Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bagageluckeproblem 9-3sc

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Arvika, Värmland
    Inlägg
    313

    Bagageluckeproblem 9-3sc

    Tjenare, har lite trubbel med min bagagelucka. Den vill inte låsa sig och det fungerar heller inte att låsa upp den med knappen på luckan. Till saken hör att det har varit väldigt kallt och snö har smällt och sen frusit till is runt luckan så först fick jag inte upp den över huvud taget men nu har jag fått upp den men då vill den inte gå igen. Det vanliga ljudet som kommer när man trycker på knappen på luckan är borta och det är bara ett tyst klick (mer den mekaniska delen av klickljudet och inte elöppningen av luckan. Jag har pillat lite på låsbygeln som gör så att luckan är stängd och den klickar inte till i innerska läget så jag tror att lyckan har fått för sig att den är stängd fast den inte är det sen undrar jag om det ens kommer någon ström till bakluckan. Ljuset som lyst i bagagen när man öppnat bakluckan lyser inte heller nu när jag öppnar den. Vart sitter säkringen till bagageluckans elöppning? Har kollat i säkringstabellen men hittar den inte. Har ni några andra tips på hur jag manuellt låser upp låset ifall det är så den klickat över inne i låset fast låsbygeln inte låsts fast? Hur är det med att köra med luckan öppen (alltså luckan är stängd men själva låset fungerar inte så den kanske får för sig att öppna sig under färden?)? Tacksam för snabba svar, jobbar natt och ska hem från jobbet imorgon bitti.
    -En som vet att livet med turbo är mycket bättre-
    Haft 6 Saabar innan och precis köpt min 7:e! 9-3 2,0T SC -08

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Låter nästan som något fortfarande är fruset. Givaren som känner av om luckan är stängt låter som en kandidat. Har du möjlighet till att ställa bilen frostfritt så den får chansen att tina?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Bagageluckeproblem?!?! (9-3 SS)
    Av LillPer i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •