Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab 9-3 03 Fönsterhiss, centrallås och styrningen till backspegeln fungerar ej

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Saab 9-3 03 Fönsterhiss, centrallås och styrningen till backspegeln fungerar ej

    Hej jag har nyligen köpt en Saab 9-3 från 2003, och tråkigt nog har fönsterhissen, centrallås och styrningen till backspegeln slutat att fungera i främre passagerardörren. Dock så lyser fönsterhiss knappen och låsknappen i dörren funkar men låser inte passagerardörren.

    Jag har kollat på säkring nr 8 och den är inte trasig, jag har även provat att nollställa allt genom att koppla bort batteriet 1 timme.
    Tråkigt nog fungerade inget av det, finns det någon som vet hur jag ska göra?


    Tack i förhand för hjälp

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Alla dom funktioner du nämner har en gemensam nämnare. Dörrnoden som sitter monterad i dörren och har hand om alla dessa funktioner. Det pratar sedan CAN-buss med resten av bilen. Gissningsvis är det något som hänt med den. Antingen något glapp eller trasig modul.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Alla dom funktioner du nämner har en gemensam nämnare. Dörrnoden som sitter monterad i dörren och har hand om alla dessa funktioner. Det pratar sedan CAN-buss med resten av bilen. Gissningsvis är det något som hänt med den. Antingen något glapp eller trasig modul.
    Okej modulen kan man bytta den själv eller är det som med stereon att den är låst till bilen?

    Dessutom har höger bak dör börjat krångla med på samma funktioner.

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Dörrnoden behöver giftas in med bilen.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Vanligt fel att den "stor" kontakten glipar isär lite.

    Lossa dörrsidan så ser man omgående om den sitter dåligt.

    Tryck dit kontakten och prova, liten gnutta superlim kan användas för att den skall sitta kvar.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Fönsterhiss/centrallås/backspegel ur funktion på en dörr NG9-3
    Av daek_78 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •