Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SVT play på android, spelar inte allt innehåll

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171

    Angry SVT play på android, spelar inte allt innehåll

    Är irriterad på att SVT play och andra inte spelar alla program på mobiler...
    jag har en android "icke mobil enhet" kopplad till min TV, så det borde vara ok att ställa om den så jag kan spela allt innehåll...

    har surfat runt och letat lösningar, en såg ut att köra "user agent switcher" för att säga att enheten är stationär och inte mobil... men inte fått det att funka...

    finns nåt program som heter pirateplayer (som är helt lagligt enl hemsidan) som kan spara ned program från streamingsajter... men det verkar lite för bökigt...

    nån som har nåt fungerande tips... jag är så trött på att min telia låda (IP TV) så funkar hälften av playprogrammen inte, på min android tvstick så gör rättighetsproblem att vissa program inte funkar, min dator kan och vill jag inte ha ståendes vid TVn. Alla vill man ska köra just deras tekniska lösning, ville man se från några olika leverantörer måste man ha ett helt rack med olika boxar och fjärrkontroller i drivor...

    blir så less på allt crap de hittar på för att försvåra... piraterna vinner ju ändå, de lyckas kopiera allt - detta drabbar oss "vanliga" konsumenter som bara vill se ett tv-program utan att dra kablar över hela rummet till datorn...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Jag kör Pirateplayer en del och tycker det funkar bra när sakerna finns på playkanal. Men visst, det blir ju inte lika interaktivt och spontant som att se det "direkt". Men å andra sidan kan man spola förbi reklamen på ett annat sätt än online. Och det är värt mycket enligt mig.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kan inte logga in på forumet med Tapatalk för Android
    Av pumpe3 i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 20:53
  2. Originalstereo som inte spelar CD
    Av Samvera i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 12:21
  3. AS3 spelar inte cd-skivor
    Av frazze i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 03:45
  4. Varför spelar inte min aktiva bas??
    Av Gixxerandy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 13:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •