Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Stereon krånglar i 93og

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18

    Stereon krånglar i 93og

    Hej, jag har problem med stereon i min 93og -01, det ena problemet är att minnet inte fungerar och det har jag nog hittat svar på när jag sökte i forumet.

    Det andra problemet som jag undrar över är att ibland när jag startar så går radion igång men ingen av knapparna på stereon lyser och man kan inte använda någon av knapparna på ratten, inte heller "radio-infon" i displayen lyser. Men när man stänger av och sätter på radion igen så funkar den bra. Dettta händer inte varje gång man startar bilen, oftast hoppar allting igång som vanligt.
    Det är bara någon månad sedan jag köpte bilen, så jag antar att detta går på garanti, men ville bara veta vad som är fel om någon vet, eller gör jag något fel?
    mvh Rikard
    9-3 SE 2,0T -01

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Har du något steg påkopplat? Min gör sådär ibland och jag har fått för mig att det beror på att jag har en baslåda påkopplad på högnivå i bagaget. Jag gissar att stereon känner att impendansen är lite fel och därför inte slår igång på riktigt. Iofs burkar stereon funka, men det låter konstigt (läs, bara AS3-steget startar, inte det interna).

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Har du något steg påkopplat? Min gör sådär ibland och jag har fått för mig att det beror på att jag har en baslåda påkopplad på högnivå i bagaget. Jag gissar att stereon känner att impendansen är lite fel och därför inte slår igång på riktigt. Iofs burkar stereon funka, men det låter konstigt (läs, bara AS3-steget startar, inte det interna).
    Har inget steg påkopplat, helt orginal. AS2 heter det tror jag.
    9-3 SE 2,0T -01

Liknande ämnen

  1. köpråd saab 93og
    Av johan.r89 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 00:35
  2. Växellåda/koppling 93og -99
    Av Foued25 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 14:43
  3. laddtrycksmätare 93og T7
    Av Jwa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 22:32
  4. steg 1 - 93og aero
    Av saabTURBO! i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 19:02
  5. Orginal sterio 93og
    Av jockeb i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •