Sidan 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 175

Ämne: Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.

  1. #101
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Den stora frågan är om Swish tillåter att man skickar meddelanden till företagsinbetalningar, det är ju inte ett telefonnummer man Swishar till och då följer kanske inte heller meddelanden med, det anses kanske inte riktigt lika nödvändigt när det gäller betalningar från kunder till företag som mellan privatpersoner.
    Återstår att se, kan man bara skicka de där 140 tecknen som man kan mellan privatpersoner så är ju saken biff, man behöver ingen mer automatik, det hela kräver ändå mänsklig handpåläggning för att bli korrekt.

  2. #102
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    En knapp på hemsidan som säger "Bli medlem", användaren får fylla i namn, adress, mail osv och får sen upp en sida med "Tack, swisha 300:- till nummer 070-xxxxxxx, märk betalningen med [löpnummer]".
    Infon användaren angivit på hemsidan sparas i en databas tillsammans med [löpnummer]. När en swishbetalning kommer in letar man upp löpnumret i databasen och trycker på "skapa medlem" och medlemmen skapas och ett medlemskort mailas ut.
    Allt detta är i princip förberett

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Jag vet inte exakt hur Swish api'er ser ut, men troligtvis är det inte särskilt avancerat att även skapa någon form av koppling som automatiskt letar upp löpnumret och kastar iväg medlemsmailet så fort en betalning kommer in. Då är vi nere på några få minuters väntetid och ett helt automatiserat system med väldigt låg driftskostnad.
    Denna delen kvarstår att ta fram tills det är bestämt hur betalningarna ska ske.

    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Det här är ingen rocketscience, föreningar och organisationer gör det dagligen överallt. Det finns konsulter som inte gör annat än tar fram sådana här lösningar för en tusenlapp i timmen, och en duktig sådan skulle troligtvis greja detta på en förmiddag.
    Det här är inte ett tekniskt problem, och ju fortare vi inser det desto snabbare kan vi gå vidare och få till en fungerande medlemshantering.
    Njae, jag brukar allt ta lite mer än en tusenlapp i timmen... fast för STCS gör jag det gratis

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #103
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Fast för STCS gör jag det gratis
    Det där är Saab-kärlek det

    Mvh Michael

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #104
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Njae, jag brukar allt ta lite mer än en tusenlapp i timmen... fast för STCS gör jag det gratis
    Jag sa att det *fanns* konsulter för en tusenlapp i timmen, inte att alla tar det. Även jag tar mer än en tusenlapp i timmen i normala fall, fast även jag hade gjort det gratis för STCS.

    4 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #105
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Och så finns det 1:- konsulter
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #106
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Och så finns det 1:- konsulter
    Bara vid upphandlingstillfället tydligen
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  7. #107
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Bara vid upphandlingstillfället tydligen
    Japp, dom existerar bara i offerter och upphandlingar, har aldrig sett någon i verkligheten.
    Och även om dom nu finns, så vete fan om jag skulle låta någon som jobbar för 1:- timmen bygga något som ska användas i produktion.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #108
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Den stora frågan är om Swish tillåter att man skickar meddelanden till företagsinbetalningar, det är ju inte ett telefonnummer man Swishar till och då följer kanske inte heller meddelanden med, det anses kanske inte riktigt lika nödvändigt när det gäller betalningar från kunder till företag som mellan privatpersoner.
    Återstår att se, kan man bara skicka de där 140 tecknen som man kan mellan privatpersoner så är ju saken biff, man behöver ingen mer automatik, det hela kräver ändå mänsklig handpåläggning för att bli korrekt.
    Hej,

    Jag jobbar med payment lösningar dagligen.
    Ser simpelt ut att integrera med payment i Swish e-commerce från klubbens hemsida, för det finns väl inga planer på att göra ett par tre olika mobil appar?

    curl -v --request POST https://swicpc.bankgirot.se/swish-cp...aymentrequests \
    --header "Content
    -Type: application/json" \
    --data @
    -
    <<!
    {
    "payeePaymentReference": "0123456789",
    "callbackUrl": "https://example.com/api/swishcb/paymentrequests",
    "payeeAlias": "1234760039",
    "amount": "100",
    "currency": "SEK",
    "message": "Kingston USB Flash Drive 8 GB"
    }
    !
    <
    HTTP/1.1 201 Created < Location:
    https://swicpc.bankgirot.se/swish-cp...0152D909EF9F6B
    < PaymentRequestToken: f34DS34lfd0d03fdDselkfd3ffk21

    Där har du en post med meddelande.

    /Mattias Claesson
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  9. #109
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Offtopic:
    Råkade kolla på UA strängen till analytics ser lite konstig ut på www.stcs.nu. Eller ni använder inte den?

    <script type="text/javascript">
    var _gaq = _gaq || [];
    _gaq.push(['_setAccount', 'UA-0000000-0']);
    _gaq.push(['_trackPageview']);
    (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
    })();
    </script>
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  10. #110
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Tror att man kan slänga upp en enkel webshop med swish+paypal support.
    Klubben kanske har något annat skoj att sälja?

    Edit:
    https://www.woothemes.com/woocommerce/
    Denna har inbyggd support iaf.
    https://github.com/hedqvist/SwishWoocommerce

    Kostar det mycket mer med paypal så lägg på avgiften för användaren istället?

    EDIT2:
    Ser ut som swish pluginet till woocommerce kräver lite manuellt job, vid varje order och det vill man ju inte.
    Det går ju såklart bygga om och integrera hur man vill...

    /Mattias Claesson
    Senast redigerat av mattias claesson den 2016-01-21 klockan 19:56.
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  11. #111
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej Per!
    Kassören kollar vad som krävs för att koppla upp oss med Swish mot klubben.

    Citat Ursprungligen postat av mattias claesson Visa inlägg
    Hej,

    Jag jobbar med payment lösningar dagligen.
    Ser simpelt ut att integrera med payment i Swish e-commerce från klubbens hemsida,

    /Mattias Claesson


    Hej

    Kan man sammanföra Kassören, bollman och Mattias för att göra en uppskattning om det är görbart och om det får en rimlig prislapp.
    Det gäller ju att betalningen resulterar i smidigare administration för klubben + medlemmarna. En sk. vinn-vinn

    4 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #112
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541
    Citat Ursprungligen postat av mattias claesson Visa inlägg
    Offtopic:
    Råkade kolla på UA strängen till analytics ser lite konstig ut på www.stcs.nu. Eller ni använder inte den?
    Ja det ser konstigt ut, det är inte den det ska vara nämligen.

    Kolla några rader längre ner i koden så ser du den riktiga.
    Verkar som om det krockar lite efter en WP-uppdatering då den har aktiverat två olika plugins för GA...
    Får kika på det där någon dag (har ju inte reagerat eftersom GA har fortsatt fungera, men vem vill ha extra onödig JS i koden?)
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  13. #113
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Jamen, då funkade ju Swish som jag hoppades och då borde väl vägen ligga uppe för en hel del spännande varianter!

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #114
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Sedär, Swish hade ett api som går att använda, precis som jag misstänkte.
    Håll i det här nu och ta det i mål, hojta till om jag kan vara behjälplig på något sätt!
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  15. #115
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Lysande. Nu händer det saker. Tanken med webshop är inte dum...

    Åter till saken:
    Paypal är prio nr 1 enligt min mening. Swish nr 2. Av främst två orsaker
    1) Paypal ger många fler möjlighet att betala. Paypal ger möjlighet att betala med kort utan att ens ha ett eget Paypal-konto.

    2) Swish finns bara i sverige. Inte ens alla svenska banker har swish... Men det är ändå så vanligt att Swish också bör stödjas. Efter Paypal :-)

    Alltså hela grejen är väl att det skall vara enkelt att bli medlem STCS. Flera tycker ju att STCS skall ju vara världens Saab entusiasters förstahands val!

    Om STCS får flera medlemmar pga Paypal men deras avgifter inte täcker Paypal-provisionen får väl avgiften justeras framöver. När man vet om det behövs.

    3 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  16. #116
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    220
    Hej,

    Jag håller swish före paypal, nästan allt jag köpt eller sålt senaste året har jag gjort genom swish.

    Paypal använder man när man köper på ebay.

    Kontakta mig om ni vill gå vidare med detta. Vi kan kolla på lite olika scenario, i första läget WP/web sen kanske dedikerad mobil app support.

    Jag tror webshop kan vara en smula overkill, dessutom ser pluginen som jag länkade till inte ut att klara det automatiska upplägget som efterfrågades.

    /Mattias Claesson
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-09 klockan 14:28. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    9-3 Aero 02
    9-5 Aero 06

  17. #117
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Paypal tänker vi bort, de är på tok för dyra för oss.

  18. #118
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja

    PayPal ger möjlighet att betala med bankkort

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Paypal tänker vi bort, de är på tok för dyra för oss.
    Sorry Bollman, det argumentet håller inte. Det som ger mervärde kostar.

    Alla vi medlemmar har råd att betala den väsentligt högre kostnaden som själva medlemsskapet i STCS innebär. Den är faktiskt ganska låg! För att inte tala om vad vi lägger ner på våra Saabar.

    Alla har inte swisch. Men alla har bankkort.
    PayPal ger möjligheten att kunna betala med i princip alla världens bankkort.



    Det gör det enkelt för alla i Sverige och resten av världen som vill ta del av STCS rabatter att bli medlemmar.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  19. #119
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Mmm, men då kanske vi måste höja avgiften för de som betalar via PayPal. Det kostar nästan 30 spänn att ta emot en medlemsinbetalning och överföra den till vårt bankkonto, dvs 10% av medlemsavgiften kommer då gå till PayPal, hur kul är det? Swish kostar också, men inte lika utlöst mycket.
    De som inte har swish har nästan garanterat en internetbank och då går det lika bra som innan att betala till vårt konto direkt därifrån. Dessutom fungerar det faktiskt fortfarande att gå till något kontor som accepterar kontanter och göra en manuell inbetalning, vissa gör faktiskt det!

    Vi har ju flera andra trådar där medlemmar tycker 300 spänn är för mycket pengar, det rimmar ju illa med att vi skulle behöva ta ut högre avgifter för att man skall få gå via PayPal.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


  20. #120
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Mmm, men då kanske vi måste höja avgiften för de som betalar via PayPal. Det kostar nästan 30 spänn att ta emot en medlemsinbetalning och överföra den till vårt bankkonto, dvs 10% av medlemsavgiften kommer då gå till PayPal, hur kul är det?
    Hur kom ni fram till det?
    Enligt Paypal tar dom som mest 3,4% + 3,25kr per transaktion.
    Dessutom är det maxtaxan, enligt sidan så kan "företag och organisationer som uppfyller villkoren" få så lågt som 1,9% i avgift. Då STCS borde kunna räknas som non-profit har jag svårt att tänka mig att ni inte skulle kvalificera er.

    Sen borde väl den enklare hanteringen och eventuella tillströmningen av användare täcka kostnaden. Man sparar ju dessutom in nån krona på att inte behöva skicka ut inbetalningskort.

    Annars finns ju andra leverantörer av kortbetalningar, exempelvis Mondido, som tar 1,89% och 1,89kr per transaktion. Ingen paypal förvisso, men ger möjligheten att betala med kort direkt på hemsidan.
    Då är avgiften nere i betydligt mindre än dom 10% som pratats om tidigare.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. Fler på forumet med en förserie MY05 9-3SS 1.9TiD
    Av Volvoknegarn i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 16:17
  2. värva medlemmar till Stcs
    Av AndersM i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 10:20
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-25, 00:25
  4. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 16:11
  5. Har STCS-medlemmar rabatt på SDCC?
    Av Torlejf i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •