Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SS Aero -03 Köpråd

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165

    SS Aero -03 Köpråd

    Hej!

    Skulle vilja veta vad experterna tyckte om denna annons:

    http://www.blocket.se/goteborg/Saab_...63569.htm?sa=1

    Ser oerhört fin ut enligt mig. Finns större bilder på bilförsäljarens sida. Lite frågor dock hade jag.

    Är det några större skillnader på 03ans årsmodell jämfört med -04 och -05? Tänker mest att det är den första versionen av SS Aero.

    Är det samma kjolpaket på alla Aeros (03-05)? Kanske bara är jag men tycker att vissa Aeros har något bredare och större kjolpaket än just denna modell.

    Vilken typ av stereo är det i denna modell? Denna ser inte ut att ha någon navigation, betyder navigation att det är den största stereon i?

    Kan ni tyda hur många växlar bilen har? Ser ut att vara 6 växlad men kan ha fel.

    Slutligen, är detta en bil värd att åka och kolla på ? Allt verkar ju stämma. Bra pris, verkar vara en bra bilförsäljare, bra servad, ny besiktigad osv..

    Uppskattar verkligen svar från er! Frågan är om man hinner köpa den innan den blir såld. Brukar gå fort för det priset.

    Med vänlig hälsning

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 049
    Medlem#
    7998
    Är det samma kjolpaket på alla Aeros (03-05)? Kanske bara är jag men tycker att vissa Aeros har något bredare och större kjolpaket än just denna modell.

    Nä.. Den där har aero-kjolar.

    Vilken typ av stereo är det i denna modell? Denna ser inte ut att ha någon navigation, betyder navigation att det är den största stereon i?

    Nej, den har inte navigation. Och navigation behöver inte betyda att det är största stereo paketet.

    Bilen ser riktigt fin ut på bilderna
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Ser ju fin ut så långt. Och den har xenonljus, vilket jag anser är ett absolut måste på ng9-3. Halogenljuset på dessa bilar är bedrövligt. Stereopanelen är iaf ICM2, den vanligaste modellen. Sedan kan den finnas med olika ljudpaket, SS150 eller SS300. Du kan läsa mer i FAQ om ljudsystemet. Kjolpaketet är det vanliga aeropaketet med vinge på bakluckan. Det har funnits ett kjolpaket som ser ut ungefär som aeropaketet men på steroider. Lite svulstigare, framförallt "knölarna" som sticker ut framför och bakom hjulhusen. Det var ett tillbehörspaket som jag har för mig hette "Pro Performance" eller nåt liknande. Tror det var vanligare på andra bilar än Aeron eftersom Aeron redan hade ett bra paket.

    Jag tycker det ser ut som 6-växlade lådan på växelspaksknoppen. Det tycks gå ut ett växelläge till åt vänster där uppe när dom "tar slut" där nere. Alltså för backen.

    Edit: Såg nu att den finns i min hemstad, Kungsbacka. Är det något speciellt du vill ha kollat så har jag nog möjlighet. Annars är du välkommen att hälsa på här själv.
    Senast redigerat av Vfr den 2014-01-25 klockan 01:04.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av aik Visa inlägg
    Är det samma kjolpaket på alla Aeros (03-05)? Kanske bara är jag men tycker att vissa Aeros har något bredare och större kjolpaket än just denna modell.

    Nä.. Den där har aero-kjolar.

    Vilken typ av stereo är det i denna modell? Denna ser inte ut att ha någon navigation, betyder navigation att det är den största stereon i?

    Nej, den har inte navigation. Och navigation behöver inte betyda att det är största stereo paketet.

    Bilen ser riktigt fin ut på bilderna
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Ser ju fin ut så långt. Och den har xenonljus, vilket jag anser är ett absolut måste på ng9-3. Halogenljuset på dessa bilar är bedrövligt. Stereopanelen är iaf ICM2, den vanligaste modellen. Sedan kan den finnas med olika ljudpaket, SS150 eller SS300. Du kan läsa mer i FAQ om ljudsystemet. Kjolpaketet är det vanliga aeropaketet med vinge på bakluckan. Det har funnits ett kjolpaket som ser ut ungefär som aeropaketet men på steroider. Lite svulstigare, framförallt "knölarna" som sticker ut framför och bakom hjulhusen. Det var ett tillbehörspaket som jag har för mig hette "Pro Performance" eller nåt liknande. Tror det var vanligare på andra bilar än Aeron eftersom Aeron redan hade ett bra paket.

    Jag tycker det ser ut som 6-växlade lådan på växelspaksknoppen. Det tycks gå ut ett växelläge till åt vänster där uppe när dom "tar slut" där nere. Alltså för backen.

    Edit: Såg nu att den finns i min hemstad, Kungsbacka. Är det något speciellt du vill ha kollat så har jag nog möjlighet. Annars är du välkommen att hälsa på här själv.
    Uppskattar all hjälp från er men precis när jag skulle ringa försäljaren så försvann annonsen från blocket.. Jag var alldeles för långsam. Får vara snabbare nästa gång!

Liknande ämnen

  1. Köpråd: og9-3 Aero Cab 00-02
    Av skutte i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •