Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sportbroms skivor fram EBC OG 9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    64

    Wink Sportbroms skivor fram EBC OG 9-3

    Hej, har en försiktig fråga angående broms skivor. Det har blivit dags att byta broms skivor på min 9-3 Aero-01 och jag såg på SP att EBC:s sportbroms skivor inte var så himskans mycket dyrare än original. Efter lite sökande på nätet så har jag förstått att det är en del diskussioner angående Green stuff beläggen, nämligen att dom inte ska vara mycket bättre än original. Nu hade jag inte tänkt starta några större diskussioner om beläggen men är ändå beredd att gömma mej bakom soffan om några sådana skulle blossa upp, hehe.

    Utan min fråga handlar mest om skivorna http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...m/ebc9320.html som har samma storlek som original men är slitsade. Blir det någon skillnad med dessa och original belägg eller kommer det bara att se typ lite häftigare ut. Jag menar någon mening med slitsade skivor måste där ju vara och ett alternativ är ju så klart att köpa original skivor och låta någon slitsa dem.

    Jag hade inte planerat att köpa några större uppgraderings bromsar eftersom att jag använder bilen som vardags bil förutom något varv på Ring knutstorp en gång om året, samt några vändor i Helsingborg på sena kvällar under sommaren.
    9-3 AERO-01
    900 SE Coupé-96
    http://www.garaget.org/CJnilsson

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    424
    Hade dessa skivor och belägg på min og9-3. Ingen större skillnad vad jag märkte. Kändes mer som att slitsningen hyvlade bort bromsbeläggen. Köpte greenstuff för att de skulle damma mindre, men det var jätte mycket ändå.
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    32
    Jag har ett par slitsade främre skivor som suttit på min numera sålda 9-3 aero -01. Knappt slitna, säljes för 700 kr. Skicka PM om det är intressant.

Liknande ämnen

  1. Bromsar + skivor fram NG 9-3 på 9-5?
    Av Mr Aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 13:21
  2. 9-3 SS -03, 04:ans skivor fram?
    Av jokke holmkvist i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 15:01
  3. Byta skivor fram 9-5 Aero -00
    Av adj i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 17:37
  4. Hur stora Skivor Fram !!! 9-3
    Av WoX i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 16:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •