Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Eftermarknadsljus till SAAB?

  1. #1
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Eftermarknadsljus till SAAB?

    Funderade ett tag på om denna tråden går i Allmänt eller styling mm. men här hamnade den iaf.

    Varför finns det inga eftermarknadsljus till SAAB?? Blinkers visst, men som exempel skulle jag gärna haft Angeleyes på min 9-3a. Sen kanske röktonade bakljus som är godkända mm. Skulle vara riktigt fint om nån skulle haft det till salu men det finns ju ingenstans.

    Nån som vet varför diverse stylingföretag inte utvecklar nåt till SAAB? Det är ju trots allt en väldigt vanlig bil som många stylar.
    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367
    Själv funderat på det. Måste vara för liten marknad kanske

    T.ex. hova spottar ut stylinglampor till diverse bilar utan just saab.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768

    Re: Eftermarknadsljus till SAAB?

    Citat Ursprungligen postat av ReinO
    Funderade ett tag på om denna tråden går i Allmänt eller styling mm. men här hamnade den iaf.

    Varför finns det inga eftermarknadsljus till SAAB?? Blinkers visst, men som exempel skulle jag gärna haft Angeleyes på min 9-3a. Sen kanske röktonade bakljus som är godkända mm. Skulle vara riktigt fint om nån skulle haft det till salu men det finns ju ingenstans.

    Nån som vet varför diverse stylingföretag inte utvecklar nåt till SAAB? Det är ju trots allt en väldigt vanlig bil som många stylar.
    //Seb
    Hej!

    Kanske i Sverige ja.

    Men kolla utanför gränsen. Där finns det ju inte så många Saabar. Räcker ju att kolla den tråden som handlade om Saab spotting (stavning) när folk åker utomlands. Hittade knappt några alls.

    Så, ja. marknaden är för liten.

    Mina funderingar.

    Mvh Jonas.

    ps. fast angel-eyes går ju fixa endå
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt
    Anledningen till att det inte finns så mycket stylingsaker överhuvudtaget till Saab är att de är fulländade från fabriken.

    Skämt å sido, Saab är helt enkelt för liten tillverkare tror jag. Och vad gäller strålkastare och annat billjus så är det mycket regler och godkännande som säkerligen kostar allt för mycket med tanke på hur få delar som sedan säljs. Vita framblinkers till og900 tog ju ett bra tag innan de kom men är väl nästan det enda som finns i ljusväg som inte är saab original?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Eftermarknadsljus till SAAB?

    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    fast angel-eyes går ju fixa endå
    Jo jag har sett lite bilder på din bil faktiskt. blev riktigt bra. tror du att det är samma storlek på framljusen på 9000 och 9-3og? skulle vilja ha det som fan på min bil.

    Finns det nåt sätt alls som man kan tona bakljusen (bara det röda) och fortfarande köra lagligt?
    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

Liknande ämnen

  1. Vart kan man köpa gummimattor till OG9-3 till bra pris
    Av Pajjon i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-12-17, 13:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •