Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: 3" downpipe från JSpec

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Skarnes, Norge
    Inlägg
    286

    3" downpipe från JSpec

    Hittade den här produkten på blocket... billigt mot til eksempel Maptun och Speedparts...
    Nån som provat?

    http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/sa...220/index.html
    Senast redigerat av little_e den 2013-12-19 klockan 20:36.
    Dag Bøsterud
    1990 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv
    2005 Saab 9-5 2,0t Vector Sport

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Verkar vara dåligt med folk som testat... Rent spontant så väcker anslutningen baktill frågetecken - passar mot vadå? Inte original i alla fall, verkar ju vara en helt öppen 3" fläns bara. Finns det nån bakre anslutning för Lambda som krävs av tex Aeron? Jag förstår att det lär gå ändå på nåt vis, men då skall man veta hur och varför också. Priset är ju mkt lågt, och det väcker så klart frågor om Katen, hur bra är den egentligen? Det är skillnad på katar, har själv kört med billiga rejskat på en bil och det var djäääävligt svårt bessa med den, medans en bra kvalitet kat troligen inte är alls lika svår. Hur denna i annonsen är bara spekulation från min sida men om priset är riktigt lågt, vilket det ju är, så finns det ofta en anledning till det. Det blir sällan bättre än vad man betalar för.
    MEDLEM 7032.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Söderköping
    Inlägg
    737
    Ja man ska inte ha för höga förväntningar för dom pengarna, har även lite svårt för just J-spec då jag beställt en del därifrån genom åren till min Nissan och mycket skit har det blivit så blir inget därifrån längre.
    >>Saab 9-5 SC Aero -04<< |
    Sålda --> 9-5 2,3t -98 -- 900 T8 -84 -- 9-5 2.3T -03
    Nissan Cherry T -84 -- Nissan 200sx rs13 -89 -- Honda Civic Type-R -16

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Jag är själv på gång med 3" downpipe men det blir den erkänt bra från Ferrita för mig, med kanon passform och anpassning på bakre bitar utan problem, samt med gänga klart för bakre lambdan. Inget strul alls = värt pengar!
    MEDLEM 7032.

  5. #5
    Annars har MapTun julrea, 3" downpipe kostar 5095:-, lika bra kvalitet som ferrita.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654
    Citat Ursprungligen postat av little_e Visa inlägg
    Hittade den här produkten på blocket... billigt mot til eksempel Maptun och Speedparts...
    Nån som provat?

    http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/sa...220/index.html
    Deras DP kommer från http://www.alibaba.com/product-detai...333237340.html
    Där ser man också en bättre bild på hur anslutningarna ser ut.

    Helt ok pris dock.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Adaptern där på bild visar ju anslutning mot original rör eller annan 2,5" anslutning, funkar säkert fint. Verkar dock vara delat framrör? Gäller få det bomtätt. Sen är ju även adaptern bak lös så det blir alltså två skarvar på framrör istället för noll original/Ferritta etc. Plus dock att främre fästet är med, det har inte tex Ferritta. Men jag tror inte det behövs heller å andra sidan. Rent spontant kan man ju anta att katten inte är det bästa på marknaden och hur blir det med avgasvärdena? Jag har kört med billigt framrör från tec A-Alt tidigare och reningen i den katen var usel. Men billig var den! Tror mer på Maptuns/Ferrittas grejor. Man får vad man betalar för! Har själv köpt Ferrittas nu, ett enda helsvetsat långt rör. Skall bli ett nöje montera det på Aeron! Mer pengar, men jag litar på det 100%.
    MEDLEM 7032.

  8. #8
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Har för mig ja läst att Ferrita tillverkar Maptuns främrerör dock med en lite billigare katt än deras egen därav priset.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Skruvat säljer Ferritas billigare än Ferrita själv, om någon behöver. Jag köpte därifrån nu, 6000 pix hemskickat och klart. Det stämmer nog Kimoh, dom ser mkt lika ut men katen ser lite annorlunda ut kanske.
    MEDLEM 7032.

  10. #10
    Notera att j-spec inte längre verkar sälja downpipen med katalysator, den för 1995:- är bara röret utan kat eller flex. Kanske dom har upptäckt att katalysatorn inte riktigt höll måttet.

    Motsvarande finns på speedparts, 45 kr billigare och jag tycker den ser seriösare ut:

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-...1/8562100.html

    Jag har funderat på att kombinera ovanstående (från speedparts då..) med tex en sån här:

    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...tningar-3.html

    och sålunda få till en rätt prisvärd downpipe. Svåraste biten är att få till den lilla s-böjen som behövs för att passa mot resten av avgassystemet, den måste nog svetsas ihop av en 30 graders böj som man kapar på två ställen.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab Visa inlägg
    Skruvat säljer Ferritas billigare än Ferrita själv, om någon behöver. Jag köpte därifrån nu, 6000 pix hemskickat och klart. Det stämmer nog Kimoh, dom ser mkt lika ut men katen ser lite annorlunda ut kanske.
    Och idag kostar den 5128:-, för två veckor sen kostade den 4800:- (på skruvat.se alltså), lite fult att dom ändrar priset hela tiden, tycker nästan du ska kräva att få den för nuvarande pris.
    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

Liknande ämnen

  1. 3" downpipe till 9-5 från Turbomeck, bra?
    Av johan.eriksson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 13:08
  2. Erfarenhet av JSPEC & HOVA Intercooler ?
    Av Almy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 12:05
  3. Passar en downpipe(3") från 9-5(-01) på en NG900 -98?
    Av Falcy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 03:34
  4. 3" downpipe och Racekatt från ng900, passar og9-3 Aero?
    Av Bagarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 16:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •