Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 9000 abs problem!

  1. #1

    9000 abs problem!

    Tjena! Jag och farsan var ute och bytte abs sensor på min saab 9000 2,0t -96 och allt gick bra. Sen nollade vi den med att ta loss minus polen på batteriet. sen när vi kom in och starta bilen så var abs lampan släckt och vi tog ett varv med bilen. Absen funkade skit bra och allt men sen från ingenstans så började lampan lysa igen och absen funkade inte mer. Jag och pappa var ute med tech2 idag och försökte läsa av den men den felkoden vi fick upp var 44222 permanent. har kollat runt lite men inte hittat någon om den koden.

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Tech2 brukar ju ge mer än bara en felkod, typ Permanent avbrott, hjulsensor, vänster fram? Fick du verkligen bara en kod och inget mer?

  3. #3
    jo fel av mig! stod någonting sensor höger fram skadad. men vi bytte den ju och typ 200 meter efter började den lysa igen :/

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 162
    Medlem#
    2555
    Det är inte en till abs-sensor som är sönder då?

    Hänt mig.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Mätte du så givaren du satte dit var hel? Bara för att den fungerade på bilen du plockde givaren från behöver inte innebära att den är hel längre, ibland är de sjukt känsliga. Det är egentligen inte givaren i sig som går sönder oftast utan det är oftast kabeln som är paj.

  6. #6
    har löst det nu! skämmigt nod så hade jag och farsan satt kabeln fel så den hade nött imot fälgen och nött sönder men farsan klarade av att skarva ihop den igen så och så satte jag dit den och nu funkar den utmärkt

Liknande ämnen

  1. Problem med min 9000
    Av SAAB SCANIA i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 22:49
  2. ABS-problem 9000 -91
    Av SaabAero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 22:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •