Sidan 2 av 16 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 309

Ämne: VARNING för Svenska Bil ÖSTERMALM!!! -uppdaterat 21/1

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Tolkar ditt mail till SAAB Direkt som att de hör till SAAB Automobile eller kanske snarare GM Norden AB eller vad de nu heter & att Svenska Bil är en fristående återförsäljare med rätt att sälja bla SAAB:s produkter.

    Läste just nu på Svenska Bil, Östermalms websida följande: "Hos oss får du rätt jobb gjort, till rätt pris. Och arbetet svarar upp mot alla krav du kan ha."
    Håller du inte med, KK?

    Desutom utlovas följande:"Vi har en bra mix av erfaren och ny kreativ personal för att möta våra kunders krav och förväntningar på ett fackmannamässigt och engagerat sätt."
    Fattar inte varför du bråkar med dem?

    Kul sida förresten, tror att din kompis "servicemustaschen" finns på bild liksom namn,bild & telefonnummer till diverse personer i ledningen så det kanske är dags att skicka även dessa herrar en kopia av brevet till SAAB Direkt.
    Hej,

    Ska nog gå in och kika på den där sidan... Jo, de verkar ha mycket "löften", t ex stod det på baksidan av nyckelkvittot om någon form av "Bil Klar"-garanti som skulle innebära att om bilen inte var klar på utlovad tid eller när de ringde så skulle man få a) lånebil, b) 300 kr kontant eller c) gratis skifte vinter-/sommarhjul.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    581
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av fuling
    KK:
    Har du testat Promotor?? (Åkersberga)
    Hej,

    Har ringt dem, men de gör enligt uppgift inga garantijobb.

    Mvh

    KK
    Låter mycket märkligt...! Har haft min där för garantijobb! Inga problem! Mycket servicevänliga och tillmötesgående. Dessutom får man lånebil om man säger till Hör av dig till Promotor igen så fixar det sig säkert.

    Ge inte upp! Lycka till!!

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  3. #23
    Nä tack jag vänder mig inte heller direkt till dem då jag en gång fick fel på bilen en vinter o bärgaren tog bilen dit.
    Då blev jag över 12.000:- fattigare....huvaligen.
    Tändkassett o vevaxelgivare o vad det nu var.....
    Dyrt som fan var det i alla fall.
    Jag har min favorit Svenska Bil vid Globen....o de mycket hjälpsamma Harri o Krister samt Svenska Bil i Märsta (JE:s Bil) o Pelle o Co.
    Mvh Eva

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Indianturbo
    Jag har min favorit Svenska Bil vid Globen....o de mycket hjälpsamma Harri o Krister samt Svenska Bil i Märsta (JE:s Bil) o Pelle o Co.
    Jo, stamverkstan är väl SB Globen, men den ligger ju numera på helt fel ända av stan. Därför tänkte jag testa en ny verkstad, men det fick man ju för...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #25
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av KK

    Hej,

    Ska nog gå in och kika på den där sidan... Jo, de verkar ha mycket "löften", t ex stod det på baksidan av nyckelkvittot om någon form av "Bil Klar"-garanti som skulle innebära att om bilen inte var klar på utlovad tid eller när de ringde så skulle man få a) lånebil, b) 300 kr kontant eller c) gratis skifte vinter-/sommarhjul.

    Mvh

    KK
    Jag TROR att de egentligen menar så här:
    a) lånebil:


    b) 300 kr:


    och med c), gratis skifte sommar-/vinterhjul byter de dina sommardäck på aluminiumfälgar till:


    ..fast jag kanske är onödigt pessimistisk?


    PS. Börjar vinet verka så vi kan göra vårt bilbyte? DS
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #26
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av LM
    PS. Börjar vinet verka så vi kan göra vårt bilbyte? DS
    Hittade inget vin som min fru sanktionerade att jag drack upp själv (= för dyrt... ) så det fick bli ett par Trappistöl (Chimay).

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av LM
    PS. Börjar vinet verka så vi kan göra vårt bilbyte? DS
    Hittade inget vin som min fru sanktionerade att jag drack upp själv (= för dyrt... ) så det fick bli ett par Trappistöl (Chimay).

    Mvh

    KK
    Blå eller röd? (Tror att det även finns en vit eller minns jag fel?)

    Skall helst avnjutas en ljummen sommarkväll på Grand Place. Där smakar också Kwak eller Tripel Karmeliet bäst har jag för mig.

    (Tur att jag inte har någon trappistöl hemma, då hade nog min helvita period tagit slut. Nu tror jag att jag kan hålla mig några veckor till så det blir 3 månader jämnt men sen får det nog räcka för den här gången.)

    Fortsätt ölandet så vi kan göra affär snart.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #28
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Blå eller röd? (Tror att det även finns en vit eller minns jag fel?)
    Det blev en blå och en röd. Hade ingen vit hemma.

    Egentligen är jag en Hoegardenkille...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #29
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    Tacka vetja HG Dahlsbil i Finspång.

    Är det garanti/goodwill = lånebil

    Vid service debiterar de 120 sek/dag +moms för bilhyra av en 9-5.


    /fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Jag sa ingenting till gubbj*veln.

    Mvh

    KK

    Hehe, no shit? Så svenskt! Du skulle hyvlat av honom på plats, som jag gjorde på Hard Rock Café Köpenhavn. Ska man inte dit nåt mer eller har affärer i horisonten, så kvittar det ju iallafall KK
    mvh Johan Kullberg

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    hmm det verkar vara många som råkat ut för dåliga erfarenheter hos vissa saab återförsäljare.
    kan vi inte skriva ihop oss och skicka in till saab om vilka ställen som behandlar kunderna som skit och ger deras bilmärke ett väldigt dåligt ryckte när det gäller service.
    eller rent av kankse skulle skriva till GM direkt för det verkar bara vara dem som har mod nog att rensa upp där det behövs även om dem gör lite väl dumma saker ibland
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Jag sa ingenting till gubbj*veln.

    Mvh

    KK

    Hehe, no shit? Så svenskt! Du skulle hyvlat av honom på plats, som jag gjorde på Hard Rock Café Köpenhavn. Ska man inte dit nåt mer eller har affärer i horisonten, så kvittar det ju iallafall KK
    Alltså, missförstå mig rätt. Jag käftade en hel del med honom. Jag menade bara att jag inte vinkade adjö och kastade slängkyssar efter honom när jag åkte...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #33
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Mustaschen kan ju inte ha vetat vilka kontakter du har, i så fall skulle han ju aldrig vågat bråka med dig:



    Mer fruktad än både Baltic Inkasso & Plus-Sverker tillsammans.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    371
    Hej,

    det som är väldigt tråkigt är ju att alla Svenska bilverkstäder skicker kunder som har mindre nödfall och ingen tid bokat till Ö-malm. Är ju enda 'hopp-in' stället. Blir ofta turister med.

    Var där en gång efter min bil som vanligt vid varje resa till Stockholm började krångla.
    De var så serviceinriktade att de efter min-tyvärr av erfarenhet nödvändig- begäran att stanna vid bilen lagade den ute i regnet
    I alla fall hade jag bättre kunskap om min bil än han som skulle fixa problemet. I slutet fixade jag allt och han bara assisterade.
    Betala fick jag såklart.

    I meckhallen var det förbjudet för kunder. Snacka om vilket intryck jag fick.

    Förutom Globen och K:K finns det ingen Saabhandlare jag har förtrående för i Stkhlm längre. Service skiter jag faktiskt i, så länge arbetet blir bra gjort. Annars är ingen kvar.
    Jag bor inte ens där...

    Geert
    900 Cab Aero 1993 / 2x 900 2.1i 1993 / 900 S 'Aero' 1993 / 900 CD T16 1985 / 900 CD T16 1984. Vardagen: MB S212

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Tjah....vad säger man...ännu ett bra exempel på Saabs urusla återförsäljarnät...

    Stå på dig KK, hoppas att det löser sig till det bästa!

  16. #36
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614
    Känner igen precis vad du upplevt KK. När jag själv jobbade nere på Östermalm så hade jag ett par kollegor som lämnade sina Saabar dit för service och annat, och de upplevde liknande saker. De tog betalt dyrt för felsökning och så hittade de inga fel eller så åtgärdade de ingenting. En kollega hade problem med sin 9-5:a, kom inte ihåg nu vad det var för fel men kundmottagaren sade att jomen det skall vara fixat, meken har tittat på det och åtgärdat det, och han sade okej och åkte tillbaka till jobbet med bilen. Och precis när han skulle svänga upp på Lidingövägen så uppkom samma fel igen. Har hört några andra incidenter som gör att man börjar fundera. Andra killen på jobbet han hade sin 9-5:a där på service och så hade de skrivit på fakturan att de fyllt en liter koncentrerad spolarvätska i tanken, och till saken hör att han kvällen innan hade fyllt tanken full, och uttryckligen sagt till kundmottagaren att de inte behövde kolla det när samme frågade om de skulle kolla trasiga lampor och spolarvätskenivå. Och samtidigt hade han sagt till om att han ville ha kylarvätskan bytt, och inte fan hade de bytt kylarvätska, men betalt hade de tagit för det. Själv har jag bara varit inne på Svenska Bil på Östermalm och handlat reservdelar till min maskin, och i reservdelsdisken har jag fått jättebra bemötande faktiskt. De killarna hjälper alltid till och är trevliga. Likadant på Svenska bil i Kungens Kurva och i Södertälje, killarna på reservdelar kan sin sak och kan ta kunder på ett bra sätt.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    241
    Nej jag tänker inte försvara svenska bil östermalm. Utan bara säga att dom gånger jag har haft med dom att göra så har det nästan alltid fungerat. Inga problem med goodwill, fri lånebil etc. och nästan alltid har bilen kommit ut i ett bättre skick. Utom den gången då lådan tätades om och bilen kom ut utan växel nr 5 och meken påstod att det var bara att slita in??? Chefen tog en sväng och konstaterade att femman var väck. Det tog dom en hel dag att få den lådan i synk.....


    Kort sagt, vänd upp och ner på dom (på ett trevligt, påläst och artigt sätt) tills du får rätt. Vänd dig till stationschefen på Östermalm, han är en trevlig prick (om han nu finns kvar) och han löser det mesta.

  18. #38
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Lyfter & undrar hur det går.

    KK>> Har du fått någon respons från SAAB-direkt eller kanske tom från Svenska Bil Östermalm?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #39
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av LM
    KK>> Har du fått någon respons från SAAB-direkt eller kanske tom från Svenska Bil Östermalm?
    Har fått svar från Saab Direkt att de vidarebefordrat ärendet till ledningen för Svenska Bil.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Uppdatering:

    - Har idag talat med platschefen för Svenska Bil Östermalm som ringde upp mig
    - De har i sin tur talat om för SB Täby, där bilen är bokad 25/11, vilka problem jag har haft med bilen och diskuterat hur det skall lösas
    - De har även ordnat så en kille från Pirelli kommer till Täby 25/11 för att inspektera mina P-Zero Rosso och bedöma om det är en reklamations-/goodwillfråga

    Förhoppningsvis kommer mycket att ordna upp sig, jag håller tummarna i alla fall...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Uppdaterat vevhusventilation 9-3og T7
    Av Erik Carlsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 23:42
  2. Uppdaterat Saab900turbo.com!
    Av Helios i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 00:35
  3. VARNING Svenska Bil Globen... U p p f ö l j n i n g!
    Av Elgen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 14:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •