Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spindelled vänster saab 9-3 ss 2003

  1. #1

    Spindelled vänster saab 9-3 ss 2003

    Hej,

    Fick anmärkning vid besiktning idag på spindelled vänster sida fram är glapp.
    undersökte med service verkstaden och fick ett pris på 6,5k man sa att man måste byta en hel del samtidigt. Någon som bytt detta nyligen? Räcker det inte med länkarmen?

  2. #2
    Hej.

    Bytte nyss på syrrans. Typ 1100 kr för länkarmen.Bytte inget annat. Tar väl en timme i lugnt tempo.

    mvh
    loca

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av lars-ove.carlsson Visa inlägg
    Hej.

    Bytte nyss på syrrans. Typ 1100 kr för länkarmen.Bytte inget annat. Tar väl en timme i lugnt tempo.

    mvh
    Kanon Tackar.
    Behövdes det några special verktyg, något man bör tänka på som du kan tipsa om?

    mvh.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av lasseman45 Visa inlägg
    Kanon Tackar.
    Behövdes det några special verktyg, något man bör tänka på som du kan tipsa om?

    mvh.
    Jag vet ej om 9-3 SS MY2003 har samma scheisse-framvagn som OG 9-3 (tror inte det), MEN....
    flika ut gummit runt spindelleden och fyll på fett, i den mån du kan, så spindelleden får fett.

    De jag bytt hittills har verkat "torr-monterade".

    Jag har inte bytt bärarm(-ar) på min kärra på ca 4 år. (Idiotkonstruktion.....men det är väl GM:s fel...på riktiga SAAB-tiden kunde man byta en spindelled separat).
    Jag är j-ligt nöjd med de Biltema-armar som sitter på nu.
    Eftersmorda vid montage och inga problem.

    God fortsättning!
    /Lufto
    Senast redigerat av Lufto den 2013-12-26 klockan 15:56.

  5. #5
    Hej.
    Använde bara ringnycklar och hylsnycklar. Enda problemet var när tappen på spindelleden skulle passas in navet. Lite bök med att få den i rätt vinkel. Men inget att oroa sig för.
    Lycka till.
    loca

  6. #6
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 114
    Har inte bytt på 93 men på 47 dussin andra bilar och kommit fram till att ett järnspett är guld värt att ha i garaget. Perfekt att "väga" ner länkarmen med när man skall fästa spindelleden.... Så Dagens Tips! Järnspett!

    /Hasse

Liknande ämnen

  1. Byta spindelled Saab 9-3
    Av manganish i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:58
  2. [LÖST] Vänster bakdörr låses ej NG 9-3 SS -03
    Av SAAB93T205HK i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 11:17
  3. [LÖST] Bakljus vänster bak och dimljus vänster fram får ingen 12V? 9000 -93
    Av JorisS i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 14:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •