Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Strypventil

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    457

    Strypventil

    Jag satt och kika på blocket och letade på trim och fick opp detta se länk http://fastcar.se/index.php?id_produ...roller=product
    undrar just om det är nåt att ha, om det funkar bra? Är lite novis på just detta. Kanske nån här kan skriva o berätta lite mer tack.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    772
    Medlem#
    7119
    Finns många trådar om pystrim, här är en http://forum.saabturboclub.com/showt...ht=strypventil
    Mitt råd är att du inte installerar en.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    244
    Det fungerar alldeles utmärkt! Beroende på vilken bil du skall ha den på givetvis. På og900 fungerar det hundra gånger bättre än skräpet APC. Stabilt ladd som inte svajar. Märkligt att många får total hybris när strypventil nämns, tyder på viss okunskap samt att inte ha testat
    själv.
    Om du nu har og900 eller äldre 9000 med LH så köp en sådan, installera en bra IC om du inte redan har en, ett bränslechip och börja
    med att ställa GLT på ca 0,45, ställ sedan laddtrycket på 1 bar och börja därifrån.
    På nyare bilar T5, T7 och T8 rekommenderar jag inte strypventil. Men på gamla är det en befrielse att att slippa APC skräpet som ändå aldrig gör som man vill.
    Jag har plågat min og900 med strypventil och 1,5 bar och aldrig haft ett haveri, bilen blir aldrig bättre än föraren!

  4. #4
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 672
    Medlem#
    8924
    Notera att trådskaparen har en ng900 och Trionic5. MIXTRA INTE MED PYSTRIM PÅ TRIONIC !!!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    457
    Okej jag tackar så mycket för all info om just detta, då jag får nog sluta tänka i denna bana i alla fall Men man lär sig alltid nåt genom att fråga....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •