Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: vart köpa kolvringar b234

  1. #1

    vart köpa kolvringar b234

    Hej

    Planen ligger i att köra t5 botten i min 9-5:a och har fått tag på en bottendel med vev,kolvar å stakar i. Tanken är ju att byta alla slitdelar och hona och fixa den fin och så på med befintlig t7topp etc.

    Problemet är att jag inte hittar någon stans där man kan köpa ny kolvringar till b234 kolvarna. speedparts har "tillfälligt slut" finns det att köpa för rimliga pengar någon annan stans?


    Mvh jocke

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    http://www.maptunparts.se/motordelar...-9-3-9000.html

    Inte original men har eftermarknadsklassning enligt maptun och då skall det uppfylla kravet för original också fattar jag det som. Annars så har ju säkert din saabhandlare möjlighet att ta hem original om det är jätteviktigt att det är original.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  3. #3
    Tack, kollade där men måste missat tydligen
    Vet inte om det skiljer något på kvaliten men känns inte som att saab skulle ligga i den prisklassen riktigt...

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Citat Ursprungligen postat av jokko23 Visa inlägg
    Tack, kollade där men måste missat tydligen
    Vet inte om det skiljer något på kvaliten men känns inte som att saab skulle ligga i den prisklassen riktigt...
    Kolvringar till T7 ligger ju runt 1000kr på maptun så saab kanske har ett pris på typ 1300kr? :P Forska lite först om NPR-Europe har bra kvalité på deras produkter. Borde ju finnas källor någonstans. Jävligt surt om man monterar någonting inuti motorn som sen havererar efter 1000 mil och man får plocka isär allt igen. ^^
    Saab 9-5 2003 2,3T

  5. #5
    Ja man vill ju självklart inte vara dumsnål på sånna bitar som är så pass kritiska, men samtidigt finns det just nu en gräns för vad jag är villig att betala, allt i förhållande till att smidda kolvar numera "endast" kostar 5tusingar. Men vill ju givetvis komma undan så "billigt" som möjligt med t5 grejer då smidda känns lite överkurs då det inte kommer vråltrimmas, men skiljer det inte mer än en tusing i slutändan så blir det väl så ändå..

    Men tillbaka till kvaliten så såg jag även att kyrkmotorsport säljer ringar billigt men samma där, hur är hållbarheten... Såg nu att även dem va NE ringar fast för endast 545kr.... det är ett riktigt lockande pris de, Fan att det ska va så svårt jämt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Hittade inte mycket info om npr på google heller vilket inte gör saken lättare!
    Frågan är ju vad man kan tänkas få för svar om man mailar maptun och frpgar om deras ringar!
    Antar att dem bara säger att de är bra typ, dem vill väl sälja precis som alla företag kan man tro..
    Senast redigerat av jokko23 den 2014-01-20 klockan 21:13.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    ringar från NPR säljs ju även av svenska motordelsgrossister så att det skulle vara dålig kvalitet kan man nog utesluta helt.

  7. #7
    Jaha, då är problemet löst med andra ord! :P
    Tack alla!

Liknande ämnen

  1. vart står motor nr? tex b234
    Av saalex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 11:49
  2. Värt att köpa 900 Talladega
    Av DonJonaso i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 22:19
  3. Vart kan man köpa kolfiber huv?
    Av MyGGaN76 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 12:47
  4. Vart tog og900an med B234 motor vägen?
    Av 900 Power i forum Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •