Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Oljetryckslampa blinkar till

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -

    Oljetryckslampa blinkar till

    1,9 ttid -08 28000 mil. ca 400 mil sen service, nästan enbart gått motorväg senaste 500 milen. Maptun steg 1.

    Bör jag vara orolig att oljetryckslampan blinkar till vid kallstart? Ska kolla oljan imorrn tänkte jag...

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Är det något den har börjat med nu? En givare som är trasig kan ge "kul" fel ibland, lyser den som den ska om du bara vrider på tändningen?

    Har det börjat nu när temperaturen ute har blivit lägre?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Temperaturen har varit ungefär samma ute, några grader plus. Den ska lysa när tändningen är på? Tror sjutton den är släkt, ska kolla när jag får tillbaka bilen från verkstaden (ha ha, fjäder som va av)
    Ja, det var inte så när jag köpte bilen för några veckor sen (dessa ca 400 mil), det var då den va nyservad (stor service) med kamremsbyte och vattenpump.

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Nu har jag faktiskt inte haft någon 9-3 SS/SC, men det "normala" är att lampan skall lysa när man har tändningen på just för att man ska kunna kontrollera att lampan faktiskt funkar. Någon annan får säga om 9-3 SS/SC är något undantag, det vet jag faktiskt inte...

    Om den SKA lysa och inte lyser så kan det tyda på trasig givare i så fall, bör då bytas så fort som möjligt då oljetryck är grymt najs grej och ha i en motor

Liknande ämnen

  1. Oljetryckslampa blinka till vid hård inbromsning? OG9-5
    Av kIM0h i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-22, 05:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •