Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 175

Ämne: Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.

    När vi nu går över till den nya programvaran och man kommer kunna betala sitt klubbmedlemskap via forumet så kommer vi också införa nya funktioner i forumet, endast tillgängligt för betalande medlemmar.

    Till att börja med är skillnaderna:

    * Endast betalande medlemmar kan lägga in annonser. Alla kan läsa, men endast klubbmedlemmar kan lägga in.
    * Klubbmedlemmar kan ha en lite större avatar än icke-betalande.

    När man betalar via forumet blir man omedelbart registrerad som medlem och får tillgång till dessa funktioner!

    Vi kommer meddela närmare när denna ändring genomförs!
    Senast redigerat av bollman den 2013-12-08 klockan 22:20.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487
    Vet inte riktigt om tanken kring att bara betalande medlemmar kommer kunna lägga upp köp/sälj-annonser är en så bra grej för "kommunityn" egentligen?
    Antalet annonser kommer ju minska avsevärt här och folk kommer istället använda blocket och liknande. Är det inte bättre för saab-älskare att få göra detta på forumet där man samtidigt kan få någon form av feedback vid bra/dåliga affärer?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Det är en mycket svår balansgång! Samtidigt är annonserna en stor del av arbetsbördan för moderatorerna, och varför skall de klubbmedlemmar som faktiskt betalar avgiften bekosta andras möjlighet att gratis kränga sina prylar?
    Samtidigt är det precis som du säger möjligt att det kan vara negativt för oss på forumet.
    300:- för ett år av obegränsat antal annonser är iofs inget dyrt pris, blocket är ju inte gratis det heller!
    Skulle det visa sig att antalet annonser sjunker drastiskt så kommer vi självklart att ta oss en funderare, vi är inte omöjliga!
    Samtidigt vill vi ju ge betalande medlemmar "mervärde".

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det är en mycket svår balansgång! Samtidigt är annonserna en stor del av arbetsbördan för moderatorerna, och varför skall de klubbmedlemmar som faktiskt betalar avgiften bekosta andras möjlighet att gratis kränga sina prylar?
    Samtidigt är det precis som du säger möjligt att det kan vara negativt för oss på forumet.
    300:- för ett år av obegränsat antal annonser är iofs inget dyrt pris, blocket är ju inte gratis det heller!
    Skulle det visa sig att antalet annonser sjunker drastiskt så kommer vi självklart att ta oss en funderare, vi är inte omöjliga!
    Samtidigt vill vi ju ge betalande medlemmar "mervärde".
    Att det är en balansgång förstår jag fullt ut och resonemanget gällande moderering och liknande av dessa trådar som tar tid köper jag med.
    Ett mellanläge mellan dessa två kanske kan vara att betalande medlemmars annonser inte modereras innan dom läggs ut och därför kommer ut "direkt" medans en icke betalande medlem får vackert vänta tills någon moderator lirkat ur tummen och bestämmer sig för att godkänna den?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Modereringen är ju inte på jäkelskap utan beror på många forummedlemmars oförmåga att uttrycka ens det mest basala i en annons. Risken är att våra klubbmedlemmar inte är bättre än andra på den punkten

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    Och då till en följdfråga, lite OT men berör ändå detta.
    När kommer man kunna betala medlemskapet via forumet? Eller är det redan möjligt & isåfall var hittar jag den funktionen?
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Det är nästan klart. Vi väntar på att PayPal skall godkänna oss, sen kommer vi kunna ta emot betalningar via forumet.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223
    OK! Tack för snabbt svar & grymt jobb med forumet Bollman! Mycket nytt att vänja sig vid men det blir nog jävligt bra i slutändan.
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Tack för uppskattningen! Ja, det är mycket nytt, men jag måste mest hålla mig i skinnet för att inte jobba igång med alla nya, fräcka grejer som kommer!
    Bytet till vBulletin ger oss fantastiska möjligheter. Häng kvar och upplev

  10. #10
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48
    Släpp skinnet och kör!!!
    Mvh Christian

  11. #11
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555

    Citat Ursprungligen postat av Chess Visa inlägg
    Släpp skinnet och kör!!!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    22
    Jag är icke-betalande medlem då jag själv kör BMW men frågar lite ang. syrrans sons OG9-3. När jag försökte bifoga ett par filer till mitt inlägg så står det att jag redan har bifogat maximalt antal filer (5st) fast jag inte laddat upp en enda. Är det en bug eller betalfunktion att kunna bifoga filer?

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Än så länge är det ingen som får bifoga filer. Anledningen till det är att det kostar både diskplats och bandbredd.
    Vi utvärderar huruvida vi skall ge tillgång till filuppladdning i framtiden. Att funktionaliteten finns där redan nu är för att det är samma sak i botten när du laddar upp din avatar.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    22
    OK, ni bör överväga det för "en bild säger mer än tusen ord" - på riktigt. Vet inte i vilken skala ni driver siten men det tillför *väldigt* mycket att kunna lägga upp bilder i trådarna eller DIY-guider och liknande.

  15. #15
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Citat Ursprungligen postat av nikasp Visa inlägg
    OK, ni bör överväga det för "en bild säger mer än tusen ord" - på riktigt. Vet inte i vilken skala ni driver siten men det tillför *väldigt* mycket att kunna lägga upp bilder i trådarna eller DIY-guider och liknande.
    Finns externa bilduppladdningssidor.

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    22
    Yes, är med på det.

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Finns externa bilduppladdningssidor.

  17. #17
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Den gamla webbservern hade ingen bildlagring mer än avatarer, max data/månad 50Gb betalade vi för, senaste månaden 75GB :/
    Nu har vi tagit ett steg upp och har 100GB/månad. Men vi har bara 30GB data på disken och 6GB internminne. Denna maskin hamnar på 800:- / månad.
    Det är rätt så dyrt att hyra datorkraft!

  18. #18
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 339
    Medlem#
    8644
    Har ni lyckats importera medlemskapen på något bra sätt? Jag tänkte så att vi som betalat på det gamla hederliga sättet kan koppla ihop medlemskapet med ett konto på forumet? Har förvisso inte hittat var jag kan skriva in mitt medlemsnummer, men hur valideras att tex medlemsnummer XXXX tillhör personen bakom nickname YYYY?

    Bara en tanke om det nu kommer finnas ett visst mervärde för betalande medlemmar på forumet, så lär det ju locka folk att bara dunka in ett nummer för att få tillgång till tex annonseringen om det nu inte sker någon validering mot ett register

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  19. #19
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Vad som kommer ske är att 2014 är troligen det sista året man kan betala "vid sidan av" forumet. De gamla rävarna som vägrar internet får vi väl hjälpa då, men tanken är att all betalning skall ske på forumet.
    Om du klickar på mitt alias till vänster och sen väljer "Visa profil" och sen "Om mig" så ser du att jag har mitt Medlemsnummer där.
    Endast forumledningen kan lägga till medlemsnummer, och det kommer bli medlemsansvariges uppgift. Det kommer såklart att bli en del pyssel innan alla har fått sitt nummer, men i sinom tid. Skulle man sen "glömma" och betala vid sidan av så vet vi ju vilken forummedlem som har betalat. Man kan lägga in betalningen manuellt, utan att personen verkligen behöver ha gått via paypal.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det är nästan klart. Vi väntar på att PayPal skall godkänna oss, sen kommer vi kunna ta emot betalningar via forumet.
    Äntligen PayPal, ska jag vara ärlig så är nog betalningen pinsamt nog den stora boven i varför jag inte har något medlemskap ännu.
    Men det ska de bli ändring på nu!

Liknande ämnen

  1. Fler på forumet med en förserie MY05 9-3SS 1.9TiD
    Av Volvoknegarn i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 16:17
  2. värva medlemmar till Stcs
    Av AndersM i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 10:20
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 00:25
  4. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 16:11
  5. Har STCS-medlemmar rabatt på SDCC?
    Av Torlejf i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •