Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lampor till SAAB 9-5 2008

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    28
    Medlem#
    -

    Lampor till SAAB 9-5 2008

    Jag får som sagt hem en SAAB 9-5 2.3t SC Vector från 2008 nästa vecka. Jag har tidigare kört en Opel där jag bytt ut samtliga lampor fram mot lampor med vitt ljus (Hel-, halv- och extraljus) och de är dessutom starkare än 55W. Jag funderar på att göra samma sak på min nya bil, men jag hittar ingen konkret information om utifall bilens elsystem klarar av 100 Wattslampor eller inte. Är det någon som har någon erfarenhet av det?

    Det som är aktuellt att byta är helljusen (H7) samt dimljusen (H Dimljusen är inte aktuella med flera watt än normalt, vara "rätt" ljusfärg. Halvljuset är Xenonlampor, som nog kan börja vara på G att byta de med. Jag får de den när jag fått tvätta bilen ordentligt, för den var rätt skitig när jag provkörde den.


    Jag funderar även på att successivt byta ut övriga glödlampor, typ blinkers, bromsljus, innerbelysning osv, mot LED. Jag har läst lite om detta och ser att det kan bli problem ibland då SID:en kan uppfatta den låga strömförbrukningen som att lampan är trasig. Är det någon som har några erfarenheter med LED-lampor i bilen? Och, blir det bra? SER det bra ut?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Rätt färg är det på standardlampor. Vill du har mer ljus rekommenderar jag Osram Hyper, 65W 2100 lumen, till helljuset.
    100W skulle jag inte stoppa i, efter att ha studerat kablaget.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. LED-lampor till skyltbelysning Saab 9-3 SC -08
    Av S-9-3 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 00:15
  2. Byta xenon lampor 95 2008
    Av tonysaab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 14:36
  3. Takspoiler till SAAB 9-5 2008
    Av HarveyWallbanger i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 11:21
  4. A stolpe till SAAB 93, 2008
    Av slovenen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 00:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •