Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Strul med centrallås, Låser sig själv osv

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    Strul med centrallås, Låser sig själv osv

    Hej! har en Saab 9.3 2.0T av årms 99, För ett par dagar sen när jag var ute och åkte så låste sig min bil helt plötsligt medans jag körde, Gick inte att låsa upp den igen förns jag stannade och tog ur nyckel och låste upp med dosan. Knappen vid tändningslåset funkar ibland, (hör att den VILL funka, Men inget händer. Och ibland när jag trycker på lås upp så sätter den igång larmet bara) Förstår inte vad detta är.. Och vore tacksam för hjälp!

  2. #2
    Grundladd delofsons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Barkarby
    Inlägg
    475
    Medlem#
    10056
    Kollat så du inte har någon trasig säkring?
    SAAB 900 SE 2,0i MY96 *Såld*
    SAAB 9-5 S Kombi 2.0t MY01 *Såld*
    SAAB 9-5 SE Sedan 2.3t MY00 *Såld*
    SAAB 9-3 VectorActive SC 1,8t BP MY08 Nordic Steg1 | Subaru Forester XS 2019

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av delofson Visa inlägg
    Kollat så du inte har någon trasig säkring?
    Jaa jag har ju det Inget, men låset funkar ju, Det spökar som tusan bara

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Låter precis som när det är dåliga lödningar i centrallåsenheten på Saab 9000, men det är ju inte samma system på 9-3. På 9-3 verkar fjärrlås/centrallås hanteras av TWICE och den är inte bara och byta hursomhelst. Sitter under stolen fram, kolla om det verkar vara fuktigt där. Om det är blött/fuktigt så kan den säkert ha tagit skada av det.

    Funkar centrallåset om du låser med nyckeln i dörrlåset på förardörren?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av joH900 Visa inlägg
    Låter precis som när det är dåliga lödningar i centrallåsenheten på Saab 9000, men det är ju inte samma system på 9-3. På 9-3 verkar fjärrlås/centrallås hanteras av TWICE och den är inte bara och byta hursomhelst. Sitter under stolen fram, kolla om det verkar vara fuktigt där. Om det är blött/fuktigt så kan den säkert ha tagit skada av det.

    Funkar centrallåset om du låser med nyckeln i dörrlåset på förardörren?

    Ska undersöka under stolen! Ja det funkar när jag låser med nyckel etc, Funkar när jag använder remoten med, Men som sagt, Så löser den sig så fort jag sätter mig och startar bilen, Låser upp sig själv och larmar av osv.. Kan låsa och larma bilen på kvällen, Sen på morgonen när jag ska åka till jobbet är den olåst etc. Fattar ingenting ja

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Jag tycker det låter som en dålig TWICE-box eftersom det är den som hanterar fjärrlås/larm men det är inget jag har stött på själv.

    Kolla efter fukt och ev skador. Om det är torrt nu så finns det egentligen ingen garanti för att det inte HAR varit blött nån gång i tiden, och fuktskador kan visa sig långt efteråt. För att va helt säker på att det inte rör sig om fuktskada så är det nog och kolla på boxen fysiskt som gäller, tror inte du kommer åt den utan och ta ur stolen tyvärr.

    Det kan vara bra och lyfta av batteripolerna om du ska rycka isär kontakter och ur med stol.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av joH900 Visa inlägg
    Jag tycker det låter som en dålig TWICE-box eftersom det är den som hanterar fjärrlås/larm men det är inget jag har stött på själv.

    Kolla efter fukt och ev skador. Om det är torrt nu så finns det egentligen ingen garanti för att det inte HAR varit blött nån gång i tiden, och fuktskador kan visa sig långt efteråt. För att va helt säker på att det inte rör sig om fuktskada så är det nog och kolla på boxen fysiskt som gäller, tror inte du kommer åt den utan och ta ur stolen tyvärr.

    Det kan vara bra och lyfta av batteripolerna om du ska rycka isär kontakter och ur med stol.
    Det ska absolut testas! Tack för hjälpen! Ska kolla detta imorgon/söndag! Återkommer med svar

Liknande ämnen

  1. Centrallås 900 T16 års 87, låser ej bagage.
    Av rybbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 14:00
  2. Min 9-5 låser upp sig själv ibland.
    Av Jonke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 21:52
  3. Trasigt centrallås. en dörr låser/ öppnar inte!
    Av HP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 09:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •