Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: SRS lampa blinkar/lyser och Huvudinstrumentet slocknar NG900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    10

    SRS lampa blinkar/lyser och Huvudinstrumentet slocknar NG900

    Som rubriken lyder så slocknar huvudinstrumentet hela tiden, framförallt vid start och innan bilen är varm och SRS lampa blinkar och lyser. Hänger detta ihop tror ni? Går det lösa? Fick tvåa på besiktningen för lampan och måste få bort den nu.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Joje72 Visa inlägg
    Som rubriken lyder så slocknar huvudinstrumentet hela tiden, framförallt vid start och innan bilen är varm och SRS lampa blinkar och lyser. Hänger detta ihop tror ni? Går det lösa? Fick tvåa på besiktningen för lampan och måste få bort den nu.
    SAAB 900 2,3 -94 är bilen.

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Vet inte hur det är på ng900, men på 9000 så tänder sig SRS om säkringen bryts för huvudinstrument (alltså om viss matningsspänning saknas till instrumenthuset)

    Eftersom det är störande när det glappar så hade jag nog fixat det först
    http://forum.saabturboclub.com/showt...strument-ng900

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    10
    Spelar egentligen ingen roll för min del om instrumentet blinkar men jag antar att om jag släcker lampan på verkstad så lär den komma tillbaka snabbt. Hade varit bra att ha ett annat instrument att prova med.

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Om det är som på 9000 så släcker sig inte SRS trots att du fixar felet, felkoderna måste raderas med Tech2 (eller liknande).

    Jag hade nog läst ut felkoderna. På 9000 finns det minst två stycken felkoder som har med lampan att göra och är det samma på ng900 så hjälper det ju en hel del.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    10
    Funderar på att testa att skaffa ett begagnat instrument och prova med ifall det slutar slockna men hur kollar jag att det är exakt rätt artikelnummer på den jag ska skaffa, funkar det med alla till 900ng som har digital tripp?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    10
    Köpte ett begagnat huvudinstrument och testade med, det blinkar ingenting och har nu släckt SRS lampan och den håller sej släckt, jävligt skönt.

Liknande ämnen

  1. Huvudinstrumentet slocknar o tänds NG900
    Av P.Svensson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 17:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •