Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab 9000 A50 Track/street

  1. #1

    Saab 9000 A50 Track/street

    Tjena.

    Detta är lite Copy/paste då främst jag skriver till annat onämnt saab-forum men tänkte mig att det skulle vara trevligt att dela med mig till er också.

    Jag håller på med att få ihop en lite mer bantrevlig variant av en Saab a50 2.3 -97



    Målen till våren 2014 är:
    -300+ etanolhästar
    -tillräckligt styvt chassie för att kännas som en sportbil
    -100kg mindre vikt
    -Foliering, lite sponsdekaler, och annat trevligt

    Höst spec 2013:
    -"hemmasnickrat" 260 Etanolhästar på T25 snurra
    -2,5' catback
    -Kalluftsfilter
    -PPF 680cc spridare
    -Rolleslitz slitzade originalskivor
    -Ferodo Sport belägg


    kommer dumpa en massa uppdejts från runt november 2013 till nu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Ålrajt! Första updejten! Och den ser ut på bild iaff att den är ambitiös tycker jag! Precis vad sponsorerna vill!

    Kan beskriva lite mer utförligt vad jag håller på med då. Jag bygger om min 9000 för att få den i klass med de bilarna jag är lite mer van med, altså s13 och mitsubishi Evo 1 som man ägt innan och har fått en tappa aptiten för "billiga" japsar då de varken är billiga eller hållbara.
    Så det fick bli en bil som är billig att köpa, billig att äga, billig att trimma, och *host-hållbar-host-växellåda-host*.

    Innan opelkarosserna byggde saab chassien som kunde tåla ordentligt med stryk, och med de vanliga modifikationerna får fram en duktig väghållning och motorprestanda. Så av de själen fick det bli en Saab-Saab och inte en opel-saab.

    But I digress.

    Min saab ska bli en ordentlig streetbil med respektabel prestanda både rakt fram och i svängarna, och det kräver ju en del modifikation när utgångsobjektets egenskaper är inget annat än "lite slappa". Detta ska även göras så billigt som möjligt i relation till hur bra det kan bli.

    Hur som, här kommer min uppdejt.

    Såhär ser det ut i dagsläget. Jag har nyligen bytt toppackning (fy helvete att göra det på en sidställd motor) och startat upp den för att se att den snurrar som den ska. Jag har även stoppat i en TD04HL-15T från en 9000 Aero.


    __________________________________________________ _____

    Speedparts svarta fjäderbensstag.


    Redan skitigt och sådant. Där nere till höger på bilden ser du även den sämsta bussningen jag sett. Den borde hålla motorn på plats, men det gör den inte. Ska bli en ny när jag orkar punga ur 500kr för en sådan i polyuretan. Rena bedrägeriet att betala så mycket för en bussning, oavsett om det är gummi eller poly.
    __________________________________________________ ____

    Såhär ser det ut på vardera sida av framvagnen. Bytt dämpare och fjädrar till lite sportigare variant. Finns som kitt som är snorbilligt jämfört med bilstein och koni-alternativen på www.chassit.se



    bara Liiiite skitigt. När det blir varmare ute så ska jag gå loss med diskborsten i hjulhusen.

    Där ser du även mina slitzade skivor. Jag köpte detta kitt som gjordes av Rolleslitz där alla skivor + sportbelägg kunde beställas för runt 3000kr. Jag skulle dock helre viljat ha köpt av Cenny från TDRacing Då man då får för ungefär samma pris pulverlackerade nav på skivorna så man slipper titta på rost. Detta är en STOR rekommendation att köpa till din 9000 för det gjorde under för mina problem med broms-fade vid hög belastning.

    Ni ser även stålomspunna bromsslangar Från HEL. som bara sitter som förlängare till oket för att oket inte ska vara i vägen och inte ska läcka bromssolja när jag meckar.
    __________________________________________________ ____

    Klämde även med en bild på bakvagnen som jag hade hunnit göra innan jag kom på att jag kanske ville dokumentera mitt jobb och dela med mig till massa okänt folk på nätet



    Ni kanske själv ser skillnaden på kvaliteten på det som jag hann med att rostlaga innan jag tappade motivationen :P

    Även mitt tryne kom med på bild!
    ________________________________________________

    Gamla t25:an. Var till min stora förvåning bytt!


    Hade absolut INGET glapp! Gjorde mig glad för då kunde jag glädja mig med att när någon saabentusiasts turbo rasar (som de tyvärr brukar göra, för man köper boxar från företag som inte kan optimera) så kan jag rulla in som en gudagåva med min saab och hålla turbon i näven och säga "whaddup".
    ________________________________

    Två bilder här!



    Där har vi insidan av framkjolen. Dom brukar ju lossna på 9000 så jag pillade isär hela fronten (vilket på denna var riktigt jävligt, krockbalken var satt fast i kjolen med 30 torx. Skruvade ihop kjolen med lite motorbultar och muttrar från en ca18det vilket på Nissa-nspråk innebär en 200sx s13. Det blev nästan att använda gummitätningar från motorns topp till att använda som mutterbrickor "improvisation är uppfinningens moder" eller hur det nu var.

    Den uppmärksamma personen kanske märker att det är insidan av min framkjol och min front som är utan krockbalk. #YOLO

    Tänkte köra utan för att reparationskostnaden av ett eventuellt besök av träd skulle vara större än kostnaden att köpa en till 9000. Där sparade man lite vikt.
    __________________________________________________ _________

    Räcker väl för idag. So tired!
    Nu blir det att få ihop resterande av framvagnen med de nya bussningarna etc., slänga på lite skyddslack på bulthål lite här och var i fronten, rulla lite med bilen på gatan utanför huset för att se att allt lirar och mappa för den nya turbon.

    Slut för idag.

    - - - Uppdaterad - - -

    Peanut butter update time.

    Framvagnen har blivit ihopskruvad och bilen har rullat för första gången på tre månader! Tyvärr glömde jag ta bilder på den korta (10 meter) resan den gjorde, så tyvärr inga bilder på hur låg och ball bilen såg ut med sina 15 tummare.

    Motorn stod dock på i en kvart och fick ryka bort alla oljerester som hade hamnat på grenröret och downpipen, inga läckage någonstans!
    __________________________________________________ _____________

    Nu står bilen på pall igen i garaget.


    Ser helt okej ut faktiskt. Skulle varit trevligt med en pulverlack, men sådant har man inte råd med!
    _________________________________________

    Denna bussningen hittade man till motorfästet också. Förklarar ett och annat till varför bilen beter sig som den gör vid gaspådrag...



    Måste fan göra plats i budgeten till nya. Ser inte klokt ut!
    __________________________________________

    Tog akten i att tvätta en skärm för hjulhuset.



    Kom på att det var lite osmart att göra mitt i vintern så jag gjorde bara en. Lite svårt att få bort skiten utan rinnande vatten :P så dom skruvas inte på tills våren.
    Så fort det blir plusgrader så kommer högtryckstvätten fram så jag slipper titta på detta varje gång jag ska in under bilen.
    ________________________________________________

    Klämde på den nya vänsterskärmen för att jag var lite nyfiken.


    Lite fel färg kanske?
    _______________________________________________

    Jadu, nu är det inte så mycket mer att göra på utsidan av bilen mer än att lufta bromsar, då jag ska foliera bilen innan jag skruvar på fronten.

    I alla fall. Jag har spånat lite på idéer på folieringen. och tänker antingen helvit foliering eller att ha lite orange på bilen med: Spenderade lite mer tid än vad jag vågar erkänna på detta. Kanske inte lika mycket orange som min fina paint-ritning visar.
    Men det ger en humm om vilken riktning bilen ska gå emot. I alla fall, jag orkar inte bortförklara mig mer om det :P Lite idéer skulle uppskattas angående detta iaff!

    Det var väl allt för denna gång. Nästa update kommer innebära konstruktion av kablar och diverse kontakter för att mappa bilen och få det undanstökat!

    ...fyfan vad skitigt allt är.

    - - - Uppdaterad - - -

    Uppdejt!

    Ödet har serverat mig igen. Och på menyn står vad jag misstänker är ventilsallad. Något är sönder iallafall. Men först lite trevligare grejor.

    Veckan började med att jag skulle mappa min nya box så jag kunde köra med den nya turbon. Det slutade med att jag grillade tre boxar på en kväll. Jag skulle misstänkt det från början för att jag och elektronik.. hrrrm, jag och.. saker, sällan hittar saker gemensamt. Men räddningen kom genom Mangs, som genom sina magiska fingrar gav mig två fina färdigmappade boxar. Han rekommenderas starkt för dem som inte vill ge 2300kr för fem minuters jobb.
    Senast redigerat av eddhedd den 2014-01-22 klockan 15:53.

  2. #2
    Men innan jag skulle ut och prova dem så stod en rätt viktig sak på listan, nämligen mina bussningar till motorfästena.


    Dessa var mina "fästen". man kunda vicka på motorn när dom satt i.
    ________________________________________


    Knäppte även en bild på min jätterena motor. Åmar att det är så jäkla kallt ute så man inte kan göra något åt detta.

    ___________________________________________


    Inget känns bättre än att ha rätt verktyg vid rätt tillfälle. Pressade ut de gamla bussningarna utan problem!

    __________________________________________


    Jämförelse av de gamla mot de nya neonblåa bussningarna (UBER REJS YO)

    ______________________________________________

    Jag fick också för mig medans man ändå har grejerna nere, att måla motorfästena! Här kommer en före- och efter-bild. (höhö, "förebild")




    Mummsfillebabba!


    ______________________________

    Sedan till vad som precis hände. Jag skulle ut på gatan och provköra den nya boxen + att för första gången på tre månader att köra bilen. Och sedan sist så har bilen fått i sig en ny turbo, sportdämpare o fjädrar, ny toppackning, och ny box. Så man var inte lite orolig att något skulle gå fel. Men efter ha kör ut på gatan och märkt att bilen spann på fler än hälften av dess fem växlar så hojtade man av glädje! (och var lite medveten om att man hade FWD) Men så klart måste något gå fel. Och det gjorde det. Bilen började ticka som tusen apor med skrivmaskiner, och det enda jag tänkte då var -"kedjespännarjäveln". i låga varv och försiktigt försökte man ta sig hem, men ack o ve, bilen dog.

    Väl stannad så försökte jag starta bilen igen, men till min stora fasa så snurrade startmotorn, men hörde inget annat. Altså hade bilen tappat allt komp...

    Nu har jag gått hem, (hela 30 meter!) och det finns två scenarion i mitt huvud. Det som låter mest troligt är att kamkedjan har hoppat av eller gått sönder, eller att kugghjulen till kammarna har gått sönder. Jag misstänker det första. Och om det är fallet, så kommer jag rycka ur motorn ur bilen.

    Så nu står bilen och skäms, väntar på far att komma hem så man kan ta den de 30 meter minimal uppförsbacke till mitt hus och in i garaget. Växellådan verkar hel iaff! :P




    Jag är bara glad att jag har haft tre andra bilar som har varit minst lika jävliga när man pillat med dem. Då är man mentalt förberedd för sådanthär. Det, och att få rycka ur motorn hade gjort mitt liv jävligt enkelt, iom jag då har möjlighet att fixa motorn utan att behöva dra handen ur led för att komma åt.

    "Ain't no rest for the wicked, money don't grow on trees"

    I andra nyheter har jag beställt hem en kilrem för att slippa AC-kompressorn!

    - - - Uppdaterad - - -

    Liten uppdejt:

    Har kollat motorn under ventilkåpan och kan ej hitta fel. Dock hör man olja cylindrarna när man drar runt motorn. Så nu har jag bestämt mig för att rycka ur motorn! Blir antagligen motorbyte men jag ska dock faställa felet så jag är säker på att det inte var en spikning, fallerat oljetryck, eller dyligt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Uppdejt-dags! Kunde inte hålla mig från att skriva då det börjar bli en del.

    Dag 1:

    Ännu en gång såg bilen ut såhär


    Idag på schemat har vi borttagning av toppen igen för felsökning av vad som står fel. Bilen har som sagt inget komp. Kedjan sitter bra, och är nollad rätt. Kolvarna ser bra ut när man kollar genom tändstiftshålen. Så det bli helt enkelt att lyfta av toppen och ta en titt.

    Och kanske tvätta motorn!?



    ___

    Till slut var toppen avplockad:





    Bilderna gör ju det se lite värre ut. Det såg helt okej ut, både ventiler, packning och block. så uppenbarligen var något annat tok.

    Så jag sprang in och frågade garaget vad det kunde ha varit, och fick svaret att på baksidan av kamdrevet sitter en pigg som håller kamdrevet på plats mot kamaxeln så axeln snurrar. Jag kollade lite snabbt och detta var fallet. Samtidigt tog jag inte en bild innan jag slängde drevet...

    Då inspekterade jag ventilerna extra noga och även kolvarna. Jag hittade detta på kolv 3:


    Wehey! tänkte jag och kollade ventilerna på toppen:



    Tycker det ser helt okej ut, som tur är. Dom stänger och öppnar okej och verkar inte läcka. Så då var det bara att skruva tillbaka allt på plats och vänta på beställningen av det nya kamdrevet för att testa att toppen fortfarande mår bra...

    ___________________________

    Dag 2:

    Fick på toppen igen. Slängde även på en kortare kilrem för att slippa AC-kompressorn!

    Fyfan vad trevligt!
    ___

    Tvättade även motorn så jag kunde slippa titta på oljerester från körda ventilkåpspackningnar.



    ___

    -Bättre att göra något jobb än inget, tänkte jag och slipade emblemen på toppen

    Före:

    Efter:



    __________

    Dag 3. (Idag)

    Putsade en jäkla massa i motorrummet och stoppade tillbaka det mesta av grejorna runtomkring motorn i väntan på ett nytt kamdrev. Lackade också några smågrejor svart.





    Någon kanske undrar varför det sitter en offer-anod som ska sitta på en båt, på min topp? Jo, det är för att far fick den briljanta idéen att använda den som plugg för en oljekanal i toppen. Kanalen används på Saabar med autmatlådor, men är pluggad då på manuella. Denna plugg får för sig att i 9 fall av 10, att läcka. Tanken han hade var att kapa till den så den ser okej ut, och sedan limma fast någon slagt plugg mot kanalen. Det kanske kan se bra ut?



    Ser nästan nytt ut







    Så ser det ut i skrivandes stund. Jag hoppas få kamdrevet på måndag, och förrutom att skruva på det sista runt motorn och fronten så kan jag bara rulla tummarna. Får leta fram min farsas gamla playboytidningar eller något, om han nu har några.

    Även på G in är en Walbro 255 Lph bränslepump. Jag kände att 300 hästar på etanol kanske är att ta i på originalgrejor. Saab är bara så jäkla smarta att man måste pilla ner hela bränsletanken (som för tillfället har 20 liter e85 i sig) för att byta saker. Kan väl också slänga på ett nytt bränslefilter då med, där saab var lika smarta och satte det ovanför tanken. 30k på mätaren och jag tror inte bränslefiltret har sett ett enda verktyg sedan bilen rullade ur fabrik.

    - - - Uppdaterad - - -

    Liten update.

    För första gången sedan jag förstod hur kul man kan ha med eld och krut så har jag fått för mig att förbanna jul och nyår. Mest för att min 400 kronors kamdrev verkar ha blivit bortglömt i något mörkt hörn av den stora maskinen som kallas "posten". Den beställdes den 25:e, fick sms att den var skickad från Speedparts den 26:e, och nu har jag haft migrän under gårdagen så jag orkar inte stressa omkring och leta upp den ansvarige till detta och slå denna person i pannan med en träslev.

  3. #3
    Så jag har behövt bli lite kreativ med min energi under det nya året.

    Jag slipade lite tryckrör och vattenkylare så de blänkte lite fint, drog nya kablar till min tutknapp, som jag under sommaren rev ur i vrede över hur jävliga saab måste vara med att bygga det så jäkla "bra" att det enda man kan göra är att göra det värre, och till slut rensa inälvorna ur dörrarna bak.



    Lite rensat


    _____________________________

    och min jätteambitiösa och proffsiga fix för att hålla bakrutorna stängda.


    _________________________

    Inälvorna. vägde kanske inte så mycket som man skulle "vilja" för att kunna nå sitt 100kg mål, men många bäckar små.


    _________________________

    Blankare än sist. Notera servooljan på ventilkåpan.Styrservon lite väl överfylld, så det sprutade lite när man vred på ratten när man meckade tutknapp.


    ________________________

    Och till slut, allt jag ryckt loss från bilen. Det är allt från dörrarna bak och AC.


    Notera att jag inte räknar med reservhjul, eller krockbalk, då dessa redan har blivit kolaburkar eller Volvobilar. Sedan när soffan bak och framstolarna är ute så lär man vara rätt nära 100kg. Sporthinkar kommer ju in till slut.

    På tal om sportstolar! Biltema har börjat kränga sådana! Vet inte om jag ska vara glad eller springa för mitt liv! Kostar 900 spänn styck för den med fast rygg, och då ingår glidskena och fästen! Den 15-16 Februari kommer dessa in till biltema haninge, så då kommer man se två immiga fläckar på glasdörrarna från mina näsborrar där jag väntat vid öppningstid!

    - - - Uppdaterad - - -

    Snabb uppdejt. Nu har posten äntligen hittat mitt kamdrev. De hade uppenbarligen haft någon brand i sina servrar så de tappat bort en del paket. Tomten gillar tydligen inte konkurens, tror han skickade några "presenter"

    Det leder till att jag misstänker att min bil kommer vara igång imorgon, om man förutsätter att min topp inte är helt jäkla körd, vilket den sannolikligen är. MEN! om den fungerar ordentligt så kan jag äntligen skruva ihop bilen så den står med allt på plats!

    Jag beställde även för en kvart sedan en rulle foliering till bilen! Matt-vit! Tanken är sedan att ha lite oranga klistermärken m.m. i stil med detta. Känner mig något pliktig att nämna min sponsor TDRacing som jag beställde ifrån

    I helgen kommer även en medlem från STCS som ska få sina dämpare och fjädrar bytta, och pengarna jag får för det jobbet kommer gå direkt in i sparkontot som är markerat "bilfan", så jag äntligen kan använda mina egna pengar och inte päronens. (det finns något skämt om Grekland och EU här men kan inte till det ordentligt.)
    Senast redigerat av eddhedd den 2014-01-22 klockan 16:16.

  4. #4
    Glorious Update!

    Idag har jag äntligen fått ihop och startat bilen ...igen! Men inte utan bekymmer.


    Äntligen fick jag hem mitt nya kamdrev så jag fick ihop toppen. Jag var mycket förberedd på att jag inte skulle ha något vidare komp på cylinder tre. Så jag tog mig an att försöka komptesta med en sådandär testare med en gummiplugg som man sätter mot tändstiftshålet, som kräver att man trycker rätt hårt för att inte luft ska smita förbi när man snurrar motorn. På ett jätteseriöst och inte alls ostabilt sätt så använde jag en bräda, och 15kg tryckplattor. Hur jag gjorde sedan går jag inte in på, för jag är så stolt över min lösning att den får förbli hemlig.

    Hur som helst fungerade detta (som jag var helt säker på att det skulle gå), och jag tog denna bild:



    Fack you haters! (inte för att jag hade några som hejtade, men ändå.)

    Jag vet inte om det ska vara 8.5 eller 9 bar, men det är bättre än fem. Får be till den allsmäktige Allah att det håller.
    _____________________



    Gissa vilket kamdrev som var nytt. Jag märkte att sist jag satte på kamdreven så satte jag inte fast dem ordentligt, så de inte var dittryckta på kamaxeln på rätt sätt. Jag är inte den första som gjort det felet...
    _________________

    Sedan var det bara att fortsätta skruva dit saker. Jag hade fått för mig att ta bort vattenpumpen innan, men jag minns inte varför. Hur som helst så gick något fel, för när jag höll på fylla på kylarvatten så blev jag helt plötsligt en ofrivillig gud, för jag hade helt utan att försöka, skapat en insjö i mitt garage.

    Das problem:



    Jag hade delvis glömt en gummipackning på det röret, och så hade den böjt sig så den inte gick in i vattenkylaren ordentligt. Så som den bortskämda bil min saab är så sa den "NÄH" och som en ungjävel (Oh, numera ska jag kalla den det!) puttade den ifrån sig sin föda och slängde den på marken. Då blev jag lite sur, och mådde diverse andra negativa känslor. För jag har dåliga minnen sist jag bytte vattenpump på han, så hade delvis min händer haft lingonvecka, jag var också pisstrött på att mecka för att ALLT på vattenpumpen sitter så jävla dåligt till. Att få av och på remmen är svårt, att nå de två skruvarna som håller pumpen är svårt och att skruva på banjobulten till vattenkylningen av turbon sitter bakom grenröret och turbon (a.k.a svårt).

    Men några extra långa stunder och ett enstaka vrål av ilska så hade jag fått allt på plats igen, och efter några små farthinder senare så hade man fått ihop motorn och ha den startklar.

    Och starta, det gjorde den utan problem! och man vart jäkligt glad när man inte hörde något tickande eller ojämn gång från cylinder tre!

    Måttligt, (och då menar jag måttligt) nöjd med både ungjäveln och mig själv så tackade jag garaget för idag. Så imorgon skruvar jag fast högerdäcket och förbereder mig för att foliera bilen, och kanske hitta på något till man kan göra, som inte framkallar ångest, eller hål i plånboken.

    ________________

    Jag kan äntligen raka mitt skägg! När jag inte har min bil i brukbart skick så rakar jag mig inte. Jag har ingen särskild anledning, men det är väl så jag fokuserar på att få ihop bilen.



    Se så glad jag är! Hejdå, luffarskägg á la Krigsförbrytare!
    __________

    Jag köpte också det obligatoriska dekaltrimmet:



    Jag letar även efter 17 tums fälgar för runt 2 lökar. Även en 3 tums downpipe med eller utan katt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Var ute och prov"körde" den utanför gatan nyss. Allt verkade okej med tanke på omständigheterna. Den startade som jag förväntar mig av en etanoldriven saab i minusgrader. Jag lät den puttra i några minuter så jag lät den värmas innan avgång och när jag var nöjd med alla diverse tick och vibrationer som motorn avgav så rullade jag iväg. Då jag har sommardäck och det är ett lager snö så kunde jag inte köra så snabbt, och fick nöja mig med några hjulspinn vid fullgas.

    Däremot hände något som jag verkligen hoppas var pga kall motor + att sprutet inte har adapterat nog. jag lyckades hjulspinna upp till runt 5000 varv och 1 bar ladd, så dog motorn. Jag misstänkte att det var en tryckslang som gick, men inspektion under huven visade att allt satt på plats. Motorn startade igen utan problem och jag rullade försiktigt hem igen med svansen mellan bena.

    Jag är rätt säker på att det var boxen som sa ifrån för den inte skulle skada motorn. Som tur är sprutet modernt nog att lära sig av sina misstag. Dock kan jag ju inte "köra in" boxen även om jag hade haft vinterdäck. 450+nm kan man inte riktigt gallopera i detta klimat.

    Det verkar inte vara pga den eventuella skadan på mina ventiler, då den varvar okej när man inte fullgasar.

    No more winter for you, little car.

    - - - Uppdaterad - - -

    Var ute och provkörde på grundladd. Det gick så nära perfekt man kunde komma. Däremot har ett problem uppstått med magnetventilen på. den slår i 1.47 bar (eller vad originalmappsensorn nu klarade av). Däremot mellan 5-6 tusen varv laddar den som den ska. Behöver jag kanske en vassare boost request mapp? eller är det wastegaten som inte gillar originaldownpipe? Kanske lite av varje skulle jag gissa.

    Går som fan också. Känner att jag behöver ordentlig diff om jag ska köra på blöt asfalt igen. låter riktigt najs också, man hör hur turbon jobbar och har sig

    - - - Uppdaterad - - -

    En liten bild-uppdejt!

    Jag rullade ur bilen ur garaget idag för att far skulle få in bruks-quattron i garaget för byte av bromsskivor och belägg. Så jag passade på att ta lite bilder medans ljuset tillät mig. Den står utan downpipe, för jakten på en ny och bättre är i full rulle!







    Jag hittade även dessa under isoleringsmattan under huven. Undra vad de är? Den i mitten har jag ett minne av att jag gjorde igår, men inte de andra...





    Tråden är nu "aktuell"
    Senast redigerat av eddhedd den 2014-01-22 klockan 16:17.

  5. #5
    ännu än pytte-updejt.

    Jag inhandlade mig ett par 17-tummare! Var så pass billiga så jag var tvungen att slå till! Behöver lite kärlek och nya sulor innan de är tipptopp, men jag är nöjd

    Provmonterade på vänster fram. sitter 40 profil på dem just nu, inte riktigt min smak med så låg profil, men de är bra snyggare än de gamla! Kommer satsa på 45 eller 50 om jag vill vara lite snällare mot kugghjulen som leder jaktflygplanets kraft till hjulen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-11-04, 20:44
  2. 9-5 Track Day SuperSport edition!
    Av manneman i forum Projekt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •