Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Inbyggd mikrofon 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157

    Inbyggd mikrofon 9-5

    Vad innebär handsfreeförberedelse? Innefattar det en mikrofon i taket eller enbart en kabel fram?
    Är detta någon form av riktmikrofon? Generellt brukar ju "riktiga" handsfrees (originaltillbehör) gå att använda. Till skillnad mot de eftermarknadsstereos med inbyggd blåtandshandsfree jag använt.

    Har haft en kenwoord och nu en alpine, båda med parrot blåtandsmodul och extern mic. Båda helt obrukbara om du inte står still och talar rakt in i mikrofonen.

    Min tanke här är att om det finns en inbyggd mic i min 9-5a, att koppla in den på eftermarknadsstereon.

    Någon bättre vetande som gjort något liknande eller känner till denna mic?
    Eftersom det är en Saab-mic som fungerar med flera olika typer av handsfrees borde väl inte mikrofonens signal vara märkvärdig?


    --Edit--


    Har nu forskat lite i WIS och konstaterat att det sitter en mic med kabel dragen till ett kontakthus bakom stereon. Tänkte prova att koppla in micen och se vad som händer

    Kan någon vänlig själ hjälpa mig att tala om vilket kontakthus (hylsa?) och vilka stift jag ska använda för att koppla in mig på "18-poligt kontakthus nr 375"? Vet inte riktigt hur man tar reda på det i WIS?
    Senast redigerat av KoktGrus den 2014-01-26 klockan 21:06.
    9-5 Aero SC 2004

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157
    Kopplade in mig på mikrofonen med hjälp av kontaktstycke 12801584 och lämplig kontakt till stereon.
    Mikrofonen har tre stift. En högnivå, en lågnivå och en jord. Som standard är den kopplad på högnivå, men jag fick skifta till lågnivå för att det skulle fungera.

    Funkar betydligt bättre än mikrofonen som följde med stereon! Rekommenderas alltså!
    9-5 Aero SC 2004

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 11:37
  2. Inbyggd mikrofon i laptop som ekar i CS:S
    Av Travis i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 16:43
  3. Mikrofon Bluetoothtelefon 9-3SS -07
    Av sacke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 14:39
  4. HCB-300 och mikrofon i og 9-3 Aero Cab fung. Ej!
    Av claymore i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •