. 1340cc 220hk Hayabusa, 590kg, 49.1 @ Kinnekulle -10.
    Radical SR8 LM, 2.8l V8 DubbelHayabusa 470hk, 750kg...
    Nordenström Racing

  10. #10
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Helt otroligt!

    Tycker att det är på tiden att Hirsch gör något åt detta med den grillen.

    Det är alldeles för stort intresse för den att det har tvingat folk att sno andras grejer.

    Hoppas att du får tag på en sådan.

    Väldigt trist detta..

    Med vänlig hälsning Kemal
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  11. #11
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606
    När vi ändå är igång i ämnet. Hur ska man säkra grillen? Rädd för att om man limmar kommer någon slå sönder delarna istället.
    Men samtidigt, så känns det bättre än att dom får något med sig

  12. #12
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Med tanke på dess monteringsmetod med tungorna & clipsen så kan jag bara komma på någon form av limning som alternativ metod.

  13. #13
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    207
    Medlem#
    8542
    Därför jag sålde min delvis, vågade ju inte parkera nånstans...
    Tråkigt pelle!

  14. #14
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av Beeos Visa inlägg
    När vi ändå är igång i ämnet. Hur ska man säkra grillen? Rädd för att om man limmar kommer någon slå sönder delarna istället.
    Men samtidigt, så känns det bättre än att dom får något med sig
    Har funderat (men uppenbarligen för sent) på hur man kan säkra. En lösning kunde väl vara att göra ett hål i tungorna på grillen, montera grillen och säkra med t.ex buntband genom hålet i tungorna så att det låser. Bör i vart försvåra jämfört med clipsen.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Fan Pelle lider med dig. Det känns som om inget värre kan hända en... Har skaffat fjälla vid mobilia har ännu inte sovit här med NG:n och nu kommer man inte våga det.. Det verkar ju planerat. Men jag har oxå tänkt som ni diskuterat att bara man har något o fästa den med så är den lätt och sno och ha användning av... Jag håller ögonen öppna mvh Jonas

  16. #16
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av kolven28 Visa inlägg
    Fan Pelle lider med dig. Det känns som om inget värre kan hända en... Har skaffat fjälla vid mobilia har ännu inte sovit här med NG:n och nu kommer man inte våga det.. Det verkar ju planerat. Men jag har oxå tänkt som ni diskuterat att bara man har något o fästa den med så är den lätt och sno och ha användning av... Jag håller ögonen öppna mvh Jonas
    Nu överdriver du Jonas. Värre saker kan hända.
    Trevligt med ny dam btw.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606
    Hehe.. Inget värre kan hända ens Bil.. Hirschgrillen är nog det käraste jag har på min Bil iaf.. Thx mvh j

Liknande ämnen

  1. Hirsch 3-delad grill eller MY12 grill på NG9-3
    Av vip-r i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-19, 01:33
  2. Hirsch honeycomb-front på 95 -00?
    Av Jonathani i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 19:09
  3. Honeycomb grill slut överallt?
    Av MaMa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 04:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •