Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spolarvätskeproblem med Hirschvinge 9-3 SC

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    339

    Spolarvätskeproblem med Hirschvinge 9-3 SC

    Hej,

    Monterat en Hirschvinge på min 9-3SC. Dock har jag problem med att ingen spolarvätska kommer då jag försöker "spraya" bakluckan. Det kommer lite vätska.

    Har kollat följande:
    1. Att det är hål i det svarta plastmunstycket, försökte trycka in en nål för att försäkra mig att det inte är stopp där. Vart lite trixigt, men jag tror inte detta är problemet.

    2. Man hör att pumpen går då man trycker på knappen inifrån kupén.

    3. Backventilen bakom vingen. Står ju att man ska trycka ner den helt och säkra med buntband då man monterar den nya vingen. Jag rörde inte denna ventil då jag monterade vingen, tyckte den såg OK ut. Kan det vara detta som är problemet?

    4. Gav mig på att försöka felsöka detta genom att ta bort hela vingen och kolla hur det såg ut, dock fick jag inte av en skruv som håller vingen. Skruven bara snurrade runt Verkar som om skruven har släppt från brickan, har för mig att den sitter ihop. Några tips på hur jag kan få loss denna?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    103
    Medlem#
    8090
    Det verkar bökigt värre det där.. Jag monterade min vinge nu i höstas och jag fick ta bort ett buntband som satt runt backventilen för att överhuvudtaget få dit vingen.
    Tog jag inte bort det och tryckte ner ventilen så fick jag nästan inte igenom bultarna i hålen i luckan.
    För mig känns det som att nått kommit i kläm där för dig.

    Dessvärre har jag ingen smart lösning för hur du ska få bort din vinge igen så du kan kolla..
    Senast redigerat av gurraha den 2014-01-03 klockan 23:12.

  3. #3
    Sugmotor andy9041s avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Medlem#
    8701
    Hade samma problem. För mig handlade det om att slangen troligtvis veckat sig på något sätt vid montering. Jag monterade bort vingen och la slangen lite bättre. Om du inte får bort vingen kan du testa att dra lite i slangen (försiktigt) innefrån (slangen är ju synlig när du tagit bort plastkåpan) för att se om du kan få bort ev. böj på slangen.

  4. #4
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951
    Samma problem om man har Maptuns vinge. Sitter på våran 9-3:a. Man får helt enkelt inte använda bakrutetorkaren.

Liknande ämnen

  1. Lacka och montera Hirschvinge - var?
    Av Jesper 1873 i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 09:22
  2. Monteringsmall för Hirschkopia OG9-5 SC
    Av asppie i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •